Dat ia inderdaad een positieve zwangerschapstest en idd helaas vroeg misgegaan. Bij ons was het ook de eerste ronde gelijk raak en ging na 5 weken mis, was ook even verdrietig maar direct omgezet in positieve gedachten dat we idd samen zwanger kunnen raken en nu een paar maanden verder is het weer raak. DANK Ik zou als ik jou was ovulatie testen gaan gebruiken. Hoeven geen dure te zijn, kunnen ook dipsticks zijn van zwanger en kids bijvoorbeeld. Zo zit je nooit in twijfel of het wel of niet zo zou kunnen zijn maar weet je altijd of de test wel of niet reageerd op een zwangerschap.
He bah wat naar!! Hopelijk is het snel raak. Wat doet dat medicijn precies? Bevorderd dat de innesteling?
Utrogestan is feitelijk gezien progestron. Na de eisprong steigt je progestron-niveau en op het moment dat een bevruchte eicel zich innestelt in het baarmoederslijmvlies zorgt een bepaald niveau progestron er voor dat het baarmoederslijmvlies niet wordt afgebroken, het is het hormoon wat er dus voor zorgt dat het eitje kan blijven zitten in de baarmoeder en niet weg gespoeld wordt door een menstruatie. Als je progestron te laag is word je dus gewoon ongesteld ondanks het feit dat er een bevruchting heeft plaatsgevonden. Deze pillen zorgen er dus voor dat wanneer een miskraam Ontstaat door een progestron tekort niet meer gebeurt. Daarnaast bevorderd het inderdaad de innestelling en zorgt het voor mooi dik baarmoederslijmvlies ( en dus nu een hevige menstruatie) Een miskraam door een genetisch defect kan ( gelukkig) niet worden tegengehouden door de utrogestan. Als er echt iets mis is met het vruchtje dan kun je daar niets aan veranderen met de utrogestan. Mijn huisarts is van mening dat het geen kwaad kan om dit middel te proberen, het is een lichaams eigen hormoon wat zonder problemen gebruikt kan worden, baat het njet dan schaadt het ook niet. Ik ben ook niet getest op progestron ( iets wat men in Amerika wel doet, de bloedtest die je daar laat doen test zowel HCG als Progestron 2x) Gezien mijn leeftijd van 41 jaar achtte mijn huisarts het niet onaannnemelijk dat mijn progestronwaarden wellicht wat laag waren, schijnt vaker voor te komen wanneer je geen jonge blom meer bent. We hopen dan ook dat mijn twee miskramen inderdaad veroorzaakt werden door een progestron tekort en dat een volgende zwangerschap wel mag blijven plakken. Voordeel is dat ik al kinderen heb, ik kan dus zwanger raken en een zwangerschap uitdragen zonder problemen, en aangezien het nu twee x gelukt is blijkt ook dat man en ik samen een eicel kunnen bevruchten, dat biedt mij in ieder geval goede hoop voor de toekomst ( we blijven niet tot in het oneindige proberen, als het voor mijn 43 jaar niet gelukt is dan houdt het op, geen mmm voor ons)
Jaa dat klopt maar dat wil ik liever nog niet omdat ik e dan zoveel mee bezig ben .. laat liever ff op zijn beloop
Ah zo ik begrijp het nu idd ... wel fijn dat de huisarts daar mee akkoord ging .. sommigen doen zo moeilijk . Hopelijk geeft dit snel en goed resultaat !