Zwangerschapstest, streepje opeens lichter

Discussie in 'Miskraam' gestart door happiness, 30 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hallo meiden,

Ik heb 6 december een miskraam gehad en ben meteen weer zwanger geraakt.
    Maandag mag ik voor mn eerste echo gaan.
    Echter nu heb ik met m'n stomme kop afgelopen week nog een zwangerschapstest gedaan (gewoon voor mn eigen zekerheid) en nu is het teststreepje opeens lichter dan eerst.

Ik had twee knalstrepen, en nu is ie een stuk lichter.
    Hoe kan dat?
    Het gaat toch niet opnieuw fout?

Ik heb geen buikpijn of bloedverlies maar anderzijds heb ik wel het idee dat mn kwaaltjes wat minder zijn geworden.

Ben echt bang!!!

Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en is het toch nog goed afgelopen?

2. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Hey,

Heb je misschien een ander soort test gedaan dan daarvoor? Misschien dat het daaraan ligt? Of heb je de laatste keer met ochtendurine getest of tussendoor? Daar kan ook het verschil in zitten. Ochtenurine is veel geconcentreerder.

Ik duim voor je dat je straks een goede echo hebt!

3. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Bij mij betekende dit een miskraam helaas, maar heb ook verhalen gelezen dat het niks te betekenen had. Idd miss een andere test gebruikt of minder geconcentreerde urine?? Sterkte met wachten. Hoop dat het goed voor je uitpakt!

4. Mamanouk

Mamanouk Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.086
    0
    0
    daarom doe ik nooit meer testen dan 1... maar het kan zijn dat het aan de test ligt indd
    ik hoop voor je dat je maandag een mooie echo hebt

5. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Heb je wel een negatieve test in handen gehad na je MK? Het kan nl anders ook nog zo zijn dat de test die je het eerst gedaan hebt nog oud hsg is en je misschien helaas dus niet zwanger bent nu? Het kan nl soms wel even duren eer het hsg uit je lijf is.
    Succes met de spanning iig

6. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Bij mij hoorde het idd ook bij de mk, en de bloedtest bevestigde dit afgelopen maandag.
    Ik hoop zo dat het voor jou niet zo is!!!

7. belliebel

belliebel VIP lid

11 jun 2009
    14.226
    648
    113
    Vrouw
    Buschauffeur
    Hier wel een positief verhaal. Ik had met 5 weken een knaltest. Echter kreeg ik met ongeveer 6 weken best wel hevig helderrood bloedverlies. Ik zag het erg somber in, maar moest wachten tot 9 weken voor de volgende echo. Eerder konden ze niet veel voor me doen. Heb ik met mijn stomme hoofd met een week of 7 nog eens getest, deze test was ook een stuk lichter. Ik een beetje in paniek de vk opgebeld en mijn verhaal gedaan.

Wat ik te horen kreeg, ja meid als het fout zit, zit het fout en kunnen we er helaas niets aan doen. Maar eerder een echo krijgen zat er dus echt niet in. Wel vertelde ze me dat het niets hoefde te betekenen, een streep is een streep. Het zou eraan kunnen liggen hoe geconcentreerd je urine is. Heb je veel gedronken, ben je net naar de wc geweest nadat je ging testen enz.

Wel had ik al mijn kwaaltjes nog en hebben we met 9 weken een perfecte echo gehad. Ik bleek toen juist weer een week verder te zijn.

En nu, nu ben ik hoogzwanger aan het rondhobbelen en bezig met mijn laatste lootjes.
    Vertrouw op je lichaam meid, ik duim voor je mee dat je maandag een goede eerste echo hebt.

8. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    Ik heb mijn eigen kleine bedrijfje
    far far away land
    schattie toch....

Anyway, ik heb het ook meegemaakt, voelde plots mijn borsten niet meer dus ikke vol paniek NOG een testje gedaan en streepje was lichter. Mannetje mee aan het panikeren en naar de dokter gebeld, 2 dagen erna langsgegaan en een scan gekregen op 6 weken en 3 dagen plus HCG test. HCG was ondertussen 20.500 en op de scan een hartje te zien.

