zwangerschapstest na uitblijven menstruatie in stopweek

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Eelisca, 2 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    jeetje... wat een bijzonder verhaal... maar wel weer mooi om te lezen dat het wel gewenst is... ik zou toch echt met de 2 voor 5 van kruidvat of trekpleister gaan testen... die zijn erg betrouwbaar... of een digitale van clear blue?..

ben benieuwd...

2. Eelisca

Eelisca Lid

2 feb 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja, ik heb er nog 1 van predictor liggen. Eigenlijk wil ik die over paar dagen gebruiken om te kijken of de streep DIK in beeld komt, zo ja, clear blue denk ik, zaterdag naar kruidvat of gewoon HA bellen. Ik sla nooit menstruaties over in stopweek en nog nooit valspositieve predictors gehad (ja heb eerder getest afgelopen jaren wanneer ik niet zeker was haha)

3. Pompeloesje

Pompeloesje Fanatiek lid

10 aug 2009
    4.227
    300
    83
    Vrouw
    uitvaartondernemer
    Belgiƫ
    predictor geeft inderdaad veel vals posi aan maar mijn test zag er ook zo uit als je tweede test! denk dat je er vanuit kan gaan dat je zwanger bent meid! gefeliciteerd! :D

4. Roos36

Roos36 Bekend lid

1 feb 2010
    581
    0
    0
    Ik denk echt wel dat je zwanger bent.

En dames, jullie stellen geen domme vraag hoor. Ik wist ook niet wat dubble dutch was hihi. Heb het kennelijk wel goed gegokt.

Hoe kan je dan in toch zwanger zijn? Dan ben je echt mega vruchtbaar geweest tijdens de pil hihi. Welke pil was het als ik vragen mag? Daar ben ik dan wel benieuwd naar.

5. Eelisca

Eelisca Lid

2 feb 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zowel bij Microgynon als Yasmin....
    Ugh verlies net heeeeel dik doorzichtig taai slijm. Wat dat nu weer is, heb dat nog nooit gehad :$ Anyone?

6. Seth

Seth Niet meer actief

#26 Seth, 2 feb 2010
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2010
    Als je data in dit berichtje kloppen heb je iig de pil niet goed ingenomen....
    je stopweek was 4 december... (zowel microgynon als yasmin) hebben 21 tabletten...(en een stopweek)
    je had hebt dus weer de pil ingenomen van 12 december t/m 1 januari....

en had dus weer moeten beginnen op 9 januari......

Als je echt zwanger zou zijn vanaf 4 december (en dus nog zeg maar 2 weken eerder) had je op 22 januari een super knallende test moeten hebben.....( je was dan immers al weeeeken zwanger)
    De streep van vandaag is wel duidelijk, maar het verschil tussen beiden testen vind ik minimaal.....
    ik bedoel.. zit 1,5 week tussen..... met een hcg wat elke 2-3 dagen verdubbeld...

Verder vind ik het uiterst opmerkelijk dat je aanstaande vrijdag pas weer gaat testen.....
    Ik zou iig door weer en wind, lopen, fietsen etc, om antwoord te willen hebben...

kortom:
    ik vind het een vaag verhaal.....

7. Monieqje

Monieqje Bekend lid

12 feb 2008
    883
    0
    0
    wat seth zegt qua data van beginnen en stopweek kloppen inderdaad. Daar ben ik het echt helemaal mee eens. Of je heb je vergist in de data of je heb je pil niet correct ingenomen en dan is de kans groter op een zwangerschap.

Maar even over de testjes. De laatste test vindt ik er aardig positief uitzien en wil je dan ook het advies geven morgen gelijk naar de kruidvat te gaan voor een andere test en dit niet langer uit te stellen. Want als je echt zwanger bent zullen andere testen dit ook weergeven ;) Laat je het ons weten hoe het is gegaan :)?

Succes!

8. babyproject

babyproject Niet meer actief

Misschien een beetje lompe vraag, maar wat is er trouwens met je vorige zwangerschap gebeurd (die keer dat je door de pil zwanger raakte)?

9. Eelisca

Eelisca Lid

2 feb 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi babyproject: eerste keer dat ik door pil heen zwanger raakte werd een miskraam.

Hoi Seth: sorry maar je reactie komt bij mij wat onaardig over. het is inderdaad een vaag verhaal dat vind ik zelf ook. Ik heb mijn pil doorgeslikt, maar doordat ik me zwanger voelde ben ik accuut gestopt met de pil. Daar is het antwoord dus. Als ik zwanger ben, nee dan heb ik geen idee hoe lang. Ja ik wil graag zelf ook de uitslag hebben, maar wilde mezelf ook niet gek maken met testen en ik kan pas komende week naar de huisarts vanwege mijn studie, dus ik dacht zelf, als het echt positief is, zullen vrijdag/maandag zowel de test van predictor en clearblue/of kruidvat positief zijn en dan bel ik meteen voor een afspraak. Het 'minimale' verschil, als ik er thuis naar kijk is het een behoorlijk verschil trouwens, kan ik zelf ook niet verklaren. Denk dat dat pas vast te stellen is echt met clearblue/of echo hoe lang? Sorry maar je reactie kwam eerder onaardig over...

