De stap naar de huisarts.

Discussion in 'Zwanger worden' started by eline2014, Jul 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eline2014

eline2014 Niet meer actief

Gister helaas toch weer ongesteld geworden, en we gaan nu dus alweer ronde 12 in.
    Vandaag de huisarts gesproken over inze kinderwens en dat t maarniet wilt lukken, vanwege vakantie morten we volgende maand terug komen voor doorverwijzing.
    Wat kunnen we precies verwachten?
    Hoop zo dat ik deze maand zwanger word en dat de mmm ons bespaard blijft.
    Paar jaar geleden ben ik al eens zwanger geweest dit was niet gepland en is ook door een situatie gebeurt waaraan ik toen een trauma aan over heb gehou,den (wil niet teveel in details gaan,maar denk dat jullie wel snappen wat ik bedoel) Door wat mij toen is aangedaan heb ik gekozen voor abortus(hoop dat er nu geen verwijten gaan komen)
    Dus zwanger worden lijkt me dat dat gewoon bij mij moet kunnen...

2. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Jemig meid wat heftig :$:$ erg heftig wat er is gebeurd.

En verder, de ha zal je doorverwijzen, gyn zal je man onderzoeken, jou cyclus volgen, (aan de hand van inwendige echo's / uitstrijkje) en afhankelijk van uitslagen een plan met je maken hoe verder. Ik vond het allemaal super meevallen! En fijn om die onderzoeken te krijgen, gaf toch duidelijkheid.

Dat je zwanger bent geweest, is in principe een goed teken, dat het wel kan bij jou.

Maar jee wat heftig meid. Ben er helemaal stil van.

3. eline2014

eline2014 Niet meer actief

Beda.kt voor je reactie.
    ja wat er is gebeurt, is zeker heftig. Gelukkig heb ik het een plekje kunnen geven al heeft dat wel even geduurd...

Alleen nu heb ik me dus in mn hoofd ghaald omdat ik toen die keus heb gemaakt dat ik nu misschien wel "gestraft" word op deze manier dat het nu niet wil lukken..

Had zelf ook al vanalles gelezen op het internet, ook over een HSG nou dat lijkt me toch zo eng, ook die pijn! hoop zo dat ik dat over kan slaan..

4. Dreamer29

Dreamer29 Fanatiek lid

Feb 25, 2015
    2,612
    996
    113
    Wat heftig zeg Eline!
    Volgens mij heb je al antwoord op je vraag gekregen, dit is inderdaad hoe het bij mij ook is gegaan. Probeer niet te veel te lezen, dat schrikt alleen maar af. Die hele HSG heb ik bijvoorbeeld niet gehad. In je onderschrift lees ik dat je een regelmatige cyclus hebt, dus dat is in elk geval al een goed teken voor jou. Plus dat je al eens zwanger bent geweest natuurlijk.
    Hopelijk toch komende ronde raak voor jou! En anders is het daarna alleen maar fijn om duidelijkheid te krijgen, dat was bij ons in elk geval wel zo.

5. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Meid, je wordt ZEKER NIET gestraft oid!!! Echt niet! Meteen uit je hoofd halen!!

En een hsg.. ach, ik heb hem wel gehad, en het valt mee. Natuurlijk lees je heel veel ramp verhalen, die zul je vooral op internet vinden, en prettig is anders, maar niet te druk om maken! En het is wel een heel verduidelijkend onderzoek (toch handig om te weten of je eileiders open zijn of niet.

Probeer het een beetje over je heen te laten komen.. hoe moeilijk dat ook is.

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

May 23, 2014
    3,426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi meid ik denk dat niemand jouw iets verwijt. Denk dat ik snap wat je bedoelt met wat jou overkomen is en dan is dat de juiste keuze.
    Wij zijn 2 jaar bezig en t volgende is gebeurt en kan jij misschien verwachten;
    *na 1 jaar naar huisarts.
    *verwijzing gyn.
    *zaad getest, bloed testen etc en inwendig onderzoek.
    *half jaar naar huis om t verder te proberen.
    *na half jaar niks gebeurt en terug naar gyn: keuze om te starten met iui, hsg of laparoscopie (kijkoperatie). Gekozen voor t laatste.
    *laparoscopie met uitslag lichte endometriose. Is verwijderd.
    *sinds deze week met acupunctuur begonnen en volgende week afspraak gyn om de uitslag van de operatie te bespreken.

Heel veel sterke en succes!!

Ps met de laparoscopie heb ik mezeld ook gek gemaakt qua horror verhalen maar de colgende dag stond ik t huis te poetsen en na 2 dagen weer aan t werk!

7. Jemima

Jemima Bekend lid

Mar 7, 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    He TS wat naar. Hier een zelfde ervaring, ivm mijn hele jonge leeftijd ook gekozen de vrucht te laten verwijderen. Bij mij is dat toen echter niet helemaal goed gegaan en heb ik het hpv opgtelopen waardoor zwangerschap waarschijnlijk moeizaam zal gaan. Is de abortus zelf zonder complicaties verlopen, dan kan je dat als reden in ieder geval uitsluiten?

