Vraag action ovulatietest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Hilary88, 12 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hilary88

Hilary88 Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik snap de termen dipstick en mid nog niet helemaal. Mag ik met de ovu testen van action ook mijn urine opvangen en vervolgens de stick daar in doen? Of moet je met mid perse er direct overheen plassen? Sorry misschien beetje domme vraag maar ik ben hier nieuw mee.

2. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    Ja hoor :)
    Doe ik hier ook, gewoon opvangen en daarna de stick erin doen.
    Is vaak ook minder gesneer ;)

Hilary88 vindt dit leuk.
  3. Hilary88

Hahaha precies dat! Bij mij is de controle streep elke keer heel licht, is dat normaal bij de action testen? Weet jij dat?

4. Ashleyrachel

Ashleyrachel Fanatiek lid

10 aug 2016
    3.292
    2.189
    113
    Vrouw
    enschede
    De controle streep? of de test treep? De controle streep hoort donker te zijn.
    De test streep kan altijd heel licht zijn.
    Omdat je altijd lh in je lichaam hebt.
    Pas bij een piek (aankomende eisprong) zal ook de test streep gaan knallen.
    Oftewel zie foto :)
    Links test streep, rechts controle streep of de test goed is uitgevoerd/gewerkt heeft.
    IMG_5068.JPG

Hilary88 vindt dit leuk.
  5. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    Ik vraag me trouwens serieus af hoe mensen 10 seconden ergens overheen kunnen plassen. Ik plas nog geen 5 seconde :D.

Maar idd staat ook eigenlijk op elke verpakking dat je het ook kunt dippen. Vaak moet dat iets langer dan in de straal houden.

Volgens mij is het verschil dat dipstick gewoon zon goedkoop stripje wat je sowieso moet dippen is en mid-stream een plastic test waar je meestal allebei mee kan.

Hilary88 vindt dit leuk.
  6. sweetdreams

sweetdreams Fanatiek lid

25 jan 2012
    3.497
    2.220
    113
    En een ovutest is niet zoals bij een zwangerschapstest altijd positief bij een 2e streepje. De teststreep moet even donker of donkerder zijn dan de controlestreep. Lh heb je altijd in je lichaam alleen tijdens je vruchtbare dagen (veel) meer waardoor je een piek moet kunnen waarnemen dmv testen.

Hilary88 vindt dit leuk.
  7. moederkloek

moederkloek Actief lid

31 mrt 2015
    110
    6
    18
    Vrouw
    nederland ;)
    Bij mij heb ik met die van action te vaak gehad dat het een licht amper zichtbaar penstreepje was ipv normaal breed..ik vind het echt flut testen maar das mijn ervaring

8. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.483
    94
    48
    Mijn testen van vorige week, had er weinig vertrouwen in maar het kwam toch echt die donkere streep.

Bijgevoegde bestanden:

9. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.853
    9.368
    113
    Gelderland
    Deze ronde ook met ovutesten van de action aan de slag en heb al een paar dagen vage streepjes... ik ben ook zo stom geweest om ze meteen weg te gooien :roflmao: ik hoopte dat ik hiermee mijn ei kon opsporen maar misschien heb ik hem alsnog gemist of hij moet de komende 2 dagen nog komen..

10. Hilary88

Ja inderdaad, nou heb deze maand helemaal geen positieve ovulatietest gehad terwijl ik wel echt vruchtbaar slijm gespot heb gisteren. Heel gek, hopelijk op goed geluk toch raak deze maand, even afwachten. Hoor veel wisselende reacties over de testen van action. Vind het zo makkelijk dat ik die gewoon in de winkel kan kopen en niet hoef te bestellen. Misschien die van zwanger en kids toch maar bestellen voor volgende maand. Haha, ik snap ook niet hoe mensen 10 sec kunnen plassen, daarnaast kan ik ook niet goed richten op zo'n klein stokkie haha. Dippen is echt even wat makkelijker voor mij.

Ik dacht idd dat ovu testen op liepen, maar dit is dus niet zo. Weer wat geleerd hahaha. Het kan iedere dag weer anders zijn.

11. Mieke3020

Mieke3020 Nieuw lid

14 nov 2017
    1
    1
    3
    Hi meiden,

Ik heb deze maand voor het eerst met ovulatie testen gewerkt en heb in het begin steeds met cb getest. Ik heb een hele onregelmatige cyclus, van 34-39-36 dagen. Ben sinds juni van de pil af. Ik ben begonnen met testen op dag 9, want ja stel je voor, dat ik nu wel ineens een normale cyclus zou hebben? Na alleen maar negatieve testen van cb ook die van de action erbij gekocht. Ik heb zeker 14 dagen dubbel getest: cb met ochtend urine en action voor het slapen. Wel elke dag zelfde tijd. Ik heb ook een app op mijn tel, en die gaf aan dat mijn eisprong rond dag 21 zou moeten plaats vinden. Ik kreeg op beide testen maar geen resultaat. Bij cb is het makkelijk want dan krijg je een rondje of een smiley, dat vond ik makkelijker dan die kleurtjes naast elkaar houden en daar "groei" in te zien. Maar action bleef alle dagen spierwit. Pas op dag 27(!!) kreeg ik een smiley, en de volgende dag met action ook 2 dikke strepen (gelijke donkere kleur). toen niet meer getest en lekker veel geklust. Vrijdag had ik dus een positieve ovu test en maandag ben ik opnieuw gaan testen, puur om te kijken wat de test zou aangeven en ik had toch testen over (want die van de action zijn lekker goedkoop!) maandag waren beide ook knal positief en vandaag nog steeds op beide staafjes.. snapte er niks van en ben wat fora afgegaan, waarop stond dat een ov test ook een vroege zwangerschap aan kon geven? gelijk vandaag zw. testen gehaald, en jawel hoor, positief!! Heb er uiteindelijk 5 gedaan van verschillende merken (kruidvat, action en clearblue digital). Blijkt dus dat beide apparaten NOOIT mijn eisprong hebben aangegeven, maar dus wel mijn vroege zwangerschap! Volgens cb ben ik nu 4 weken zwanger, en valt de berekende bevruchting precies in mijn ovulatie periode die mijn app aangaf.. maar de test dus niet. In het vervolg zou ik gewoon die testen erbij houden (de goedkope, die dure ga je kapot aan!) maar vooral lekker veel klussen, de hele maand. Dat heeft bij mij geholpen!! Succes meiden!

Hilary88 vindt dit leuk.
  12. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Ha wat een goed verhaal! Gefeliciteerd!

13. Izzie76

Izzie76 Niet meer actief

Verkeerde topic

14. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.009
    15.625
    113
    Nabij Utrecht
    Vruchtbaar slijm kan je tot 5 dagen voor de eisprong verliezen dus je lh piek kan nog komen hoor!
    Ik zou zeker doortesten :)

Deel Deze Pagina