een korte ongi de maand voordat je zwanger wordt

Discussion in 'Zwanger worden' started by Angel Eyes, Oct 10, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Hoi hoi,

Ik ben net terug van de gyn en vertelde dat ik op 7 september een extreem korte ongi had en vorige week positief testte. dus zij zei ook al dat ik misschien wel langer zwanger zou kunnen zijn.
    Nu bleek dat ik gewoon bijna 5 weken ben vertelde ze dat ze heel vaak hoort dat vrouwen de maand voordat ze echt zwanger zijn een vreemde ongi hebben. ze kon het niet verklaren zei ze maar ze maakte het wel heel vaak mee.

Ze gaf aan dat het misschien zou kunnen dat het de eerste keer mis gaat waardoor je baarmoeder al goed voorbereid is, en je vervolgens de volgende maand wel zwanger wordt.

dat wilde ik even met jullie delen ;)

2. Niet meer actief

Hey Angel Eyes!

Nou dan ben ik erg benieuwd of het deze keer gaat lukken.
    ik ben altijd vijf dagen onderweg met ongi...dagje lichtrose...beetje rood tot hevig bloedrood...en dan weer licht en weg..
    afgelopen keer werd ik het een dag later dan verwacht, duurde 2,5 dag heel licht roze en weer weg...nou had ik rond die tijd wel veel stress dus ik reken dat dat maar aan..

maar doet weer de hoop opleven..
    we gaan het zien....

Aoife

3. Diddl

Diddl Fanatiek lid

Jan 13, 2006
    3,907
    0
    0
    Fryslan
    @Angel Eyes ... Jou verhaal klinkt me bekend in de oren. Bij de jongste had ik percies hetzelfde. Mijn laatste ongi was toen maar 1½ dag. Dus ook naar het zkh voor een termijnecho, was gewoon 6 weken zwanger ipv 10.
    Een verklaring hadden ze er niet voor, maar mij vertelden ze toen ook dat het veel vaker voorkwam.

4. Niet meer actief

nou nou,

hoop doet leven....vorige cyclus was heel kort...
    en deze keer vallen bio ei en cosmo ei samen..

als dat nou niet de weg naar de roze babywolken voor me openlegt?

we gaan het zien!

Aoife

5. Niet meer actief

nou dat zou mooi zijn!ben het normal echt 4 dagen heftig en drie dagen minder maar dus echt een volle week!en de laatste keer was ik overtijd en ik heb maar 2 dagen gevloeid!heb ongeveer zaterdag of maandag me nod dus ik wacht rustig af!heb al wel sinds de eisprong ongeveer last van me (.)(.)!hebben een vol gevoel en doen echt pijn(vriendje baald ervan haha)

liefs

6. Niet meer actief

Donkey!

je maakt mij niet wijs dat jij rustig zit af te wachten!
    hahahahahaha

volgens mij kan de klok in jouw geval niet snel genoeg gaan, zeker niet met deze berichten..
    en met dat volle gevoel en pijnlijke tetters...

ik ga ook al helemaal zenuwachtig worden voor je...

ik volg je ontwikkelingen op de voet!

Aoife

7. SandraB

SandraB Actief lid

Sep 8, 2006
    359
    0
    0
    Ik ben altijd maar heel erg kort ongesteld, dus het wil ook weer niet altijd wat zeggen....

8. Niet meer actief

hee SandraB,

het gaat in deze ook niet om de duur van je menstruatie...

maar om de ineens kortere duur van een gewone menstruatie...dus als je normaal ongeveer een week ongesteld bent en je ineens maar vier dagen of zo vloeit..

en inderdaad, een korte menstruatie zegt niets.

mijn moeder was altijd een halve dag ongesteld toen ze nog niet in de overgang was.
    ik daarentegen ben altijd precies vijf dagen in de weer....mijn laatste keer korter....en dat valt inderdaad op..

Aoife

9. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

Jul 8, 2006
    2,868
    0
    0
    Hoihoi!

Je moet op het invulformulier van je vk ook invullen of je ongie anders was de maand voordat het raak was.

Ik geloof niet dat mijn ongie echt anders was hoor, wel 2 dagen eerder begonnen maar niet korter ofzo.

