Weet niet of dit onderwerp hier zo goed staat. Even een korte toelichting. Ik ben (na een vorige relatie van 5 jaar) nu al een tijd gelukkig met mijn huidige vriend. Ik ben 22, hij 32. Hoewel we nog niet heel lang samen zijn (nog geen jaar) denk ik al wel aan kinderen. En wel om deze reden: Mijn vriend kampt al zijn hele leven met depressies en paniekaanvallen. In mijn vorige relatie waren we bezig voor een kleintje, maar verder dan 3 miskramen ben ik niet gekomen. Vandaar dat ik van te voren zeker wilde weten dat mijn huidige vriend wel kinderen wilde. Hij wil ze wel, maar wegens de psychische problemen helaas niet van zichzelf. Ok, daar kan ik inkomen. Er zijn nog andere opties, adoptie of een donor juicht hij in de toekomst alleen maar toe. Mijn vriend is al maanden stabiel qua psyche. We hebben er gisteren nog over gesproken en hij zou het echt willen in de toekomst, een gezinnetje samen. Maar ik heb hem verteld dat ik bewust ben van het feit dat als ik voor hem kies, ik ook mogelijk kies om kinderloos te blijven. Want wat als hij een terugval krijgt of niet door de psychologische test heen komt? Wat zouden onze mogelijkheden zijn? En is het gek dat ik hier nu al aan denk? Ik speel met die gedachte omdat de molen jaren kan duren. Ik grapte gisteren al met t voordeel van t leeftijdsverschil, zo heeft hij nog een jaar of 8 om alleen maar stabieler te worden en aan t idee te wennen Maar hoe moeilijk is het om nu al te kiezen voor de mogelijkheid om nooit moeder te worden.. Ik voel me nu al zwaar verdrietig om die gedachte. ik weet wél dat ik nooit zoveel liefde en stabiliteit heb gekend als in mijn huidige relatie, dus wat dat betreft heb ik wel de ware getroffen en dat zou ik ook niet willen opgeven..
He hoi! Jeetje, wat een verhaal zeg. Zo zie je maar weer dat iedereen een eigen verhaal heeft. Je verhaal staat hier trouwens prima hoor! Belle, van dit forum, heeft bijvoorbeeld een beauty van een zoontje (via KID). Dit was wel een bekende donor. Als je dit via het ziekenhuis gaat doen bestaan er vaak ontzettend lange wachttijden. Het is dus verstandig om in jullie geval een beetje op tijd aan de bel te trekken denk ik. Ik vind het bijzonder knap dat je hier zo cooltjes mee omgaat (al snap ik best wel dat je niet over 1 nacht ijs bent gegaan hoor). Ik hoop dat je hier iemand treft die je wel kan helpen Elmo (2 ICSI kindjes)
Ik heb geen ervaring met KID om deze redenen, maar wel met het KID traject. Ik denk alleen niet dat de KID centra in NL jullie om deze reden willen helpen. Het donorzaad is enorm schaars, dus mensen die 'gewoon' zaad hebben vallen af. Of België of Duitsland om deze reden wel stellen helpen weet ik niet. Sterkte met alles!