Zwangerschapstest faken?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door MissyZuilen, 12 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Booey

    Booey VIP lid

    6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Denk niet dat een vriendin zomaar inzage krijgt in een medisch dossier .... dat vind ik een beetje een sterk verhaal. Een medisch dossier is nog altijd geheim.

    Tenzij het in As the World Turns is .... dan is alles mogelijk! Anders niet.
     
  2. Mandarijn

    Mandarijn Bekend lid

    3 feb 2007
    760
    0
    16
    :)
     
  3. appeltje

    appeltje Niet meer actief

    Waarom maak jij je hier trouwens druk over?
     
  4. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ik maak me er niet echt druk om.. Ik had al een tijdje het vermoeden dat ze van alles bij mekaar loog en wilde al dat ze hulp ging zoeken.
    Maar ik ga heel close om met der moeder en die voelt alsof ze gefaalt heeft in het leven, doordat der dochter zo is. En om haar een beetje gerust te kunnen stellen, heb ik dit topic geopend.
    Bedankt voor alle reacties.. We gaan er gewoon proberen over te praten met der als ze een goede dag heeft. Misschien dat ze dan wel verteld of het echt was of niet..
     
  5. Xociquetzal

    Xociquetzal Actief lid

    15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    Ik wil me aan de ene kant niet bemoeien met het hele verhaal maar wil toch even wat kwijt.

    Ik heb een tijdje terug een collega gehad die ook de hele boel bij elkaar loog, daarvan werd ook gedacht dat het een pathologische leugenaar was maar na dat hij zich grondig door de psych heeft laten testen op aandrang van heel veel mensen was de uitkomst best wel verrassend. hij bleek niet pathologisch leugenaar te zijn ( iemand die verdomt goed door heeft dat hij/zij liegt) maar Pseudologia phantastica te wezen ( iemand die dus niet doorheeft dat hij/zij liegt en daadwerkelijk denkt dat wat hij/ zij verteld de waarheid is)

    bekijk het verschil eens, misscien heb je er wat aan.

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Pseudologia_fantastica

    http://nl.wikipedia.org/wiki/Pathologische_leugenaar

    XxX
     
  6. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Bedankt voor je reactie! Wij zaten inderdaad ook nogal te twijfelen of ze soms wel wist dat ze alles bij mekaar loog. Omdat het geen kleintje leugentjes om bestwil zijn..
    Alleen wij kunnen haar alleen aanraden hulp te zoeken en dergelijke. Ze is 22, dus als zij besluit dat er niks aan de hand is met der.. kunnen wij daar niks tegen doen.
    Want der moeder heeft ookal contact gezocht met de huisarts en die zei hetzelfde.. Ze moet het zelf willen en zelf komen voor hulp.
     
  7. Xociquetzal

    Xociquetzal Actief lid

    15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn
    ja dat klopt, en daarom gaf ik je die links ook, het lijkt mij namelijk dat als je toch niet weet dat je de waarheid verdraaid je toch niet zomaar hulp gaat zoeken.

    Als je toch van je zelf denkt dat je volkomen normaal bent dan ga je niet zomaar naar het mentrum of iets in de richting.

    heel moeilijk, wij hebben echt zolang op mijn collega in moeten praten dat ie dacht dat ie gek werd van ons..:p en na een hele lange tijd wilde die bewijzen dat er niks aan de hand was met hem dus is hij gegaan en daar uit kwam dat dus.

    Ik hoop dat t goed komt met je vriendin, ze doet het waarschijnlijk niet omdat ze hel zelf zo leuk vind, maar omdat ze ziek is of het nou het een of het ander is, het is een ziekte en lijkt me toch best moelijk te accepteren.

    ik zelf heb borderline en heb er ook heel lang tegen aan zitten hikken voor ik accepteerde dat er wat mis met me was, gelukkig accepteer ik het nu en gaat het leven een stuk soepeler:D

    succes iig en laat even weten hoe of wat

    XxX
     
  8. Iris

    Iris Fanatiek lid

    7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    Inzage in een medisch dossier..?, zelfs toen mijn schoonmoeder op sterven lag kreeg ik als schoondochter geen inzage in haar medisch dossier.

    Er bestaat zoiets als beroepsgeheim, een leugen of niet, een ziekenhuis zal nooit een vriendin inlichten of zij geopereerd is geweest.

    En zwangerschapstesten faken kan op vele manieren, gewoon je fantasie gebruiken.
    Inkleuren bijv.

    Het testje in de cb digitaal geeft vaak positief aan en die mag je ook niet aflezen, maar die kun je eruithalen en mensen laten geloven dat je een positieve test is . De kenner zal er niet intrappen die herkent de test wel.
     
  9. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    We weten alleen op dit moment niet waar ze is en we willen ook der huisgenoten nog niet op de hoogte stellen van alles. Want dan zijn we bang dat ze op straat komt te zitten..
    Zodra ze contact opneemt met 1 van ons, zullen we proberen haar te helpen en haar ervan te overtuigen dat ze echt hulp moet gaan zoeken.. ookal is t maar om ons ongelijk te geven. Misschien dat t op die manier wel werkt om haar een test te laten doen of ze psygisch wel in orde is.
     
  10. 6margaretha9

    23 nov 2006
    63
    0
    0
    Langezwaag
    ik weet zeker dat een medisch dossier allen door de persoon zelf mag worden ingekeken en zelfs dat een arts nog haar toestemming nodig heeft om hem in te mogen zien.het lijkt mij waarschijnlijker dat die gene
    die zegt dat ze dit dossier heeft gelezen liegt.en waarom spreek je je vriendin hier niet op aan als je haar verdenkt van liegen?.bespreek je twijvels met haar.hoe zeker ben je er van dat ze liegt?.dit kan je alleen met haar zelf oplossen niet met andere mensen achter haar rug om, ze is toch jou vriendin.
     
  11. MissyZuilen

    MissyZuilen VIP lid

    14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Ze is niet echt meer mijn vriendin. Ze heeft in het verleden ookal zo vaak gelogen, dat we de vriendschap al verbroken hadden.. Alleen als eruit zou komen dat ze dus inderdaad psygisch niet in orde is, ben ik wel bereid haar te helpen.
    Maar praten met haar lukt mij niet.. Omdat ze mij allang niet meer ziet als vertrouwingspersoon.
    Dus dat laat ik aan der moeder over. Hopelijk gaat t lukken.
    En over dat inzage in der dossier, ik heb geen idee hoe dat werkt. Dus misschien liegt die vriendin daar wel over, dat zou goed kunnen. Maar dan nog zijn er een hoop andere dingen die niet kloppen die zij verteld.
     
  12. SheDevil

    SheDevil Fanatiek lid

    13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Ik wou net zeggen, lkkr f* belangrijk....
    Er zijn wel meer mensen die liegen.
    Net zoals dat dossier inzien,vind ik idd ook een sterk verhaal.
    Laat haar lkkr, je hoeft toch niet van iedereen z'n verhaal uit te gaan pluizen of iets echt is of niet.
    Neem het met een korreltje zout als je het niet gelooft.
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    In de meeste ziekenhuizen staat alles ook in de computer (operatie-verslagen moeten er altijd in staan), dus als je daar werkt, kan je in principe overal in. Al is dat niet de bedoeling natuurlijk...

    groetjes,
    Snoopy
     
  14. DaisySanches

    DaisySanches VIP lid

    20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Dit klopt... maar het is inderdaad niet de bedoeling, en mag dan dus ook niet.
     

Deel Deze Pagina