Wanneer testen?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Marloes2023, Jan 19, 2023.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Marloes2023

Marloes2023 Nieuw lid

Jan 19, 2023
    4
    0
    1
    Female
    Hallo dames,

Vanaf wanneer kan ik het beste een test gaan doen?
    Ik heb 4 januari seks gehad (met condoom). Had zo ongeveer 2 dagen ervoor slijm in onderbroek (eisprong? ?) Nu ben ik nog steeds niet ongesteld geworden… echter had ik vorige week wel enorme ongesteldheidspijn: hele erge buikkramp, gevoel alsof mijn “onderkantje” eraf zou vallen. Dat heb ik wel vaker als ik ongesteld moet worden maar er gebeurt nog steeds niks… vanmiddag deed ik een test maar die was duidelijk negatief. Heeft het zin om morgenochtend een test te doen met ochtendurine of kan ik beter nog even wachten tot bv na het weekend? sinds vannacht heb ik hele erge tintelingen in mijn onderrug en nu heb ik al de hele ochtend het gevoel alsof er een band aan de binnenkant van mijn buik zit. Is dit dan zwangerschapskwalen of gewoon stress?

Ik maak me zorgen, merk dat ik er heel erg gespannen van word. Ik weet niet meer wanneer mijn laatste ongesteldheid was.

2. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

May 30, 2022
    4,337
    4,001
    113
    Female
    Noord-Brabant
    Zwangerschapskwalen zijn het sowieso niet, dan had je een positieve test gehad. Ik denk dat het door progesteron komt en doordat je op alles focust nu ook van alles lijkt te voelen. Ik denk ook dat de kans heel minimaal is dat je zwanger bent (eigenlijk 0% haha).
    Waarschijnlijk heb je gewoon een latere eisprong gehad.

Gordijnrails likes this.
  3. Marloes2023

Marloes2023 Nieuw lid

Jan 19, 2023
    4
    0
    1
    Female
    ik wil het gewoon zeker weten dus vandaar de vraag wanneer een test betrouwbaar is in mijn geval

4. Suzi98

Suzi98 Fanatiek lid

May 30, 2022
    4,337
    4,001
    113
    Female
    Noord-Brabant
    Dat weet niemand, we weten niet wanneer jouw eisprong geweest is of hoelang je cyclus is.

5. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

Aug 27, 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Als 4 januari de laatste keer sex was, dan zou je uiterlijk zo ongeveer op 23 januari positief moeten testen ihgv een zwangerschap, en dat is dan al een uitzonderlijk scenario (sperma kan een dag of 5 goed blijven en 14 dagen na de bevruchting moet er al wat te zien zijn op een test).

Als je nu nog negatief test + je hebt een condoom gebruikt, is de kans bijzonder klein dat je zwanger zou kunnen zijn.

Is er een reden dat je denkt toch zwanger te kunnen zijn? Is het condoom gescheurd of niet helemaal correct gebruikt? Wanneer was de eerste dag van je laatste menstruatie en hoe lang duren je cycli doorgaans?

Suzi98 likes this.
  6. Beebiewens

Beebiewens Actief lid

Aug 27, 2011
    289
    40
    28
    Zuid-Holland
    Oh sorry, ik lees nu dat je dat laatste niet meer weet. Heb je nog een idee wanneer het ongeveer was? De dingen die je voelt kunnen zeker van de stress zijn, net als het uitblijven van je menstruatie.

Suzi98 likes this.
  7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    54,975
    15,607
    113
    Nabij Utrecht
    Ik zou maandag nogmaals testen.
    Is de test dan nog steeds negatief, dan ben je 99,9% niet zwanger van de sex op 4 januari.

8. Marloes2023

Marloes2023 Nieuw lid

Jan 19, 2023
    4
    0
    1
    Female
    nee dat was goed voor zo ver ik weet. Maar heb gewoon ineens de zenuwen erover en ik ben heel erg in de war doordat ik vorig weekend die enorme krampen had alsof ik ongesteld zou worden en er niks gebeurde. Terwijl ik dan meestal de volgende echt enorm ongo word: een tampon en een maandverband en nog doorlekken na 2 uur.

Gistermiddag had ik een heel klein beetje roze slijmachtige afscheiding .. even dit weekend afwachten en dan maandag een nieuwe test doen denk ik

9. Marloes2023

Marloes2023 Nieuw lid

Jan 19, 2023
    4
    0
    1
    Female
    Dankjewel! Ga ik doen!

Share This Page