Hoi, Op 6 augustus heb ik een echo gehad en daar zag ik een mooi kloppend hartje, we waren ontzettend blij omdat wij nog maar 6 weken ver waren. Maar nu breekt weer onzekerheid toe.. de mensen zeggen om mij heen dat als je je zwanger voelt alles wel goed zal komen. Maar hoe voelt dat dan? wanneer denk je van "nu gaat het goed". 's ochtends wordt ik wakker met misselijkheid maar dat trekt in de loop van de dag weg en dan kan ik wel een paard op dus ik vraag me af, hoe voelt het?
Voor iedereen anders, dus laat je niet gek maken door dat soort stomme opmerkingen. De test zegt positief, je hebt het hartje gehoord en verder is het afwachten hoe alles zich gaat ontwikkelen. Het kan mis gaan in dit vroege stadium, maar de kans is veel en veel en veel groter dat het goed gaat, dus ja... daar zou ik dan ook maar van uit gaan he? Ik bedoel: tot aan week 8 voelde ik me, behalve een beetje moe, heel erg prima. Vanaf week 8 ben ik kotsmisselijk (tot aan vandaag toe, alhoewel niet meer zo heftig als toen), ben ik ontzettend moe, duizelig, kortademig, veel last van m'n spieren, geen honger, verstopt, aambeien, enz. Maar andere vrouwen voelen zich nooit beter als tijdens de zwangerschap en hebben nergens last van... En in beide gevallen komt er een gezond kindje uit. Don't worry: je gepieker helpt niet om erge dingen te voorkomen, dus je kunt maar beter je onzekerheid laten voor wat het is en je richten op leuke dingen, Ik ben vrij vroeg allemaal leuke spulletjes gaan kopen. Zeiden mensen tegen me: zou je dat wel doen? Wat nou als het mis gaat? Nou, als het misgaat, heb ik in ieder geval genoten van de tijd die ik had en sowieso komt er dan echt nog wel een ander kindje, dus die spullen haal ik niet voor niets in huis...
O, en dan nog: die eerste periode is gewoon heel onwerkelijk: Sjonge, zit er echt een mini-mensje in me? Dat is gewoon wennen en dat duurt even voordat je echt denkt: OK, ja, het is echt zo. Ik heb die momenten af en toe nog, dat ik me ineens bedenk: He, Marij, je hebt een kleintje in je buik en over 3 maanden ben je moeder.... Dat is soms nog zo'n raar idee! Het hoeft nu ook nog niet allemaal helemaal echt te zijn enzo: dat komt wel als die kleine straks op je buik ligt, Ze hoeven in het begin enkel te eten, te slapen en een schone luier, dus relax,
Inderdaad meid laat je niet gek maken.Ik ben in mijn eerste zwangerschap helemaal niet een x misselijk geweest en nu weer niet >ik hoorde ook van die verhalen ik voel me zwanger en dacht nou ik voel me niet zwanger klopt dit wel.Pas toen ik een buik kreeg voelde ik me pas zwanger ,want dan kon iedereen het zien.En zoals zij al zegt het gaat in de meeste gevallen echt goed hoor.Vooral als je het hartje hebt zien kloppen. Dus bij deze gefeliciteerd met je zwangerschap geniet ervan.Voor je het weet komt de kleine ter wereld. groetjes maica
Ik heb ook dat ik me erg onzeker nog voel en heb met 11 weken pas mijn 1e echo en weet dan pas of alles goed is...ik ga er van uit dat alles goed is... Had vandaag wel hele erg krampjes in mijn buik...is dit het oprekken van de baarmoeder of mijn darmen?
Ik begon steeds en steeds meer te genieten toen ik echo's kreeg Dan krijg je beetje bij beetje meer zekerheid dat alles goed zit en ging ik beetje bij beetje meer genieten. Nu ben ik op een punt dat ik me helemaal niet zoveel zorgen meer maak, maar er ook niet echt super veel van geniet. Ik koop wel veel spulletjes enzo, maar een baby in mijn buik is nog steeds heel abstract. Ik verwacht dat dat weer komt als ik de baby echt ga voelen. Nu voel ik nog helemaal niets namelijk (op heeeeeel af en toe een vaag plopje na).
Ik voelde me de eerste 4 maanden helemaal niet zwanger heb nergens last van gehad (alleen wat pijnlijke borsen). Het was dat de test postitief was maar anders.. Nu heb ik een klein buikje en ik voel het kindje schopen en nu voel ik me eigelijk pas echt zwanger.
hoi Dat had ik in het begin dus ook. Hoe moet je je voelen. Nou ik voelde dus ook niks had nergens last van. Maar onder tussen ben ik wel ruim 30 weken zwanger! En beweegt de beeb als een gek. Dus je kan toch echt zwanger zijn ook al heb je nergens last van. Alleen de echo gaf me toch echt het bewijs dat er een klein kindje in me groeit. ik weet is makkelijker gezegt als gedaan maar maak je niet ongerust. Als je het hartje al heb zien kloppen komt het echt wel goed hoor. Geniet er maar lekker van.
probeer je niet te druk te maken. Het is misschien makkelijker gezegd dan gedaan maar probeer het. Een kloppend hartje met 6 weken is natuurlijk al een goed teken, het is begonnen met kloppen de kans op een miskraam is daardoor een stuk kleiner geworden. Zolang je smorgens misselijk bent, je geen bleoding of krampen in je buik hebt zal alles wel goed zitten. Probeer te genieten van de weinige klachten die je tot nu toe hebt. Bij mijn begonnen de eetse klachten pas met 6 weken.
