Ik heb 22okt een miskraam gehad met 5wk3dg. En nu de ronde erna, afgelopen za 22 nov is het weer is misgegaan 1 dag na NOD. En het was nog wel een tweeling! Ik zag nl. twee vruchtjes. Wel heel erg balen maar heb nu minder verdriet dan de eerste keer. Maar nu de vraag: wat doe ik ermee? Geef ik mezelf en mijn lichaam een maandje rust? Ik ben nu een halfjaar bezig en wil eigenlijk geen enkele maand overslaan. Als ik met mijn verstand ernaar kijk dan zeg ik: ik sla een maand over. Maar mijn gevoel wil gewoon doorgaan. Ik ben al een week na aan het denken en voelen en dacht in het begin ik stop een maand maar nu mijn ei weer dichterbij komt denk ik... Nee, ik wil gewoon zo graag doorgaan. Ben wel een beetje chaotisch op het moment en onrustig. Dat is natuurlijk ook niet echt goed. Wat is jullie mening daarover?
Mijn gynaecoloog zegt dat er geen medische reden is om rust te nemen. Het is niet zo dat je meer kans hebt op weer een miskraam als je meteen zwanger raakt. Emotioneel is natuurlijk een ander verhaal. Zelf geef je aan dat je erg onrustig bent en je moet bij jezelf nagaan of je nu de spanning van een eventuele nieuwe zwangerschap aan kan? Je bent nog niet zo lang bezig en dat maandje rust moet dan niet het verschil uitmaken en daar zal ik me niet door laten leiden. Tja het enige die hier echt antwoord op kan geven ben je zelf. Ik gun mezelf nu ook voor het eerst de rust en hoe onnatuurlijk het nu rond mijn ei ook voelt, geeft het me (nu we het besluit genomen hebben) wel enige rust. En ik vroeg me af hoe je weet dat je een tweeling bent verloren aangezien je een dag na je nod ongesteld bent geworden? Een goed ontwikkeld vruchtje is met dat termijn zelfs pas 1 mm groot en niet met het oog of een echo waar te nemen. Het kan er ook heel goed één zijn geweest en dat is ook heel verdrietig, maar dat kan wel anders aanvoelen dan in één keer twee verliezen. In ieder geval ik heb een verschil ervaren tussen mijn miskramen met één vruchtje en de miskraam waar er twee waren.
Idd die keuze moet je zelf maken En ik had egenlijk wel dezelfde vraag als trees in zon vroeg stadium kun je daar niks uit op maken
Ja, ik had echt twee van die bloedpropjes gezien met daarom heen allebei zo'n vliesje. En inderdaad, het was wel veel kleiner dan de eerste keer dat ik iets verloor maar het zag er wel uit in dezelfde "vorm". Maar ja, ik heb nog anderhalve week tot de nieuwe eisprong en zal maar eens goed voelen wat we nu willen. Rust of gewoon doorgaan. Het is zo lastig. Ik heb allemaal het idee dat het beter is voor mijn lichaam als ik een maand rust neem. En emotioneel... tsja. Dat moet ik echt goed voelen. Ik denk dat ik het emotioneel veel lastiger vind om een maand te wachten dan dat ik er gewoon voor zou gaan. Tsja, ik denk er nog eens goed over na. Heb nog effe de tijd.
als je gevoel het zegt moet je het doen je bent nog kort bezig dus een maand rust doen als jij je er goed bij voelt Maar op zich hoeft het lichamelijk niet hoor. en ja of het een mk is geweest blijft gewoon de vraag ( had het opgevangen en na het zh gebracht)1 had je het zeker geweten 2 ze hadden het kunnen onderzoeken
Ik weet wel dat je het kunt zien hoor de vruchtjes.. Het vruchtje zelf is idd heeeel klein, maar het weefsel eromheen e.d. maakt het totaal een stuk groter.. Ik heb een foto gemaakt van t vruchtje dat ik verloor.. Het "beebje" in wording was amper 1 mm breed en misschien 1 cm lang (op de gok) maar het weefsel eromheen was in totaal veel groter... De vk heeft het bevestigd.. en aangegeven hoe en wat het allemaal precies is.. maar goed.... over het rust nemen.. Zit zelf een beetje met hetzelfde dilemma maar we hebben besloten om maar te zien wat het wordt.. we gaan niet speciaal klussen ofzo... in die zin nemen we wel rust..
