Hoi hoi, Ik heb al heel wat af gegoogled maar kan het niet vinden!! Hoe zit het nu met de ovulatietesten.., ik had dinsdag ochtend een positieve test, woensdag ochtend ertegenaan.., net niet meer positief te noemen. Maar op het moment dat je ei springt, dan is je lh ook weer op een heel laag niveau? Dus als je ei gesprongen is, is je ovulatietest ook meteen weer echt negatief, woensdag rond 19:30 was de tweede lijk bijna verdwenen zeg maar. Misschien weet iemand het antwoord wel, heb er verder niet veel aan, maar ben zo'n controlefreak die dat nu wil weten, haha! Bedankt alvast voor het meedenken.
ja ik weet het! Wanneer de test weer negatief is zegt niets over wanneer je eitje gesprongen is! Ik wil niet flauw doen, maar een positieve ovulatietest is zelfs geen garantie voor het springen van je eitje. De test geeft alleen de piek aan van het LH hormoon die de eisprong in gang zet, maar dat wil niet zeggen dat die ook daadwerkelijk springt. In de meeste gevallen natuurlijk wel, maar dit is alleen te bevestigen door het gebruiken van de temperatuurmethode
Als je een positieve ovu test hebt springt je ei binnen 24-48 uur. Hij leeft daarna zo'n 12-24 uur. Dus je ei springt inderdaad als je test allang weer negatief is.