Ik heb vorige maand doorgetest na mijn eerste positieve ovulatietest. Maar heeft dit eigenlijk meerwaarde?
nee als je eenmaal positief heb gestest dan is dat niet meer nodig en komt je ei binnen 48 uur.. is gewoon weg gegooit geld zou het niet meer doen hoor... als je echt positief heb getest heeft dat geen enkele nut meis...
Ik test ook altijd nog door omdat als ze dan weer lichter worden ik zeker weet dat ik mijn eisprong heb gehad. Soms heb ik namelijk ook wel eens een paar dagen een positieve test.
Doortesten heeft totaal geen meerwaarde, omdat je van de eerste positieve test moet uitgaan. De LH-piek kan twee dagen zichtbaar zijn op je test. De eisprong komt ongeveer 24-48 u na de eerste positieve ovulatietest. Zodra je positief test, kun je dus stoppen.
Op dag 13 in de late ochtend had ik een negatieve ovutest. Dag erna het zelfde tijdstip getest en deze was positief. Echter die zelfde dag heb ik in de namiddag nog eens getest en deze was weer negatief. Qua tijdstip dat mijn ongi arriveerde kan dat ook kloppen. Maar dat betekend dat je eisprong dus ook een aantal uurtjes later kan gebeuren nog ver binnen die 24 uur. Hier was het dus een paar uurtjes later (heb de steekjes gevoeld). Maar stel je gaat uit van die 24/48 uur dan ben je toch veel te laat? Ik heb de foto erbij gezet,
je mag niet testen met ochend urine eh?? ik vind dit ook moeilijk nu ik ga hier effe over denken wat het kan zijn.. als je positief test dan verwacht je de ei binnen 24 tot 48 uuur weet niet hoe het zit als het binnen een paar uur is gebeurd ben je ook gelijk ongi geworden zo als ik lees dan heb je je ei eerder gehad kan toch niet binnen een paar uur..
@ mamamanuela, Ik heb niet met ochtend urine getest, althans niet de eerste. Ik zal zo tegen een uur of 11.00 getest hebben. Of is het echt beter te testen in de middag zo tegen 14.00/15.00uur? De tweede test die negatief uitviel zal ik zo tegen 17.00u gedaan hebben. De vorige cyclus had ik een lf van 13 dagen en nu van 12 dagen, zou dus wel enigzins kunnen kloppen.