We gaan voor IUI

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door AngelSterre, 11 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Na 4,5 jaar proberen, een verplichte stop van bijna 6 maanden i.v.m. diabetes en overgaan van tabletten op insuline. Weer groen licht gekregen om het te proberen en inmiddels in ronde 8 sinds de verplichte stop periode, beland. Vorige maand een Hsg gehad. Waarop geen afwijkingen zijn gevonden.
    Vanochtend een afspraak gehad bij de gyn. En waar ik er vanuit ging dat we nog eens 3 tot 6 maanden zelf moesten proberen, kregen we te horen dat we i.v.m de mindere zaadkwaliteit (traag zaad) meteen voor IUI mogen gaan!

Ineens kan ik niet meer wachten tot in ongesteld wordt hihi. Vandaag cyclusdag 28, 14 dpo en een negatieve test vanochtend dus kom maar door met die menstruatie.

IUI dus. Zonder hormonen, want een erg regelmatige cyclus. Moet alleen een spuit pregnyl 5000 zetten voor de eisprong. Vanaf dag 10 follikel metingen. Volgende week prikinstructies, maar dat zal wel gaan lukken ben inmiddels wel gewend aan prikken door de diabetes.
    Nu dus afwachten tot m'n menstruatie doorbreekt en dat doormailen zodat de eerste follikel meting kan worden ingepland.

Het voelt een beetje dubbel, Blij omdat er nu echt wat gaat gebeuren en toch ook verdrietig omdat het niet op de natuurlijke manier wil lukken. :(

Stay positive ! is ons motto nu een beetje..

De V.I.S. (very important seeds) krijgen een taxi-ritje naar de plaats van bestemming en hoeven alleen nog in te parkeren :D

2. Lady Lion

Lady Lion Lid

9 okt 2016
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    Love that sentiment! :D Heel veel geluk de komende tijd. Hoop dat het allemaal snel zal lukken. Zie er naar uit om jouw traject vanaf nu te volgen. :)

3. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Thnx
    Dat hopen wij natuurlijk ook.

En ja je moet er een beetje humor inhouden he. Tis zo al lastig genoeg haha :D

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Heel veel succes! Ik ga voor je duimen en hoop voor jullie dat jullie snel een mooie baby in jullie armen mogen nemen!

Dat prikken gaat helemaal goed komen! Weet je ook al welke medicatie je krijgt?
    Hier eerst 2 rondes tabletten (Clomid) gehad, deed niets.
    Nu ben ik gisteren voor de 3e ronde gestart met injecties (Menopur i.c.m. Pregnyl). Ik weet zeker dat het goed gaat komen!

5. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Thnx Nina
    Ik krijg alleen pregnyl 5000 die ik voor de eisprong moet zetten.

Nog steeds niet ongesteld, vandaag nod dus ik ben gewoon ongeduldig haha.

6. Klavrtje4

Klavrtje4 Bekend lid

15 mrt 2016
    756
    1
    0
    Heel veel succes.
    Bij ons was, na jaren proberen en hopen, de derde IUI raak!

7. AngelSterre

AngelSterre Actief lid

29 mrt 2016
    354
    142
    43
    Zo even tijd voor een update.
    Vrijdag had ik de eerste follikel-meting op cyclusdag 9, moest meteen zaterdags weer voor een echo terugkomen want m'n eitje was al 16,4 mm! :$. En ja hoor die groeide mooi door.
    Zaterdags s'avonds de pregnyl 5000 gezet, en vanmiddag(cd 12) de eerste IUI gehad.
    Nu beginnen twee hele lange wachtweken.
    Dat vroege ei verbaasd me wel een beetje. :( Nooit zo vroeg gehad als ik de ovulatie-testen en temperaturen moet geloven zat ik altijd op dag 15/16 met m'n eisprong.

Deel Deze Pagina