Zwangerschapstest/ovulatietest mix-up

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Melissert, 21 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Ik was erg aan het twijfelen dit te posten maar vanochtend heb ik met me slaperige hoofd op 10 dpo een ovulatie test gedaan terwijl ik eigenlijk een zwangerschap test probeerde te doen... Ik denk dat dat komt doordat ik zo gewend ben die ovu testen te doen en ik vrijwel nooit zwangerschap test doe zegmaar... Iig ovulatie test had mini streepje en is dus negatief... Ik zoek t op op google en ja hoor als je zwanger bent zou een ovu test positief moeten zijn. Hebben mensen hier toevallig ervaring mee??? Ben ik nu zegmaar game over???

Voel me iig best stom maarja.. en verdrietig ook wel

2. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.826
    8.482
    113
    Vrouw
    Als je nu op 10 dpo zit zit je dus nog voor je NOD. Als je nu een ovulatietest doet en je zou zwanger zijn dan zou een ovulatietest nog niet heel positief zijn, omdat je HCG nog te laag is.

Wat je het beste kunt doen is gewoon een zwangerschapstest doen

Melissert vindt dit leuk.
  3. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.738
    7.271
    113
    Vrouw
    Bij deze en mijn vorige zwangerschap had ik geen knaller van een ovulatietest, zelfs alleen maar een heel licht streepje, terwijl de zwangerschapstest duidelijk positief was. Dus het zegt nog niets, zeker op 10dpo niet.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Een ovulatietest KAN op hcg reageren.
    Dat hoeft dus zeker niet.
    Een negatieve ovulatietest op 10 dpo zegt dus absoluut niet dat het al game over is

5. Melissert

Melissert Bekend lid

3 jul 2021
    762
    589
    93
    Vrouw
    Hey dames! Ik kreeg dus geen meldingen van jullie berichtjes. Dankjewel voor de reacties :) geeft wel wat hoop.... Soms is al je informatie van internet afhalen gewoon niet zo slim. Maakt erg onzeker. Ervaring van andere vrouwen is soms gewoon beter :) Ik ga denk toch nog even een dagje wachten met een zwangerschapstest.

Precious03 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina