zwangerschapstest na miskraam

Discussie in 'Miskraam' gestart door geelbloempje, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, maar het is niet echt heel normaal of zo. Ik zou zelf bang zijn voor restweefsel of zoiets als ik na zo'n lange tijd nog positief testte. Gelukkig test jij nu negatief, Geelbloempje.

Het is gewoon best raar dat niet alle gyns een controle-echo maken en het hcg prikken na een miskraam. Dat is in het buitenland wel gebruikelijk. Als beide niet gebeurd is, weet je dus nooit of het om een oude zwangerschap gaat die persisteert, of om een nieuwe zwangerschap. En dat kan riskant zijn, omdat persisterende trofoblasten, zoals die zwangerschappen genoemd worden, allerlei gezondheidsrisco's kunnen hebben.

Suus

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hey Geelbloempje,
    Fijn dat de test nu toch negatief was (dan kan je het ook echt afsluiten). Je was toch nog altijd aan de pil, dan kon het toch eigenlijk niet weer misgegaan zijn?
    Ik hoop dat er alsnog een brusje komt voor je twee kanjers!

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    na mijn mk met ruim 9 weken heb ik tot en met dag 32 na het verliezen van het vruchtje een posi test gehad, 2 dagen later werd ik ongie... de maand erna weer zwanger...

mn nichtje heeft laatst een mk gehad en die had na 7 weken nog steeds hcg in haar lichaam (ongeveer 150), dat moest toen wel snel gaan dalen volgens de dokter anders moest er iets gedaan worden (wat weet ik helaas niet)

sterkte!

4. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    @iedereen
    Bedankt voel me alweer een stuk geruster.. op naar een nieuwe start!

@Elmo Jah, wel fijn om nu een negatieve test en een normale menstruatie gehad te hebben.
    Tja.. die pil ..
    Was is helemaal correct.. :p

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Dan draaien mijn duimen volop voor jullie hoor!

Ik hoop dat je lichamelijk weer helemaal klaar bent voor een brusje!

6. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    We zullen zien.. ben zelf in ieder geval erg relaxed. Voel me stukken beter met mijn extra vitamientjes. We gaan niet proberen voor een brusje maar we houden ook niks tegen ;) Het duimen gaat beginnen wanneer het zover mocht zijn..

7. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hahaha...je onderbewustzijn...;)
    Nouja, dat jij je weer (eindelijk eens) goed voelt, is natuurlijk al een hele vooruitgang.

Wellicht dat de B12 injecties meer zullen helpen dan je durft te hopen.

8. geelbloempje

17 jan 2011
    82
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie weet.
    En dat onderbewustzijn zal de eerste maandjes nog wel even slapen, veel te druk druk druk ;)

9. Aloha

Aloha Fanatiek lid

29 dec 2010
    4.229
    2
    38
    Gelderland
    ik heb het hier even doorgelezen en het valt me op dat ik 2 x las dat mensen kort na een nega test ongi worden.. hoe kan dit? in mijn logica heb je geen eisprong als je hcg in je bloed hebt dus posi test. als je dan ineens nega test kan je toch nooit zo snel ongi worden?
    dus bv dag 1 posi test dag 2 nega test dag 3 ongi is toch eigenlijk niet mogelijk omdat er dan geen eisprong kan hebben plaatsgevonden?

of werkt het anders?

en ik heb ergens gelezen dat bij een spontane miskraam je hcg al vrijwel weg moet zijn wil je lichaam het zelf afstoten en bij een curretage het langer duurt omdat het dan pas begint te zakken? is dat waar?
    ik heb namelijk een spontane mk gehad gevolgd door curretage en test nu 6 dagen later knalpositief?

10. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee dat is niet per se waar. Na de ene zwangerschap daalt hcg langzamer dan na andere. Je kunt trouwens ook helemaal geen ei hebben in de cyclus na de mk. Dan blijft je temp heen en weer gaan tot je ongesteld wordt.

Die posi test kun je nog weken houden. Zegt niet zoveel.

Suus

11. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Vlak na een nega test gaan bloeden kan ook een ontrekkingsbloeding zijn, zo heb ik me laten vertellen.

x

Deel Deze Pagina