heftige "eerste menstruatie"

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Melodios, 22 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    Hallo allemaal, sorry als ik dit bericht op de verkeerde plaats zet maar wist niet in welk topic ik m anders moest plaatsen.
    Maar ik ben gisteren voor het eerst ongesteld geworden, na een maand gestopt te zijn met de pil (17 okt laatste pil). Gelukkig is het wel precies op tijd, want ik hoor van veel mensen dat de eerste keer soms wel 6 tot 8 weken kan duren voor het er is. Bij mij was t 29 dagen dus heel goed.
    Alleen ik heb normaal nooit echt last van mijn menstruatie, heb dan weleens wat hoofdpijn en krampjes in mijn buik maar daar heb je het dan ook mee gehad.
    Alleen nu heb ik sinds gisteren echt enorme buikpijn en kon er zelfs niet van slapen, hoe ik ook ging liggen, maakte niks uit, het bleef pijn doen. Ook bloed ik echt veel meer als normaal. Want toen ik de pil slikte kwam ik met 3 tampons per dag wel toe, maar nu moet ik om de 2,5-3 uur verwisselen omdat ik dan al begin door te lekken.
    Heeft iemand dit ook zo ervaren of misschien een idee waarom het nu in 1 keer zo heftig is, en of dit alleen de eerste 'echte' menstruatie is of dat het nog vaker voor kan komen?
    Hoop op reacties, groetjes!

2. Ago

Ago Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.470
    1
    38
    NL
    Hallo,

Ik herken je verhaal. Ik was tijdens het pilgebruik ook altijd amper ongesteld en de eerste twee keren (daarna raakte ik zwanger) nadat ik met de pil gestopt was menstrueerde ik ook heel hevig. Ik moest echt super tampons gebruiken en deze zeker om de 3 uur wisselen en dan lekte ik ook zowat door. Voorheen kon ik er met de light tampons mee door.

Volgens mij wordt de menstruatie toch best wel geremd door het gebruik van de pil.

Ik kan dus niet echt zeggen of het minder wordt.

3. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    Bedankt voor je reactie Ago! Maat het lijkt mij er inderdaad ook op dat je menstruatie flink geremd wordt door pilgebruik, ik slikte de pil namelijk ook weleens een paar dagen langer door dan gebruikelijk is en toen werd ik ook weleens spontaan ongesteld terwijl ik gewoon de pil nog slikte. Dus misschien een teken van dat er toch echt iets uit moest ofzo? Zou het anders ook niet weten.
    Maar was bij jou je menstruatie ook gelijk weer regelmatig of niet? En na 2 keer menstrueren ben je dan toch best snel zwanger geworden! Hoop dat dit bij mij ook zo snel lukt!

4. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Bij mij waren de menstruatie's de eerste paar keren ook heviger maar daarna werd het minder, Ik ben ook vrij snel zwanger geraakt, maar denk wel dat het minder word hoor, en zo niet geloof niet dat het erg is.

5. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    Maak me er verder ook geen zorgen over, maar vroeg me gewoon af of meerdere vrouwen hier last van hebben (gehad). Mag ik vragen hoe lang jij (lautjuhh) er over gedaan hebt om zwanger te raken? Want dat ik de eerste keer al gewoon na 29 dagen ongesteld werd is denk ik wel een goed teken toch?

6. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    wil trouwens ook een banner, hoe doe ik dat? want heb mn keuzes al ingevoerd, maar nergens staat opslaan ofzo

7. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Ook ik herken je probleem. Ik had de eerste "echte" menstruatie (dus zonder pilgebruik) ook mega veel buikpijn. Heb 2 nachten gewoon door het huis gelopen van de pijn omdat ik niet kon liggen. 1 Dag ziek thuis geweest van mijn werk. Ook heel erg veel bloedverlies, snap niet dan een mens zo veel bloed kan verliezen.

Toen ik de pil gebruikte had ik nergens last van, alleen een beetje krampen en klein beetje bloedverlies. Ik kende het dus helemaal niet. Ik dacht echt: Als het zo moet, dan ga ik wel weer aan de pil :)
    Stom zeggen natuurlijk, maar ik was er echt klaar mee.
    Wij zitten nu in ronde 4 en ik heb afgelopen ongi GEEN buikpijn meer gehad. Het zegt natuurlijk helemaal niets, maar wacht de eerte 2x even af en wie weet wordt het bij jou ook minder.