Bij ons is het ook gegaan zoals harlene zei. Vanwege mijn achtergrond is er toen gekozen om te beginnen met inwendig onderzoek wat dus al het nodige uitwees. Zaad van mijn vriend was gelukkig oke.

Veel sterkte met de stap
    Mocht je ooit willen praten kan je altijd een prive berichtje sturen.

8. Friesin

Friesin Fanatiek lid

Aug 4, 2012
    2,260
    721
    113
    Twee jaar geleden stond ik in jouw schoenen en voelde precies wat jij nu ook voelt. Ontzettend onzeker en waar beginnen we aan..

Ik weet niet precies wat de huisarts jullie aanraad, maar positief is het zeker dat je zwanger bent geweest! Je kunt zwanger worden! Wees daar gerust op ☺️. Ik wil jullie ontzettend veel succes wensen, en houdt moed!!

Wij hebben 3 jaar moeten wachten op een zwangerschap. Het traject is ontzettend zwaar geweest, maar het eindresultaat is er!! We heb up's en down's gehad maar het is het allemaal waard geweest☺️

Ontzettend veel succes!

9. bloemetjes123

bloemetjes123 Actief lid

Sep 19, 2014
    102
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey dames!
    Vraagje: morgen voor het eerst naar de gyneacoloog. Moeten wij vanavond juist wel of geen sex hebben?
    Van de ene kant, kunnen ze dan wellicht zien, hoe de zaadcellen zich hebben ontwikkeld. Van de andere kant, als er een zaadtest gedaan moet worden, is dit juist niet handig.
    Inmiddels zijn wij 1,5 jaar bezig met onze kinderwens.

Ik hoor graag van jullie!

10. Jemima

Jemima Bekend lid

Mar 7, 2015
    783
    5
    18
    Utrecht
    Persoonlijk zou ik het vanwege een eventuele zaadtest niet doen, maar voor de ontwikkeling van het zaad juist wel valt ook wat te zeggen..
    Lastig!

11. Chann1992

Chann1992 Bekend lid

Jan 22, 2015
    623
    55
    28
    Female
    Allereerst wat heftig !

wij zijn ook een jaar bezig nu, en ik weet precies hoe jij je nu voelt.
    Wij hebben inmiddels al een zaadonderzoek laten doen, alles was goed behalve de snelle zaadjes niet, die kregen maar 8 procent.
    Nu moet mijn vriend volgende week opnieuw zaad inleveren om te kijken wat er dan uit komt. Ik vind het heel spannend, en ben benieuwd wat de nieuwe uitslag zal gaan zeggen en wat er daarna zal gaan gebeuren.

Nou hoop ik dat het allemaal niet meer nodig zal zijn, en dat het deze ronde toch eindelijk raak is.

Het zelfde hoop ik ook voor jou :)

12. Mila87

Mila87 Nieuw lid

Jul 6, 2015
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat heftig wat je hebt meegemaakt. Je moet jezelf hiervoor niets kwalijk nemen!

Ook ik ben vandaag weer ongesteld geworden en ga nu ronde 12 in. Ik heb een luteale fase van maar 9 dagen waar ik me erg zorgen over maak.
    Wij zijn vorige week voor het eerst bij de gyn geweest. De inwendige echo die ze heeft gemaakt was goed en er is bloed afgenomen. Via de huisarts waren er al 2 zaadonderzoeken bij mijn vriend gedaan. Deze waren beide goed. 22 juli moeten we terug voor de uitslag van het bloedonderzoek. Mochten deze uitslagen ook goed zijn, moeten we nog een half jaar verder proberen. Hier zie ik erg tegen op.

13. LilithTempestas

LilithTempestas Actief lid

Mar 9, 2015
    277
    0
    16
    Female
    Wij gaan het nog een halfjaar proberen om de reden dat we allebei een beetje tegen de mmm op zien! Wij zijn nog jong (20 & 26) en afgezien van het feit dat we héél graag een kindje willen gaan we toch nog niet naar de ha. Weet niet of we er goed aan doen, maar time will tell!
    Jij ontzettend veel succes en ik hoop dat het allemaal goed komt! :)

14. Logan

Logan Niet meer actief

Ik heb een beetje hetzelfde meegemaakt helaas. Zeker geen verwijten, alleen respect dat je zo eerlijk bent. Ik ga je wel waarschuwen, een aantal artsen benoemen het wek steeds. Er is er een geweest die heeft gezegd dat het misschien niet slim was. Maar goed, ik dwaal af.

Voor je ergens aan begint krijg je de simpele onderzoeken. Onderzoek van sperma, inwendige echo, wat bloedonderzoeken. Pas daarna zal er sprake zijn van een hsg. En meid, die valt reuze mee! Ik vond persoonlijk de onderzoeken zo'n opluchting, je weet wat er scheelt en wat je eraan kan doen. Succes!

Share This Page