Nou.. zoals anderen al zeggen, het is bij iedereen anders.... De eerste weken (toen was ik 4-5-6 weken) ben ik misselijk geweest, niks smaakte me goed en ik had constant 'rare' steken in mijn buik. Ook begon mijn buik ontzettend op te zetten. Nu rond de 7e week heb ik griep, maar ik ben juist niet zo misselijk meer als eerder. Ook in mijn buik voel ik amper meer wat. Nu zou ik kunnen gaan stressen, maar nee ik ga er gewoon nog vanuit dat het goed gaat, al voel ik me een stuk minder zwanger. Liever geen kwaaltjes dan veel kwaaltjes Oh en de griep wordt iets minder en ik begin wel weer lichtelijk misselijk te worden.. Alsof je lichaam focust op datgene wat nodig is ofzo haha. Vreemd.. Maar goed. Dus.. iedereen heeft het anders.. Jij hebt het over 's morgens misselijk zijn.. ik dacht altijd dat dat normaal was! Nou ik ben dan echt gewoon van 's ochtendsvroeg tot 's avonds misselijk hoor! En dan krijg ik om 23:00 opeens trek en moet mijn vriend alsnog een salade bij de mac halen haha.
Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap en het mooie kloppende hartje. Houd er zelf ook rekening mee dat de komende weken het 'zwanger voelen' en alle verschijnselen die daar bij horen per dag sterk kunnen verschillen. Bij mij kwam het in 'golven' paar dagen misselijk, zere tepels, lichte bandenpijn etc. en dan weer een paar dagen vrijwel niets. Verder kun je helaas weinig anders dan afwachten en natuurlijk genieten.
tegenwoordig pijnlijk, met kleine babyvoetjes die tegen je ribben trappen haha. ik kon pas echt genieten na de 20 weken, dat alles goed was met me kleine beebje. Maar dat ik voor iedereen verschillend denk ik!
Wat fijn om dit allemaal te lezen. Ik heb namelijk zo ontzettend precies hetzelfde. Heb bij 10 wkn een mooie echo gehad en onzekerheid neemt met de dag toe. Waarom groeit me buik nu nog niet? of is ie nu toch al iets dikker? waarom heb ik geen buikkrampjes? Het moet toch groeien. Ik heb helemaal geen klachten. Ik heb lichaamlijk en geestelijk erg zwaar werk. ( werk met ernstig meervoudig gehandicapten ) en als ik heb gewerkt voel ik me heel erg schuldig. Ik kan gewoon nog alles doen op me werk, maar daar hoort veel tillen, lopen bukken etc bij. Vooral omdat ik niks aanmezelf merk kan ik dit dus gewoon doen en vergeet soms aan mezelf te denken. Het is vakantieperiode op werk dus net iets rustiger aan doen kan ook niet. Niet maakt me allemaal zo onzeker... Ik kan niet wachten tot de volgende afspraak bij de VK. Iemand misschien nog tips hoe verder... dan alleen rustig aan doen
Ik snap je wel hoor. Ik had bij de zwangerschap van mijn dochter in het begin had ik ook weinig kwaaltjes. Maar rond de 5 a 6 maanden begon het! Zwangerschaps spit, bekken klachten, maagzuur, misselijkheid, duizeligheid. Dus kreeg het dubbel terug. Nu is dat ook niet leuk hoor maar zwanger voelde ik me toen zeker! Ik ben nog nooit zo blij geweest dat mijn meisje een week voor de uitgerekende datum is geboren Nu ben ik weer zwanger en heb ook weinig kwaaltjes en maar toch maak ik me zorgen. Het lijkt zelfs of ik me nu nog meer zorgen maak dan bij mijn dochter. Heel vreemd je weet immers wat je na de zwangerschap ervoor terug krijgt en hoe het voelt om je kindje op je buik te hebben na 9 maanden lang wachten. Voor mijn gevoel beleef ik het dus dubbel zo intens. Probeer me ook niet te veel zorgen te maken maar toch is het soms best moeilijk!
ik zou het niet weten hoor.ik heb alwel een hoop spullen gekregen.mijn vriend is de 3de die een kindje krijgt in de fam dus we krijgen een hoop van de familie.maar ik voel me nog steeds niet zwanger hoor ik heb 2 super echo's gehad maar nog steedst niet hoor.ik denk dat dat pas komt met na de 20 weken echo.
In het begin voelt alles heel onzeker, doordat de kans op een miskraam nog relatief groot is. En er is nog niets aan je lichaam te zien. Rond de 20 weken echo voelde ik me steeds zekerder worden over de zwangerschap. Ook doordat mijn buik toen steeds zichtbaarder begon te worden. En rond die tijd begon ik ook de bewegingen van ons beebje te voelen. Dat bevestigd voor jezelf toch meer dat het goed gaat met de zwangerschap. Ook tijdens de laatste weken voelt het allemaal heel goed. Dit doordat je vaker op controle gaat bij de verloskundige. Je wordt goed in de gaten gehouden. Daardoor voel ik me echt heel gelukkig zwanger.