Help! Ziekenhuis bellen of niet? Lichte streep.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Bubblez, 19 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik twijfel enorm. Ik heb speciaal voor onze cryo sensitesten moeten kopen (voor mensen denken dat ik ze uit elkaar heb gesloopt, niet dus dit is een dipstick :D )

Maar ik heb een streepje. Geen hele dikke. Maar ze zeiden bij een streep bellen.. alleen deze is best licht..

Wat vinden jullie? Ik moet met een halfuur weg, dus wil graag weten of ik het af moet zeggen of niet..

2. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Sorry ging fout

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.913
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Dit zegt nog niks over een aankomende eisprong.

Ik zou dus nog geen tp laten plannen.

4. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    ik heb echo’s en bloedonderonderzoek afgedwongen.
    ik vond het zelf testen zoveel stress opleveren.

dus gewoon bellen voor echo en bloed morgen, misschiien moet je dan nog een keer naar ziekenhuis, maar beter op tijd dan te laat

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Een tp word hier niet gepland aan de hand van puur een test.

Als de test een streepje (licht positief is ook positief staat en zeiden ze duidelijk) dan bel je en krijg je een echo. Aan de hand daarvan, plannen ze of nog een echo of je prikt pregnyl of ovitrel.

De tp zal ergens dit weekend ofzo pas zijn.

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik begin nu net weer met testen, maar ik twijfel zo dan he.
    Er staat "een licht positieve test is ook positief, dus bellen"

Dus dan denk ik, oke bellen. Maar het is zo'n klein streepje dat ik weer denk van tja, ga ik dan niet voor nop.

Nja ik bel ze zo ff. Dan zeggen hun het maar.

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.913
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Maar deze test is zo mega licht dat ik niet denk dat ze dit bedoelen met "licht positief" ..... wel raar trouwens want licht positief bestaat niet bij ovutesten.

Dus ik zou idd nog niet bellen vandaag.
    Gewoon einde middag nogmaals testen.
    En aangezien de tp dit weekend ongeveer gaat plaatsvinden is het geen ramp als je morgen of woensdag pas voor echo controle gaat.

8. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb niet gebeld, ik vind het ook nog geen streep. Maar zij vinden dus een lichte streep ook een streep. Het gaat er niet om dat de test positief is. Mijn eisprong reguleren ze toch met een prik, niet door mijzelf.

Smiddags testen mag niet meer. Je gaat uit van je test van die ochtend. Dus morgenvroeg testen we weer ;)

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.913
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Maar dan toch niet testen met eerste ochtendurine neem ik aan??

10. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nee je tweede, of in mijn geval derde. Je mag testen tussen 9 en 10 en dan ook voor 10 bellen als je een streepje ziet.

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.913
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Oooh gelukkig hahaha :)

12. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Nou moe, vanmorgen weer zo'n lichte streep, en dus wel gebeld.

Kreeg in het ziekenhuis nogal op mn mik dat ik gisteren niet gebeld had omdat er toch echt een streepje stond.

Bloed geprikt in de hoop dat mn ei nog moet groeien (nu 11mm)

Ik verwacht van wel, bm slijm is ook nog maar 6 en ik.voel mn eisprong altijd letterlijk, nu nog niet gevoeld.
    Ze bellen voor half vijf.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.913
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    Is je ei nu vandaag gemeten op 11 mm??

14. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

.
    Yes, follikel. Rechts zat 1 grote.

Net gebeld, niet gesprongen (leek me al stug) vrijdag weer een echo. Wel doortesten, als hij heel donker werd weer bellen.

15. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Vaag....zeer vaag....

Want een ovulatietest is pas positief als beide streepjes minstens even donker zijn (staat ook in de bijsluiter) en weet je waarom? Elke vrouw heeft namelijk de gehele cyclus LH in haar lichaam waar een ovulatietest met een licht tweede streepje op kan reageren. Dus ook tijdens je menstruatie test je zo'n tweede streepje. En dan zou je dus het ziekenhuis moeten bellen?? Hoogst apart!

Als beide streepjes dus minstens even donker zijn, heb je je LH-piek te pakken en pas dan vindt binnen 48 uur je eisprong plaats.

Vraag me dus heel ernstig af hoe kundig jouw arts is met betrekking tot het gebruik van ovulatietesten. Zou op deze manier niet zoveel vertrouwen meer hebben in de arts eerlijk gezegd.

Want een eitje van 11 mm is nog niks. Een eisprong vindt doorgaans pas plaats als de follikel gemiddeld zo'n 21 mm groot is. Daarbij komt ook nog dat een eitje zo'n 2 mm per dag groeit, dus het kan nog wel even duren voordat je eisprong plaatsvindt en voordat je ovulatietest positief is.

16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.913
    15.584
    113
    Nabij Utrecht
    11 mm... pas vanaf 14 mm is hij dominerend en gaat ie doorgroeien tot rijping.
    Een eitje springt in de laatstse fase gem.2 mm per dag.
    Stel dat hij nu eerst 1.5 mm per dag groeit, dan is hij donderdag 14 mm... zaterdag 17 mm.. vanaf dan gaat ie 2 mm per dag groeien wat zou betekenen daf je eisprong rond maandag/dinsdag zal zijn en je ovu test vanaf zaterdag pas posi zal gaan worden ;);)

17. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik
    Dit is niet maar 1 arts hoor die dit zegt. Zo werkt de hele afdeling.

Ik heb wel vertrouwen in mijn artsen, dus als zij zeggen dat ik moet bellen bij een lichte streep, dan doe ik dat.

Nogmaals; er word niet aan de hand van een testje een tp gepland. Aan de hand van deze test, ging ik op echo. Vrijdag ga ik weer op echo. Als mijn eitje dan nog niet groot genoeg is, kom ik zaterdag of zondag weer. Als hij dan wel groot genoeg is prik ik ovitrelle.

Het enige wat ze nu doen is monitoren hoe mijn ei zich ontwikkeld en wat het beste moment is om hem kunstmatig te laten springen. Ze hebben niet na vanmorgen mn cryo al ontdooid ;)

TSCM vindt dit leuk.
  18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik.heb geen idee wanneer hij positief word. Vaak heb ik rond dag 14 a 15 mn eisprong. Dus over 3 a 4 dagen.

We wachten het rustig af. Er gebeuren geen spannende dingen, gewoon nog een keer op echo vrijdag

Deel Deze Pagina