Mirena (poll)

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Uk2011, 17 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

wat is jouw ervaring met de mirena

1. tevreden: geen bloeding meer

2. tevreden: minimale bloeding

3. tevreden: kleinere bloeding

4. neutraal: zelfde als voorheen

5. negatief: langere bloeding

6. negatief: constant bloeding

7. anders, nl. ...

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik laat vandaag de mirena plaatsen omdat ik in het eerste jaar na de bevalling niet meer zwanger mag worden, en het op korte termijn ook niet van plan ben (waarschijnlijk pas over een paar jaar).

Ben benieuwd naar ervaringen.

Natuurlijk is het bij ieder verschillend. Volgens mijn vk zou je ongi minimaal worden (in de meeste gevallen) maar ik lees hier op het forum ook andere ervaringen. Ben benieuwd naar de verhoudingen.

2. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Bij mij is het het zelfde als bij de pil, iets minder dan als ik geen anticonceptie zou gebruiken. Maar ben daar wel tevreden over.
    Oh ja ik heb de eerste 5 maanden even niet meegerekend ;). (Heb m nu 9 maanden.)

3. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik las al ergens dat je lichaam misschien een half jaar nodig heeft om te wennen. Is dat waarom je de eerste 5 maanden niet meerekent?

4. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    ik heb anders gestemd...ik heb hem vanaf december en heb de eerste 3 maanden met de mirena wel 2 weken lang gevloeid. de laaste x was het al een heel stuk minder. Maar toen ik dacht nu hoef je niks meer voor te doen had ik nog wat spotting:(. Beetje vervelend en hoop in de toekomst dat het vloeien weg blijft. En idd mijn gynecoloog zij dat het wel een poos duurde voordat je lichaam het met mirena het op peil heeft.

5. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    ik heb de eerste 5 maanden bijna non-stop gevloeid. ;)
    Maar daarna dus een keurige cyclus van 28-30 dagen. Ik vloei dus nog wel, net als bij de pil zo'n 5-6 dagen, maar dat vind ik niet erg. Zolang ik maar niet zwanger kan raken;).
    En inderdaad je moet m wel minimaal 6 maanden tot een jaar de tijd geven om te kijken hoe het bij jou zal lopen.

6. 4days

4days Niet meer actief

Hier geen bloedingen meer. :)

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Hoi, Ik heb m 4,5 maand geleden laten plaatsen. En toen had ik af en toe bloedingen. Maar nu sinds 2 weken helemaal niet meer en denk ook niet dat t nog komt. Bij de vorige x nl ook helemaal niet meer.. heerlijk!

8. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik zal het zeker ook wel de tijd geven om "in te werken", en hoop dat ik bij die gelukkige groep hoor die bijna nergens meer last van heeft.

mijn vk verzekerde me dat de plaatsing bijna geen pijn doet, dus daar gaan we dan maar van uit. zal alvast mn paracetamolletjes slikken ;)

9. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Nee doet geen pijn, hooguit vervelend heb ik het ervaren. Zeker als je al een kindje hebt gehad, anders schijnt het wel wat pijnlijker te zijn.
    Ik hoop ook dat je bij de gelukkigen hoort. Wat ik wel positief vind is dat als ik 'ongesteld' ben, ik geen buikpijn meer heb, zoals bij mijn gewone menstruatie (zeer heftig) en bij de pil (mild) wel het geval was.

10. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Nou, hij zit er in ;)

Het openen van de baarmoedermond en het opmeten van de baarmoeder vond ik vervelend, had t gevoel dat ik lichte weeen had, maar het was niet zozeer pijnlijk. daarna wat krampjes maar na 10min was ook dat weer voorbij.

ik hoop dat mijn lichaam er snel aan gewend is. ik moest het ook een half jaar de tijd geven volgens mijn vk. we zullen zien!

11. Bri

Bri Niet meer actief

De eerste 3 maanden continu gevloeid. Niet zwaar bloedverlies, maar wel de hele tijd een klein beetje. Eens per maand werd het dan wat zwaarder.
    Na die 3 maanden heb ik eens per maand een bloeding, die duurt nogal lang (8-10 dagen, terwijl normale ongesteldheid bij mij een dag of 5 was). Dit is ook weer een heel lichte bloeding. Ik heb aan inlegkruisjes genoeg.

Ik heb dus Anders gestemd, ook al neig ik naar: negatief: langer.

12. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Hoe lang heb je de mirena al Bri?

13. Bri

Bri Niet meer actief

Hij zit erin sinds oktober, dus nu 7 maanden.

14. Maia

Maia Niet meer actief

ik heb hem er na 2 maanden weer uit laten halen, had constant buikpijn en constant bloedingen en ondanks dat ze zeggen dat je het een half jaar de kans moet geven voelde ik me hier niet prettig bij en heb ik hem er weer uit laten halen. Daarna over op nuvaring.

15. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Ik ben benieuwd hoe het hier zal gaan.
    Vandaag natuurlijk wel buikpijn, logisch...

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.916
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Wat een rotding !!!

Vanaf plaatsen (ruim 6 maanden geleden) constant gevloeid!
    Als ik er dan eens 2 dagen vanaf was, hadden me man en ik sex, en boem, 2 dagen daarna werd ik weer ongesteld! Als dit dan na een week of 4-5 ophield, en we hadden weer sex, werd ik weeeeer na 2 dagen ongesteld voor 4-5 weken lang!

Controle bij gyn gehad, en hij werkt niet bij mij!
    Nu word hij volgende maand (via klein operatief) eindelijk verwijderd (gyn kon niet bij de touwtjes komen).

17. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Gister en vandaag geen last gehad, dus ik heb goede hoop. Bloeden na de plaatsing was ook maar alleen de dag zelf gelukkig.

18. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    ik was ipv 4 dagen, steeds 14!! dagen ongesteld :( en ook heel snel achter elkaar.
    daarom heb ik hem er ook uitgehaald, hij bleek ook niet helemaal goed meer te zitten

19. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

1e zes weken gevloeid, daarna helemaal niet meer. Wel af en toe buikkrampen.
    Hij heeft er zo'n beetje een jaar in gezeten.

20. ik heb hem vandaag laten zetten..

Deel Deze Pagina