Sinds (zeker) vorige week heb ik 1 cm ontsluiting en een paar dagen gelee heb ik de slijmprop verloren (deze was geel/groenig) is dit normaal? Nu moet ik maandag weer naar de vk en nu hoorde ik van mn schoonmoeder dat ze misschien geen inwendig onderzoek gaat doen ivm infectiegevaar, is dit zo? (omdat ik zo graag wil weten of er méér ontsluiting is geweest). Ik wil natuurlijk wel weten waar ik nu een beetje aan toe ben.. .
Hoi Patroeschka, met afscheiding of de slijmprop kun je wel gewoon een inwendig onderzoekje krijgen hoor. Waar je moeder op doelt, is dat we met gebroken vliezen en geen weeen niet toucheren zoals dat heeft. Dan heb je wel een verhoogde kans op een infectie als we dan wel een inwendig onderzoekje doen. Hoe was het gistern? Nog steeds 1 cm? Ookal verlies je (een deel van) de slijmprop, dan nog kun je een aantal dagen-weken doorlopen zonder te bavalen. Het is dus gewoon afwachten. Groetjes Brigitte
Helaas geen inwendig onderzoek gehad, vond ze blijkbaar niet nodig . Wel jammer want ik wilde wel weten of t nu meer was geworden ivm t rommelen. Zal dan wel niet.. Mn bloeddruk was gelukkig wel weer wat omlaag gegaan dmv rust en jippie hihi ruim n kilo AF gevallen Nou ja.. Maar stel dat ik bij 40 weken nog steeds t zelfde heb, dus 1 cm, gaan ze dan wat doen? Of wachten ze gewoon af?
Niets, dan wachten ze gewoon af. Er zijn mensen die al weken met 2-3 cm rondlopen. Kan geen kwaad, het wil alleen maar zeggen dat het begin stukje al is gedaan, maar over de rest is niets te zeggen. Ga er maar gewoon vanuit dat je langer dan 40 weken loopt (de meeste eerste kindjes worden geboren bij 41 weken zwangerschap), dan valt het niet tegen in ieder geval. Groetjes Brigitte
Pfff, dat wilde ik niet horen Brigitte . Grapje.. mijn eigen vk zei dit ook al nl.. Heel erg bedankt voor je antwoord!