Sterkte!

8. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Voor een banner kan je de onderstaande link eens proberen, hier wordt alles uitgelegd :D

YouTube - zwp01.mov

Succes!

9. CherryBelly

CherryBelly Fanatiek lid

12 okt 2010
    1.421
    1
    38
    Randstad
    Hi ladies!

@Melodios: ik kan me wel erge buikpijn herinneren van mijn "normale menstruatie (dus zonder pil), omdat ik nu maar net 2,5 jaar aan de pil zit. Maar die buikpijn heb ik altijd gehad sinds de eerste keer dat ik als jong meisje ongesteld werd.

Sommige dames beginnen redelijk jong aan de pil (15 of 16 jaar) en weten dus niet echt meer hoe het voelt. Heb echt geen idee of dit ook op jou van toepassing is hoor.

Daarentegen heb ik een vriendinnetje die geen pil slikt, maar ook echt helemaal geen pijn voelt tijdens de menstruatie. (lucky girl hahaha)

Hoop dat bij jou de pijn snel weg gaat en dat het niets blijvends is zoals bij mij.

Liefs,
    CherryBelly

PS: heb dit niet geschreven om je te ontmoedigen hoor, maar wilde mijn ervaring even delen ;)

10. Dyja

Dyja Actief lid

2 sep 2009
    151
    0
    0
    full time mama van 2 heerlijke zoons
    ergens in Nederland
    Ik heb afgelopen maand ook mijn eerste menstruatie gehad. Jee wat was dat heftig zeg, onwijs veel bloedverlies, de man met de hamer constant in mijn hoofd, heel veel buikpijn. Kortom ik voelde me belabberd. Met de pil zijn die klachten een heel stuk minder, maar heb ook gelezen dat dit eigenlijk geen echte menstruatie is. Er is wel 1 voordeel als je menstruatie gewoon op de natuurlijke manier komt dan weet je wel weer dat het allemaal goed werkt daarbinnen. Ben nu begonnen met ovulatietesten, dan kom ik er misschien achter wanneer ik mijn ei heb:D.

Liefs Dyja

11. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Klopt hoor.

Een pilbloeding kun je vaak niet vergelijken met een natuurlijke menstruatie. Dat laatste is vaak veel heftiger en pijnlijker.

Komt ook doordat de pil je natuurlijke cyclus plat legt. Als je een pilbloeding hebt, verlies je alleen wat baarmoederslijm. Je eierstokken doen niks, die liggen stil.

Als je een menstruatie hebt, verlies je ook het niet bevruchte eitje. Je eierstokken doen dus ook "vrolijk" mee met de menstruatie.

12. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    Meiden, bedankt voor jullie reacties!
    @ Mamalicious: dank je wel voor de link! zal het zo eens uit gaan proberen!
    @ CherryBelly: Ja hoop ook dat t minder wordt en balen dat het bij jou altijd zo heavy is, maar ik snap dat je me niet wilt ontmoedigen hoor ;) vindt het al leuk dat je een berichtje stuurt en wil gewoon jullie ervaringen weten, dus de minder leuke horen daar ook bij..
    @ Dyja: Vervelend voor je dat ook jij er zoveel last van hebt, en idd ist ook wel weer lekker om te weten dat het in ieder geval allemaal nog werkt daar binnen, want was er int begin best bang voor, dat mn eerste menstruatie lang op zich ging laten wachten, maar dit viel me alles mee en heb nu ook het idee dat door mijn pilgebruik alles toch niet helemaal ontregeld is..

13. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    @ Be Happy: denk jij dat bij mij ook men eierstokjes weer aan de gang zijn omdat ik er best veel last van heb? Want ben natuurlijk wel pas een goeie maand gestopt met de pil dus ik weet niet of het zo snel al weer op gang gekomen kan zijn?
    Groetjes!

14. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    en is mijn banner al te zien? ;)

15. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    Nou tis nog gelukt ook, dank je wel Mamalicious ;)

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    nu met mijn eerste 2 zelf geproduceerde menstruatie´s had ik na 1,5 uur zo´n ob super plus knots al helemaal vol...verschrikkelijk
    met de pil had ik aan 3 tampons per dag wel genoeg

17. Melodios

Melodios Actief lid

28 okt 2010
    196
    0
    0
    en daarna wel minder geworden of zo gebleven?

18. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Graag gedaan Melodios ;)

Deel Deze Pagina