Hoi Monieqje: Ja zal het zeker laten weten!!! thnx voor je reactie :D.

10. Gwen81

Gwen81 Fanatiek lid

24 okt 2009
    2.167
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap ook niks van die data die jij aangeeft.
    En onaardig of niet, ik ben het wel grotendeels met seth eens.
    Aan de ene kant heb je de pil doorgeslikt maar aan de andere kant zeg je dat je accuut gestopt bent. :(

11. Seth

Seth Niet meer actief

onaardig.......
    Sinds bij mijn vorige zwangerschap mn buikfoto's zijn gejat door iemand die er hele beebiesites mee opgezet had over HAAR zwangerschap, ben ik erg sceptisch geworden.....

(diegene zat hier trouwens ook op de site.... en ben al meer verhalen tegengekomen die niet klopte... dus ja dan wordt je sceptisch of onaardig)

12. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Ik snap je seth.. kan me heel goed voorstellen dat je dan met vage verhalen je vraagtekens hebt..

13. Eelisca

Eelisca Lid

2 feb 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben gedurende de tweede strip gestopt, maar ben hier niet op het forum om uit te leggen hoe ik mijn pil slik lijkt me (ik slik normaal 2 strippen achter elkaar). Ik kan de data nog wel eens doorkijken misschien heb ik toch een fout gemaakt met tellen van de weken.
    Maar dan nog, niemand komt hier om onaardige berichten te krijgen lijkt me, ... Een verhaal is zoals ie is, en ja ik vind het zelf ook een apart verhaal en ben het ermee eens dat het ergens mis gegaan moet zijn.
    Enfin, ik heb de dokter gebeld, weet over een uur meer wat ik moet gaan doen, of nog een urinetest of doorverwezen.

En sorry Seth, dat wist ik niet dat je babyfoto's gejat waren, ik snap dan dat je sceptisch wordt. Enkel voelde het voor mij rot, want mijn verhaal is echt waar hoe raar ook.... en ook mijn foto's. Ik ben erg gespannen dus heb dokter gebeld, hoop snel duidelijkheid.

14. Seth

Seth Niet meer actief

je hebt het in je verhaal over stopweken... die heb je toch niet als je de pil achterelkaar doorslikt....:(

en nogmaals IK heb niets onaardigs geschreven, heb je alleen maar gewezen op het feit dat je data niet kloppen en dat je niet al lang zwanger kan zijn gezien je eerste lichte test......

En dat IK niet begrijp dat je niet gelijk naar de winkel holt voor een andere test.... (zoals de meeste hier zouden doen...)

hoop voor je voor duidelijkheid.... maar je hebt iig aardig met je pil zitten "goochelen".... dus niet raar dat hij dan sowieso niet betrouwbaar is...

15. Eelisca

Eelisca Lid

2 feb 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt ook stopweken als je 2 strips achter elkaar doorslikt en dan een stopweek houdt...(in overleg met huisarts) en daarnaast gebruik condooms. Anyway, je hebt gelijk dat het vaag is en misschien inderdaad in weken vergist (staat niet in mijn agenda).
    Hoop snel meer te weten. Zal het laten horen...

16. trishka

trishka Fanatiek lid

6 mrt 2009
    4.621
    0
    36
    Ik hoop dat je snel meer weet.. en t sceptische is niet persoonlijk bedoelt meid, maar jammer genoeg zijn er de laatste tijd wat topics geopend waarvan er later bleek dat alles verzonnen was (waarom mensen dat doen is me een raadsel).

Nogmaals hoop dat je snel duidelijkheid hebt meid, de testen zien er eerlijk gezegd wel posi uit, ik zou me niet kunnen inhouden om niet meteen de volgende dag weer te testen hoor hahaha!

17. Eelisca

Eelisca Lid

2 feb 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Moet bekennen dat ik vanochtend mijn laatste test thuis heb gedaan en alweer positief, toen spookte het toch door me hoofd om inderdaad nog meer tests te halen. Toen besloten om toch huisarts te bellen, zowel assistent als huisarts denken zwanger, daana verloskundige gebeld die denkt ook zwanger en heb aanstaande dinsdag een echo om te checken of en hoe lang ik zwanger ben. 2 weken later moet ik op gesprek... Ik hoop het zo!!! Spannend!
    En nu aan mijn studie en bezorgservice afwachten voor nieuwe apparatuur die ik heb gekocht!
    Dinsdag weet ik hopelijk meer!!!!
    Groetjes Eelisca

18. AstridDi

AstridDi Fanatiek lid

6 mei 2008
    2.068
    0
    0
    Heb je een foto van je nieuwe test van vandaag ?

19. gimena

gimena Niet meer actief

ook zeer nieuwschierig naar je test.
    vandaag.

20. Eelisca

Eelisca Lid

2 feb 2010
    20
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zag er ongeveer zelfde uit als gisteren. Dinsdag weet ik meer :D.

Deel Deze Pagina