Zwangerschapstest positief maar voel bijna niks

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by pooh7605, Jun 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Hoi,

Ik voel me zo onzeker. Heb nu al 6 testen gedaan over de loop van 11 weken. Waarom? Nou ik voel me niet anders, misschien wat zere borsten en wat meer opgeblazen maar omdat ik niet één van de dunste ben zie ik er al snel opgeblazen uit. Heb nl last van Prikkelbare darmen.
    De testen zijn positief dus ik zal heus wel zwanger zijn en ik zal zeker ook blij moeten zijn dat ik weinig tot niets voel maar van de ene kant toch weer niet.
    Is dit normaal om zo weinig te voelen?

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

ja, sommige vrouwen merken niets van de zwangerschap. Dan is de eerste periode erg onzeker. Maar probeer vertouwen te hebben in je lichaam en in de zwangerschap. Als je testen positief zijn, ben je echt zwanger!
    Ik hoop dat je snel een echo hebt, als je het hebt gezien gaat het misschien wat meer voor je leven!

Mirjam

3. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Hoi mirjam,

Ik heb pas een echo in week 18 daar ik in Zweden woon.
    Ik heb laatst weer iets gelezen over een zwangerschap waarbij je je zwanger voelt maar wanneer je op een echo komt blijkt dat er geen kindje te zijn. Je baarmoeder blijft wel doorgroeien en je blijft je zwanger voelen en het kan wel een maand duren voordat het eruit komt dmv een miskraam. Weet niet hoe dat heet in het nederlands maar hoe groot is die kans??

4. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Pooh,

dat heet een schijnzwangerschap. Die kans is uiterst klein, bovendien heb je dan geen positieve zwangerschapstest gehad. Bij jou is die kans dus uitgesloten. Heb je ook niet eerder dan 18 weken een bezoek aan verloskundige of arts? Want vanaf 12 weken kan ook het hartje gehoord worden met een doptone. Wel apart dat je pas bij 18 weken een echo krijgt!

Mirjam

5. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Hoi Mirjam,

Nee ik bedoelde geen schijnzwangerschap maar een missed abortion.
    Vind het eng dat je dat dus niet kunt merken met bijv. een bloeding en dat je gewoon je zwanger blijft voelen ook als zou het vruchtje er niet meer zijn. Ik heb geen zin om hierop te moeten wachten heb gelezen dat het weleens 7 weken kan duren voordat het naar buitenkomt.
    Doptone hebben alle verloskundige dit? Ik ga op dinsdag in week 12 (11 + 0) zou je het dan al kunnen horen?
    Hier in zweden kan je een eerdere echo krijgen maar dan moet je oftewel miskramen hebben gehad, of last hebben van bloedingen en heftige buikpijn.

6. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Ik heb een intakegesprek gehad in week 9. Ik bedoelde geen schijnzwangerschap maar een "missed abortion" heb het in een ander onderwerp uitgelegd wat ik bedoel.

7. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Schijnbaar is mijn andere vraag weggehaald dus moet ik hier nog maar eens schrijven.
    Over missed abortion, hoe vaak komt dit voor? Je bent blij dat je dadelijk over de 12 weken bent maar dan toch kan een missed abortion week 13 of 14 naar buiten komen. Dus je kan eigenlijk dus nooit ontspannen.
    Hopelijk kan jij me wat antwoorden hierover geven.

8. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    hihihi moet je eens een paar berichtjes naar boven kijken ;)
    Had je vragen samen gevoegd omdat het over hetzelfde onderwerp ging.

9. pooh7605

pooh7605 Actief lid

Apr 20, 2006
    178
    0
    0
    Zweden
    Ok natasja, dat zag ik niet. bedankt.

10. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    hoi Pooh,

een missed abortion komt maar heel weinig voor. Ik zou er niet bang voor zijn als ik jou was. Vraag de verloskundige of ze naar het hartje wil luisteren. Het is een beetje aan de vroege kant, maar misschien kan ze het wel horen.

Mirjam

Share This Page