Lichte zwangerschapstesten- miskraam of buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Flowertje27, Feb 9, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

Dec 31, 2020
    3,003
    2,492
    113
    Female
    Hi lieve dames,

Vorige week vrijdag op 12 DPO teste ik tot mijn volle verbazing licht positief! Ik was zo blij! Maar dit was helaas maar voor korte duur. Zaterdagmiddag was de test iets donkerder, maar na zaterdagmiddag zijn de testen tot nu toe even licht of zelfs lichter gebleven. Ik heb ook al een ruime week bruinverlies (toevallig vandaag nauwelijks) en soms krampen in onderbuik. Vandaag bij de HA geweest, zij vertelde mij dat dit er niet goed uit ziet. HCG hoort te verdubbelen om de 48 (uiterlijk 72 uur) uur en dat doet het heel duidelijk niet. Zij denkt dat ik een miskraam ga krijgen, maar er is ook kans op buitenbaarmoederlijke zwangerschap (waar ik heel bang voor ben). Al zegt ze wel dat mijn HCG waarde dan zal stijgen. Morgen en vrijdag moet ik HCG laten prikken.

Zijn er dames die dit hebben meegemaakt en zo ja, wanneer resulteerde dit in een miskraam? Of een buitenbaarmoederlijke zwangerschap?
    Het lijkt me vreselijk om nog wekenlang lichte testen - hcg waarde- te hebben en dat het dan pas doorbreekt.

xxx Flowertje

2. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Ik heb dit recent nog gehad. Liep bij mij uiteindelijk vrij snel weer af en ging richting menstruatie.

zelf nooit een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, maar dan stijgt hcg wel geleidelijk door. Vaak wel iets minder snel dan normaal. Als je testen niet echt oplopen lijkt de kans hierop me vrij klein. Maar wel fijn dat je van je huisarts bloed mag prikken om dat uit te sluiten.
    Sterkte met afwachten

als de test niet veel donkerder is geworden dan 12 dpo dan zal hcg vrij snel verdwijnen en wordt je ongesteld. Een kwestie van dagen waarschijnlijk.

3. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

Dec 31, 2020
    3,003
    2,492
    113
    Female
    Dank je wel voor je reactie. hier foto van mijn testen, ze lopen niet echt op maar ook niet af... dit is vanaf vrijdag. Had je ook soortgelijke testen? (Links vrijdag en helemaal rechts vanmiddag)

Attached Files:

4. Tioman

Tioman Actief lid

Nov 27, 2016
    442
    700
    93
    Wat vervelend zeg.. :(

Ik heb in december precies hetzelfde gehad. Ik heb toen ook de huisarts gebeld. De dag dat ik hcg zou prikken begon het bloedverlies en was ik het kwijt. Bloedprikken was bij mij dus niet meer nodig. Ik hoop voor je dat het snel loskomt en dat je daarna snel een goede zwangerschap mag hebben!

5. Tioman

Tioman Actief lid

Nov 27, 2016
    442
    700
    93
    Hier nog een foto van mijn oploop toen.

Attached Files:

6. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

Dec 31, 2020
    3,003
    2,492
    113
    Female
    Oh wat fijn om te horen.. ik ben zo bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap, dat ik mezelf helemaal gek maak! Ik hoop, hoe gek het ook klinkt, dat ik snel begin met bloeden.
    Had jij toen ook een week lang zulke lichte testen die niet af en op liepen?

7. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

Dec 31, 2020
    3,003
    2,492
    113
    Female
    Oh jouw testen liepen nog wel mooi op... maar daarna ging het fout dus?

8. Tioman

Tioman Actief lid

Nov 27, 2016
    442
    700
    93
    @Flowertje27 Ja mijn testen bleven daarna de hele tijd hetzelfde streepje geven. Ze werden niet donkerder. Ik wist daardoor al dat het niet goed zat. Was blij toen het bloeden begon, dan kan je weer verder.

Ohja met 5 weken zwangerschap begon het bloedverlies. Vrij snel gelukkig.

9. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

Dec 31, 2020
    3,003
    2,492
    113
    Female
    Ja precies ik hoop ook telkens op bloed verlies als ik naar de wc ga, maar het bruinverlies is juist gestopt sinds gister. Hoe lang duurde de gelijkblijvende streepjes - tot de bloeding bij jou?

10. Tioman

Tioman Actief lid

Nov 27, 2016
    442
    700
    93
    Ja vervelend hoor! Ik zat er toen ook echt op te wachten.. Dat duurde bij mij ongeveer een week.

