Zwangerschapstest positief! Verloskundige bellen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door kleinebeer, 6 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Afgelopen weekend had ik een positieve zwangerschapstest ik zou nu vier/vijf weken zwanger moeten zijn. De tijd verschilt per website waar ik het uitreken. In de ouders van nu app ben ik vijf weken en op de banner in mijn handtekening is het vier. Maar goed. Ik voel me suffig over de volgende vraag, maar stel hem toch: Wat nu?

Moet ik nog meer zwangerschapstesten doen om het echt zeker te weten? Of wat precies. En dan de huisarts bellen en wat doet die dan? Of gewoon een praktijk bellen?

Hoe hebben jullie dit gedaan?

Hoor het graag.

2. Budgie

Budgie Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.721
    8
    38
    Hier 4 van de 5 zwangerschappen de verloskundige gebeld. Bij mijn vorige zwangerschap de huisarts, gezien ik toen door Mirena-spiraal zwanger ben geworden. Echter bleek deze los te liggen ipv 'vast'.

Hier altijd 2x een test gedaan en daarna klaar.

M.b.t. weekaanduiding.
    Ik zit in mijn 16e zwangerschapsweek, maar ben 15+5 zwanger. Woensdag begint de 17e week.

Als baby 0 is, is deze in eerste levensjaar. Wordt hij/zij 1 dan zit je in 2e levensjaar :D

3. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Weet je wanneer je eisprong is geweest?
    Of de eerste dag van laatste menstruatie? Hoe lang zijn je cyclussen?
    Daar vanuit kan je een beetje tellen.

En je kunt sowieso een verloskundige bellen. Die doen nog niet zoveel. Maar als je echt zwanger bent, kan je vast je eerste afspraak maken.
    Op de termijnecho, meestal de 1e of 2e echo, krijg je deze "officiële datum".

4. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Je kan gewoon de verloskundige bellen.
    De huisarts is niet nodig of je moet in belgie wonen?

Zij gaat uit van je laatste menstruatiedag en berekend aan de hand daarvan hoever je bent. Met de termijnecho kan dat nog veranderd worden.
    Als je 4 weken zwanger bent zit je in je 5e zwangerschapsweek.

5. Hinti

Hinti Fanatiek lid

29 dec 2015
    1.463
    207
    63
    Vrouw
    Hier de vk gebeld. Zij vroegen laatste dag menstruatie en cyclus en dan geven zij aan wanneer je welkom bent voor een eerste echo. Op basis daarvan hebben ze bij mij bepaald hoe verder.

Heb 2 testen gedaan en toen vond ik het wel prima.

Gefeliciteerd!

6. Pipo30

Pipo30 Fanatiek lid

31 jul 2014
    4.944
    681
    113
    Gezien je test van gisteren denk ik dat je nog voor de 4 weken zit.Ik zeg dit,zodat je bij een eventuele echo niet meteen schrikt als je een paar dagen tot een week achteruit wordt gezet;)
    Ik zou overmorgen nog eens testen,en als die mooi donkerder geworden is de verloskundige bellen.
    Succes!

7. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Mijn eiersprong is (denk ik) 17 januari geweest. Wat vroeg in de cyclus, maar ik heb het gevoeld. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 9 januari.

8. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Dank voor de reacties. Ik ga morgen nog een KV test doen en heb een CB test besteld. Wacht die nog even af dan.

9. Zinaa

Zinaa Fanatiek lid

28 mei 2010
    3.719
    22
    38
    Ik heb een tijdje gewacht met de vk bellen. Vaak test je vaak net na NOD positief, dan kan er nog zoveel mis gaan en wordt je eigenlijk gewoon later dan anders 'ongesteld'. Pas toen ik met 6 weken nog niet 'ongesteld' was, heb ik gebeld voor een afspraak.

10. exciting

exciting Fanatiek lid

10 dec 2013
    3.172
    983
    113
    Vrouw
    Friesland
    Dan ben je nu rond de 4 weken zwanger!
    Je kunt de vk bellen voor een afspraak! Huisarts niet (als de echo goed zit huisarts op de hoogte stellen van zwangerschap). Wij krijgen hier een echo rond de 7-8 weken, en daarna een termijnecho bij 11-12 weken!
    Gefeliciteerd met je zwangerschap, en ik hoop dat alles goed gaat!

11. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Hier met 7 wk gebeld. Kon met 8 wk v een intake en komende do (10+3) de termijnecho.

12. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    Bedankt voor de reacties! Ik krijg vanmiddag de CB test binnen. Twijfel nog om deze of vanmiddag te doen of morgenochtend ivm het resultaat. Of zou dat niet uitmaken?

Dan bel ik in de loop van volgende week de VK. Eerst even uitzoeken welke ik überhaupt wil, haha.

13. teuntje83

teuntje83 Fanatiek lid

11 nov 2015
    1.891
    82
    48
    Al denk ik dat hij het vanmiddag ook wel doet, zou ik toch morgenvroeg doen.
    Weet je zeker dat de urine geconcentreerd genoeg was.

14. kleinebeer

kleinebeer Bekend lid

5 feb 2017
    623
    334
    63
    De CB test gaf netjes zwanger 1-2 weken aan. Nu geloof ik het pas echt! Ga denk ik maandag dan de VK maar bellen. Wil ook niet te vroeg zijn.

Deel Deze Pagina