Ik wil je heel veel sterkte wensen. Weet helaas wat het is... Ik heb in september een miskraam gekregen, daarna meteen weer zwanger en dat werd helaas weer een miskraam. Ik heb besloten een maand rust te nemen en er daarna weer voor te gaan. Helaas moet ik nog wachten tot ik ongesteld ga worden, maar door het hcg wat na 5 weken nog in mijn lichaam zit zal ik nog niet ongesteld worden. Suc6!
moeilijk of je een maand moet rusten. wij zaten er ook aan te denken. maar onze verloskundige zei dat als je lichaam er niet aan toe was je toch niet zwanger werd. in hoe verre dat waar is weet ik natuurlijk niet maar wij hebben toch besloten om er maar meteen weer voor te gaan. veel sterkte
Heb 4 nov een mk gehad en ik heb ook getwijfeld of ik rust zou nemen of er weer voor zou gaan. Omdat de vk ook zei dat je door kunt gaan en je naar je eigen lichaam moet luisteren of je er weer aan toe bent ja of nee. Ik weet eigenlijk niet of ik er aan toe ben,maar we zijn wel weer bezig. Als ik om me heen al die moeders zie dan denk ik wil ik ook.Ben er echt aan toe om moeder te worden. Mijn raad dus luister naar je lichaam en doe wat jij denkt dat goed is. Het is voor iedereen verschillend. Dikke knuffel en sterkte.
Twee weken geleden heb ik een curretage gehad en na overleg met de gyneacoloog besloten te wachten tot na de eerstvolgende menstruatie. De gyneacoloog raadde ons dat aan, dan weet je zeker dat het lichaam weer optimaal functioneerd. Ik vind het zelf ook wel prettig om even te wachten. Na een menstruatie weet je ook metteen weer hoe je moet rekenen... Succes! Line
Het enige wat mijn gyn na curretage zegt is dat stel voor dat je weer zwanger raakt het moeilijker te bepalen is hoe ver je bent. Maar je zou er gewoon voor mogen gaan hoor. Nou moet ik zeggen wij hebben sex wanneer wij zijn hebben dt is gemiddeld 4 x in de week en of mn ei er nou wel of niet aankomt geen zin is geen zin.
Ja ik ben eruit. We wachten een maandje. Dus we wachten ook op het nieuwe jaar. Nieuwe ronde nieuwe kansen. Mijn gevoel zegt dat dat beter is. Ik ben me nu toch teveel zorgen aan het maken om bepaalde dingen en dat kan er misschien wel een beetje mee te maken hebben dat het 2 x fout is gegaan. (zo denk ik er namelijk over) Dus die rust doet ons heel goed. Iedereen bedankt voor advies en verhalen.
Tuurlijk kun je een maandje wachten maar ik zit nog op een goede ongi te wachten en het is nu 7 weken en 1 dag geleden dat ik het vruchtje verloor.. Het is dus niet gezegd dat je na een maand weer een normale ongi heb enzo. Je lichaam kán van slag zijn.. Ik had op 1 nov zo'n 3 dagen bruinverlies... Dacht dat ik op de 2e dag ervan wat rood om m'n tampon zag maar echt minimaal. Heb het toch als ongi aangehouden en daarna zonder condoom verder gevreeën. Afgelopen woensdag test gedaan; negatief. Ik baal dat m'n lichaam zo ontregeld is.. afwachten maar weer dus.. Doe waar je je goed bijvoelt! Sterkte iedereen. x
Ik heb vorige week vrijdag een curretage gehad na een zwangerschap van 9 wk. Al vanaf de eerste echo (6 wk) leek het mij niet goed. En ik snap nog steeds niet waarom de gyn wél hoop hield. Ik vind het ook moeilijk te beslissen om wel of niet te wachten. Mijn gyn zegt dat ik wel een menstruatie af moet wachten omdat je lichaam nog te veel onder invloed van hormonen is. Maar na 13 maanden klussen en een miskraam wil ik eigenlijk heen tijd verliezen. Toch denk ik dat we wachten. Maar het blijft een moeilijke beslissing! Sterkte met jou beslissing!