10. Niet meer actief

kijk Ninetje,

als de VK er al om vraagt, zegt dat toch wel wat.

mmm.....weer wat geleerd vandaag..dank je

Aoife

11. Niet meer actief

Effe een rare vraag maar is het nu zo op het moment dat je ongesteld word je dan 2 weken terug moet rekenen en dat dan op die dag je ei is geweest?

Is dat altijd 2 weken terug rekenen?Dus dat je zeg maar er zeker van kunt zijn dat die terug gerekende dag je ei was?

Ja noem mij maar blond hoor

Liefs Nies :D

12. Niet meer actief

o dan ben ik ook benieuwd, ik ben normaal 5 a 6 dagen ongesteld waarvan de laatste dagen weinig maar afgelopen keer was het na 3 dagen al weining.
    maar goed, dat zegt niks.
    groetjes

13. Angel Eyes

hey blonde, :p
    haha nee hoor geintje. maar dat van die twee weken is geen feit. het kan verschillen per persoon. maar ze zeggen dat het gemiddeld twee weken daarvoor is indd.

14. Angel Eyes

Ik had normaal echt 4 a 5 dagen flinke menstruatie. en toen ineens maar anderhalve dag bruin roze slijmverlies, heel gek. en dat schijnt de VK wel vaker mee te maken.

15. SandraB

SandraB Actief lid

Sep 8, 2006
    359
    0
    0
    O sorry, verkeerd begrepen dan... :oops:

16. Niet meer actief

hey Aoife! :)

Moet eerlijk zeggen dat ik er idd niet zoveel mee bezig ben als normaal!Heb al meer dan een weet last van pijnlijke (.)(.) en had vandaag toch zoiets van goh laat ik het eens op de site gooien haha!Ik ga er gewoon van uit dat het ei naweeen ofzo zijn want ik ben wel vaker door me lichaam voor de gek gehouden met symptomen!Heb voor de rest ook echt in me achterhoofd zitten dat het weer niks word zodat de klap straks weer iets kleiner is!Er is in mijn omgeving en mijn leventje nu zoveel dat op zijn kop word gezet dat ik er dus echt niet 100%mee bezig ben geweest :cry: !we zullen zien waar het schip strand haha!

liefs donky :)

17. Kaatje2381

Kaatje2381 Actief lid

Sep 19, 2006
    237
    0
    0
    SPW-er
    Hoorn
    Het geeft je idd wel hoop. Ik weet niet of het bij mij zo is geweest, maar meestal als ik ongesteld wordt dan is het meteen raak, vet rood bloedverlies, maar vorige maand begon het met licht roze bloedverlies, heel vreemd en de volgende ochtend was ik heel erg ongesteld. Normaal heb ik er 6 dagen last van en nu had ik 4 a 5 dagen last hiervan.

Zou het zo zijn?

18. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

May 25, 2006
    1,516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Ik heb eens terug gekeken en ik heb ook een hele rare korte cyclus en ongi van 1,5 dag gehad voordat de cyclus begon waarin ik zwanger raakte.

ik had steeds een cyclus van 38 dagen, daarna na 34 dagen 1 dag bruin, 1 dag niets en 1 dag rood verlies. Vervolgens een cyclus van 19! dagen, gewoon 3 dagen ongi en Zwanger!.

Toch wel toevallig!

19. Mirre

Mirre Fanatiek lid

Jul 4, 2006
    4,173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Angel Eyes,

Heel apart...,maar ik heb even teruggekeken en het was bij mij ook zo.
    Eerst had ik een cyclus van 19 dg (veelste kort normaal ongeveer 25 dg) en daarna 31 dg en zwanger!
    Apart toch...(het is wel een miskraam geworden)
    Heb gelijk gekeken naar vorige cyclus, maar echt heel veel anders was deze niet...hoop ondanks dat het toch raak mag zijn.

Liefs Mirre

20. Heel76

Heel76 Actief lid

Jul 15, 2006
    266
    0
    0
    Zuid-Holland
    Wauw Angel Eyes,
    Dat geeft hoop!

Normaal heb ik een cyclus van 24 dagen exact en de vorige keer 20 dagen. Verder normaal 3 a 4 dagen ongi en de vorige keer maar anderhalf.

Jeetje, ben nu spontaan meer bezig met deze ronde dan een half uur geleden ;) :oops:

Nog maar een weekje hopen en duimen.

Liefs
    Heel

Share This Page