Flowertje27 likes this.
  11. Afwachtertje

Afwachtertje Actief lid

Nov 26, 2020
    294
    215
    43
    Female
    Ik heb in december een miskraam met bijna 6 weken gehad en toen bleven de testen nog een week echt donker positief, tegen knal aan (vlak voor de miskraam knalden ze echt), nadat ik het al was verloren. Was geen buitenbaarmoederlijke zwangerschap verder. Alleen maakte ik denk ik heel snel veel hcg aan.

Vervelend dit voor je. Hopelijk weet je snel meer.

12. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

Dec 31, 2020
    3,003
    2,492
    113
    Female
    Oké fijn om te weten! Dankjewel voor je verhaal :)

Tioman likes this.
  13. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

Dec 31, 2020
    3,003
    2,492
    113
    Female
    Het gekke is dat ik vandaag juist niks noppes aan bruin bloed heb, wat ik juist al vijf dagen had. Echt heel vreemd.

14. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    Ik kan natuurlijk niet in je buik kijken, maar de kans dat het een buitenbaarmoederlijke zwangerschap is lijkt me extreem klein.
    het zou wel buiten baarmoederlijk kunnen zijn nu, maar daar krijg je pas last van met een hcg van 2000 ongeveer. Jouw hcg is denk ik 40, Max 50 en het loopt niet verder op.

zeker gezien je al bruin verlies hebt verwacht ik dat het binnenkort op gang komt. Waarschijnlijk binnen nu en een aantal dagen.

theoretisch is het misschien mogelijk dat het nog verder oploopt, dus het is zeker goed om in de gaten te houden. Maar eerlijk gezegd denk ik dat, dat uitgesloten is.

Afgelopen jaar 3 miskramen gehad in verschillende stadia, dus ben inmiddels
    redelijk ervaringsdeskundige helaas. Klote meid. Hopelijk volgende keer een plakker

15. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

Dec 31, 2020
    3,003
    2,492
    113
    Female
    Oké ik hoop echt dat je gelijk hebt!
    Heb meerdere topics gelezen waar ze gelijkaardige testen hadden eerste 1-2 weken en daarna het plotseling ging stijgen tot een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Vandaar mijn angst.
    Het bruinverlies is vandaag zo goed als nihil, al hele dag niks, echt vreemd, want heb het echt tm gister best heftig gehad.

Wat vervelend dat jij inmiddels ervaringsdeskundige bent.... :(:( zo oneerlijk is het!

Do1981 likes this.
  16. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    soms kun je op testen ook niet zien of het nu oploopt of niet. vooral als ze net wat donkerder zijn is het soms lastig te zien.

En hou ook in je achterhoofd dat een buitenbaarmoederlijke zwangerschap super weinig voorkomt. Je leest het hier vaak omdat vrouwen die zoiets meemaken vaker een forum opzoeken om daarover te praten. De kans dat je dat een keer meemaakt is heel klein

17. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

Dec 31, 2020
    3,003
    2,492
    113
    Female
    Is zo.. daarom is het wel goed dat het hcg wordt gemeten in mijn bloed.
    En klopt idd, 1 op 100 begreep ik. Maar doordat ik daadwerkelijk een eileiderontsteking heb gehad door chlamydia in het verleden heb ik helaas een vergrote kans erop.. o_O

Do1981 likes this.
  18. Do1981

Do1981 VIP lid

Dec 9, 2016
    5,483
    3,341
    113
    dan snap ik je angst ervoor wel ja. Goed dat je gaat testen!

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,638
    27,293
    113
    Female
    Goed om in de gaten te houden! Met deze lichte streepjes zie je ook geen locatie nog. Ik had normale testen bij mijn buitenbaarmoederlijke zwangerschap, ook knaller paar dagen na bloedverlies (toen wist ik zeker dat ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap had, klopte ook helaas) De lichte streepjes bij de vroege miskraam. Bruinverlies bleef en ging ineens door naar bloedverlies en zware krampen en toen was t klaar.

Ik duim dat je snel bloed krijgt en je schoon bent

20. Flowertje27

Flowertje27 Fanatiek lid

Dec 31, 2020
    3,003
    2,492
    113
    Female
    Dank je voor je reactie!
    Ik zie nu net weer roze verlies en krampen alsof ik ongesteld moet worden, dus ik hoop dat het doorzet.

GroeneBomen likes this.

Share This Page