Te vroeg getest?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by lisa79, Oct 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lisa79

lisa79 Lid

Jan 17, 2011
    63
    14
    8
    Female
    Even een vraagje aan de kenners!
    Ik ben op 27/9 ongesteld geweest. Positieve ovulatie test heel laat in de avond op 8/10. Dus ei op zijn vroegst 9/10 laat in de avond? Vandaag getest met kV 2 voor 5 helaas Omo wit :( Ben ik te vroeg geweest met testen? Iemand die toch later een positieve test in handen had. Zitten in ronde 13 al en man verminderde zaad kwaliteit maar niet slecht.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Na een positieve ovulatietest (beide streepjes minstens even donker) springt je ei binnen 24 tot 48 uur. Je kunt altijd beter uitgaan van 48 uur.
    Positieve ovulatietest op 8 oktober is eisprong op uiterlijk 10 oktober. Je NOD is dan 10 oktober + 14 dagen = 24 oktober.

Je zit dan vandaag 3 dagen voor NOD. Zou nog te vroeg zijn om te kunnen testen, want je kan dus ook nog een latere innesteling kunnen hebben gehad. (Innesteling vindt 5 tot 10 dagen na eisprong plaats en vanaf innesteling maak je HCG aan.)

3. Faithx

Faithx Actief lid

Jul 27, 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hmm zit je dan nu op 12 dpo? Zou nog kunnen dat je te vroeg hebt getest. Wanneer is je nod? Stom allemaal he! Ik heb vanmorgen op 7 dpo getest, zo dok van me ik kon me niet inhouden en ik voel me gewoon zo stom nu! :(

4. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

Jan 26, 2015
    2,765
    1,028
    113
    Female
    Als je je ei weet dan kun je toch beter naar het aantal DPO kijken en niet naar je NOD?! (of zeg ik nu iets stoms)

In het uiterste geval is je ei op 11 oktober gesprongen. Dan is 12 oktober 1 dpo. Zit je nu dus tussen uiterlijk op 10 DPO maar kan ook 11 of 12 DPO zijn. Over het algemeen is dit nog te vroeg maar er zijn er die wel al positief testen, het ligt aan de innesteling. Deze is veel al tussen 6 a 10 dagen na de eisprong. Meestal 2 dagen na innesteling kun je positief testen.

Over 2 dagen nog eens proberen zou ik zeggen, maar het is beter om langer te wachten om teleurstelling te voorkomen.

5. Aiseria

Aiseria Bekend lid

Jul 22, 2014
    876
    3
    16
    In principe is nod 'gelijk' aan 14dpo, behalve als je gemiddeld een korte of lange luteale fase hebt :)

in het geval van de lange lf kan je ruim voor nod testen, in geval van een kort lf kan je pas ná nod testen.
    En als je een slome innesteling hebt, dan nog kan het zijn dat je een paar dagen later pas positief test dan je zou verwachten.

Ik had een mega tuurstreep op nod en mijn vorige zwangerschap echt pas een week na nod positief getest.

6. Loetje88

Loetje88 Fanatiek lid

Jan 26, 2015
    2,765
    1,028
    113
    Female
    Daarom kun je toch beter naar DPO kijken en niet naar NOD?! Als je je ei weet.

7. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

Dec 29, 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees mee, ik heb ook 10 okt positieve ovulatie test gehad. dus hooguit woensdag eigesprongen. ik ben zo dom geweest om vanmorgen al te testen helemaal wit natuurlijk ;) . we wachten gewoon af en over 2 dagen weer een testen.

8. Faithx

Faithx Actief lid

Jul 27, 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier nog een! Moeilijk he!! :(

9. Dorientje101

Dorientje101 Actief lid

Dec 29, 2011
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb vanavond getest weer . Zondag weer kijken maar staat wel bij het topic

10. Faithx

Faithx Actief lid

Jul 27, 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Heb t gezien idd!

11. lisa79

lisa79 Lid

Jan 17, 2011
    63
    14
    8
    Female
    Bedankt voor alle reacties. Zie dat Dorientje inmiddels een positieve test heeft! Gefeliciteerd. Ik durf echt niet meer te testen na witte test gisteren. En tijdens vorige zwangerschap 4 dagen voor nod al echt positieve test dus ga nu echt uit van niet zwanger.

12. Faithx

Faithx Actief lid

Jul 27, 2016
    147
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier nog een, durf ook niet meer en had dat idd vorige zwangerschap ook! Pff :(

Share This Page