Utrogestan invloed op cyclus erna

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Pearll, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik had al zo een vermoeden dat mijn ei de ronde na utrogestan sneller kwam, en dus ook mijn ovulatie, zo had ik vorige maand al op dag 8 een positieve ovulatietest die een piek had op dag 11. Normaal had ik pas een piek op dag 19 of 20.

Vandaag dag 6 voor een intake geweest bij een nieuwe dokter en gelijk even een follikel meting gehad en mijn ei was al 15mm dat is best groot vind ik zelf! De dokter vond het ook groot!
    Ik denk zelf dat de dagen van gestopt met progesteron tot aan de menstruatie dat mijn follikels alweer beginnen te groeien ofzo. Zijn er meiden die hier "last" van hebben gehad?

2. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Volgens mij beginnen follikels niet met groeien als je tussen je eisprong en menstruatie zit. Je moet eerst ongesteld worden en dan pas begint er een nieuwe cyclus. Het is op zich wel normaal dat het de ene keer sneller gaat dan de andere keer. Een lichaam hoeft niet altijd precies hetzelfde te reageren.

3. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ik vind het toch apart dat dit telkens gebeurt als ik utrogestan heb gebruikt, en heb via Google nog wat meiden gevonden die dit ook ervaarden. Wat jij zegt klopt natuurlijk ook maar wellicht heeft medicatie hier toch op 1 of andere manier een invloed op, normaal gesproken heb ik lange cyclussen.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik heb hier een leken theorie over, haha. Ik heb altijd last van migraine tegen het einde van mn utrogestan gebruik en volgens mijn gyn kan dit komen, omdat door het hoge progesteron gehalte mn oestrogeen aan het einde van je cyclus wat lager ligt. Als dit waar is en je oestrogeengehalte daadwerkelijk laag is- ook aan het begin van de volgende ronde- betekent dit dat je lijf meer FSH kan aanmaken (oestrogeen remt de productie), waardoor je een snellere eisprong kan hebben. Misschien klopt er wel geen snars van deze theorie, maar ik vind het best aannemelijk klinken ;).

5. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Hoi Nana,
    Nou zou best wel eens kunnen kloppen, dat er op 1 of andere manier de follikels sneller gaan groeit danwel eerder groeien, feit blijft dat een ei van 15mm op dag 6 aan de grote kant is, zeker als ik hiervoor altijd late eieren had om t zo te zeggen.
    Hoe gaat het trouwens voor de rest met jou? Had een keer een topic van jou gevolgd betreffende je bbz, had toen erg met je te doen.

6. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

28 nov 2013
    1.339
    1
    36
    je cyclus kan zowieso iedere maand verschillen dus het kan best dat dit door de utro nog anders is. Maar dag 6 al een ei van 15 mm dat is wel heel rap hoor!

7. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hoi,

Ik had afgelopen dinsdag een follikel van 7mm op CD 2.... En ik heb het nu maar eens aan de arts gevraagd hoe dat nou zit, het heeft toch te maken met de hoeveelheid progesteron die ervoor zorgt dat het proces wat sneller gaat...
    Dus Nana, zonder dat de arts oestrogeen heeft genoemd is de utro dus (in)direct schuldig aan dit proces en klopt jouw theorie ;) en Pearl het klopt dus dat het door de utro van vorige ronde komt..

8. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    @Pearll: 15 mm op dag 6 is wel heel snel idd. Ik heb ook vaak snel groeiende eitjes, maar zo snel is me nog nooit gelukt :p.

Lief dat je vraagt hoe het gaat. Tja, soms gaat het wel redelijk en soms even niet. Ik heb het idee dat ik de bbz wel redelijk heb verwerkt, maar nu met kerst en O&N is het wel weer even slikken, omdat ik toen juist dacht dat dit jaar heb ik met de feestdagen een dikke buik. Maar ja, that's the mmm I guess ;). Nu maar hopen dat het volgend jaar wel mag lukken en voor jou ook natuurlijk!!

@Zoetje: haha, nou dan klopt er misschien toch nog iets van mn rare theorie. Ik heb zelf ook het idee dat de boel sneller gaat na utro.

9. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

14 mrt 2013
    3.418
    378
    83
    Vrouw
    Het verre Oosten ;)
    Ja, herken ik ook! Het aantal dagen waarmee ik mijn cyclus verlengde door de utro, kon ik de ronde erna aftrekken van de eisprong, klopte precies.

Ik dacht zelfs dat mijn cyclus gereset was ;). Dus een ronde erna zonder utro: weer als vanouds de late eisprong, dus helaas.

Maar ja dus, ik denk ook dat de utro dit doet.

10. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

ja, heb precies hetzelfde!! normaal altijd op dag 19 of 20 eisprong bij een cyclus van 28 dagen. Laatste ronde had ik utro gebruikt bij een cryo tp. Niet zwanger, dus volgende ronde gelijk door voor mijn laatste cryo. Ik kwam op een vrijdag CD 9. Ei was ook al 15 mm en mocht zaterdag gelijk de pregnyl zetten. Het was mij ook al eerder opgevallen.

Ik heb toen aan het ziekenhuis gevraagd hoe dat zat en die zeiden "oh ene maand is het anders dan de andere" maar daar geloof ik niet in. Ik heb standaard cyclus van 28 dagen, dus is echt door de utro!

11. Switi

Switi Fanatiek lid

22 feb 2013
    1.234
    28
    48
    Hoi Sterre,

Gefeliciteerd! Wat goed joh!

Er is vaak wel een goede reden waarom het de ene maand anders is dan de andere! En nu weten we het :D

12. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Mijn eitje kwam de ronde na utro gewoon op de normale tijd, dag 15. Maar ik heb altijd al een lf van 15 en langer dan dat hoef je utro naruurlijk niet te gebruiken tijdens ivf (bloedtest was ook op die dag).

13. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Dus het blijkt maar weer, ik ben niet de enigste! Maar het is denk ik ook net tot wanneer je de utrogestan gebruikt, sommige doen het echt tot de nod andere stoppen een paar dagen eerder.
    Bijv vorige gyn zei tot dag van je nod en dan een testje wagen, en mijn nieuwe gyn zegt stop 2 dagen voor nod ongeacht of je zwanger bent... Dat vind ik toch wel heel eng!
    @nana nou ik snap wel dat je je zo voelt, ook nu met de feestdagen voor de deur, ik zou 31 december uitgerekend zijn, nou ook een lekkere datum! Had gehoopt alweer in verwachting te zijn maar helaas nog niet gelukt...

14. Sterre1977

Sterre1977 Niet meer actief

Thanx Zoetje!

15. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    De utro heeft geen enkele invloed gehad op m'n cyclus.
    Mijn cyclus is 28 dgn, eisprong op cd15. Gisteren knal ovu test en sinds gisteravond ovulatiepijn.
    Dit kan dus ook...

16. Pearll

Pearll Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.302
    1
    0
    noord-holland
    Ja denk inderdaad dat het van mens tot mens kan verschillen maar bij mij heeft het nu al 3 cyclussen achter elkaar invloed.
    Hopelijk wordt 2014 ons jaar meiden, er zijn een aantal meiden in dit topic die al lang bezig zijn.

Deel Deze Pagina