Eerste keer gebruik van ovulatietesten, tips???

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Leylie, 7 apr 2025.

1. Leylie

Leylie Lid

6 apr 2025
    23
    0
    1
    Vrouw
    Wij hebben al een kindje en tijdje terug miskraam gehad. Nu willen we weer en ik gebruik voor het eerst een action ovulatie testen, vitalio.

Ik heb een aantal dagen gebruikt maar ben vrijdag en zaterdag vergeten te gebruiken ivm drukte en werk.

Zondagochtend zag ik dat de kleur iets donkerder was als de afgelopen keren.
    En sinds zondag voel ik lichte buikpijn, hele lichte bloedverlies met afvegen en met slijm, het is roze lichte kleur zegmaar.

Nu vanmorgen weer getest en de kleur neemt af lijkt het, heb ik dan mijn ovulatie gehad?

Ik zou eigenlijk vanaf vandaag in mijn ovulatie week moeten zijn en volgens de app 12 april eisprong moeten hebben.

We hebben gisteren gezellig gemaakt, zou dit helpen? Nu weet ik niet wat ik moet doen, doorgaan met testen? Ben ik al te laat? Hebben we de eisprong gemist?

Bijgevoegde bestanden:

2. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    512
    466
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Nog even door testen! Deze zijn allemaal nog negatief. Je teststreep moet net zo donker, of donkerder zijn als de controle treep.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ja het kan idd zijn dat de lhpiek op de 4e of 5e was en je hem dus gemist hebt, maar het kan ook zijn dat hij nog komt.
    Ik zou dus iig doortesten tot minimaal 12 april

4. Leylie

Leylie Lid

6 apr 2025
    23
    0
    1
    Vrouw

Ik heb zojuist weer getest, nu is die wel weer zichtbaarder en donkerder. Dus dan heb ik mijn eisprong nog niet gemist?? Is dit nu wel een positieve test of nog doorgaan? Moeten we dan vandaag gezellig maken?

Bijgevoegde bestanden:

5. Leylie

Leylie Lid

6 apr 2025
    23
    0
    1
    Vrouw

Ik heb zojuist weer getest, nu is die wel weer zichtbaarder en donkerder. Dus dan heb ik mijn eisprong nog niet gemist?? Is dit nu wel een positieve test of nog doorgaan? Moeten we dan vandaag gezellig maken?

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      85,7 KB
      Weergaven:
      17
  6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Nee deze is nog niet positief.
    Je kan vanavond rond 20 uur nogmaals testen.
    Ik zou persoonlijk vadaag overslaan qua sex en morgen sex hebben

Leylie en Lauren1993 vinden dit leuk.
  7. Lauren1993

Lauren1993 Bekend lid

19 apr 2023
    512
    466
    63
    Vrouw
    Zorgcoördinator
    Ik sluit mij hierbij aan. Je teststreep kan echt nog veel donkerder

8. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    En een aanvulling; als je test positief is betekent het niet dat je eisprong dan al geweest is of op dat moment zelf is.
    Een positieve test zegt dat je eisprong binnen 48 uur zal zijn.

Leylie vindt dit leuk.
  9. Leylie

Leylie Lid

6 apr 2025
    23
    0
    1
    Vrouw
    Oke bedankt voor de duidelijkheid over de test! Dit was ik een beetje aan het zoeken, wist niet precies wanneer je dan moet doen om ‘op tijd te zijn’. Stel de kleur wordt morgen donkerder, of net zo donker als de teststreep; dan heb ik bijvoorbeeld kans op dat het donderdag of vrijdag eisprong heb, wanneer moet je dan seks hebben om het op de juiste timing te doen?

10. Leylie

Leylie Lid

6 apr 2025
    23
    0
    1
    Vrouw
    Bedankt voor je bericht!

Stel de kleur wordt morgen donkerder, of net zo donker als de teststreep; dan heb ik bijvoorbeeld kans op dat ik donderdag of vrijdag eisprong heb, wanneer moet je dan seks hebben om het op de juiste timing te doen? En kan het eerst donkerder worden qua kleur en daarna in de avond lichter worden? Heb je dan bijv iets gemist ik lees soms van die berichten nu dat ze ochtend bijv donkere teststreep hebben, dat de lh piek is geweest etc. Wat houdt dat in?

11. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Het beste is om om de dag seks te hebben, dan zit je altijd goed. Zaadcellen kunnen tot wel 5 dagen overleven dus je hebt wel wat speling qua timing.. maar om de dag is dus sowieso goed.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Dit dus :)

13. Leylie

Leylie Lid

6 apr 2025
    23
    0
    1
    Vrouw
    Even een andere vraag, vanmorgen was de streep duidelijk zichtbaar en net weer getest om 20:45 uur ik zie haast geen streep meer. Heb ik geen lh piek meer ik snap niet hoe het werkt?

14. suusjb

suusjb Lid

8 jan 2023
    55
    13
    8
    Vrouw
    Je LH gehalte verandert gedurende de dag, het is niet perse zo dat je testen langzaam oplopen en donkerder worden tot hij positief is. Hij kan ook in de ochtend donker zijn, in de middag heel licht en in de avond ineens knalpositief bijv.

15. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Het is ook afhankelijk van hoe geconcentreerd je urine is. Had je veel gedronken van tevoren?

16. Leylie

Leylie Lid

6 apr 2025
    23
    0
    1
    Vrouw
    Nee, 2 uur vooraf niks gedronken.

17. Leylie

Leylie Lid

6 apr 2025
    23
    0
    1
    Vrouw
    Hoe vaak moet ik dan testen om dat niet te missen?

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Je piek is volgens de testen nog steeds niet geweest.

Ik zou ook vandaag nog testen.
    Beste is rond 10-11 uur testen en dan rond een uur of 19-20 nog een keer.

Succes!

En ps, een extreem korte piek die je alleen vind met meer dan 3x per dag te testen komt niet vaak voor.
    Veelal duurt de piek wel minimaal 24 uur, waardoor je hem met 2x per dag testen niet mist.

19. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Het beste is 2x per dag
    1x rond 11u in de ochtend en dan nog een keer eind vd middag/begin vd avond

20. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016