Ik ben nog steeds als de dood voor een miskraam, en als ik zou kunnen ging ik elke morgen een scan doen, maar misschien moeten we het leren loslaten en gewoon proberen te relaxen.

Nu sinds gisteren doen mijn borsten weer geen pijn meer, dus hier weer een super ongerust gevoel. Vooral omdat bij mijn miskraam de pijn in mijn borsten het eerste was wat wegviel ben ik dus borstenmaniak.

Kan je anders een echo aanvragen als je je te ongerust voelt?

9. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Hier een positief verhaal.
    Ik had bij de eerste test 2 superknal strepen. De volgende dag ook weer. Toen ik een week of 6 zwanger was had ik nog 1 test liggen en vond het eigenlijk wel grappig om deze nog te doen.
    Had ik ineens een negatieve test in handen.
    De week erop een echo gehad en een mooi kloppend hartje en nu ondertussen al weer een bijna 11 maanden oude dochter.
    Het hoeft dus niks te betekenen, dus niet te druk over maken. En je test is nog steeds positief, dus misschien was je urine iets minder geconcentreerd dan bij de vorige testen.

Ik hoop dat je maandag gerustgesteld wordt met een mooi knipperend hartje.

Stresskipje vindt dit leuk.
  10. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik heb ook nog eens getest, en de 2e was ook een stuk lichter, maar zoals je ziet, ik heb gewoon een mooie zoon gekregen dus het hoeft niet te betekenen dat het misgaat!

Succes morgen!

Stresskipje vindt dit leuk.
  11. Loe

Loe Niet meer actief

bij mij was het een voorbode van de gevreese miskraam. ook de minder gespannen borsten hoorde daarbij, het ging bij mij samen.
    nu ben ik net weer zwanger en de testen worden veel langzamer donker dan de vorige keer en mijn borsten zijn ook veel minder gespannen. ik hoop ook dat alles goed zit.

12. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Hey schattie...ik wil je even een update geven. Vanmorgen opgestaan en borsten volledig niet meer gespannen en leken zelfs een maatje kleiner. Mannetje getest en die gaf het toe. Ben dan naar de fetal clinic gegaan voor een scan en omdat ik slank ben hebben ze extern geprobeerd en wat zagen ze. Alles was net zoals het moest zijn. De grootte was perfect en de hartslag was goed, dus je ziet...heb ik paniek gehad voor niets weeral. Die borsten van me toch, die werken niet goed mee....

13. Mamanouk

Mamanouk Fanatiek lid

18 nov 2009
    1.086
    0
    0
    huh ik dacht dat ik bericht had geplaatst...

maar yasmine fijn dat het goed zit... en kan jij zomaar heen voor een echo dan??

14. Suzanne1982

Suzanne1982 Bekend lid

16 jun 2008
    779
    0
    0
    Midden Nederland
    Wat fijn zeg! Gefeliciteerd!

Hopelijk zit het bij TS ook goed....

15. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hoi Yasmine,

Gelukkig dat toch alles goed zit en je inmiddels mooie echo's hebt gehad. Mijn borsten doen ook niet zoveel pijn meer maar ben vandaag al de hele dag misselijk.
    Nog 1 nachtje slapen en dan is de echo.
    Ik denk dat het altijd bange tijden blijven als je al een miskraam hebt gehad. Probeer ervan te genieten meid!!!!!

Voor de meiden, die denken dat het nog van mn miskraam is. Dat is niet zo. Ik heb heel veel testen gedaan.
    Ging van super licht streepje naar steeds donkerder dus is een nieuwe zwangerschap. Kijk maar in mn album.

Maar heb gistermiddag nog een test gedaan aangezien ik alleen maar aan het huilen was en meer wilde weten.
    Het streepje is nu opeens al weer wat donkerder.

Dus ik ga proberen nu even rustig aan te doen.

Dankjulliewel voor de reacties.

16. Tessa8

Tessa8 Fanatiek lid

21 mrt 2008
    2.457
    0
    0
    Bij mij was het lichter worden van de test ook niet goed :(
    Ik was ontzettend bang toen hij maar niet donkerder werd en juist alleen maar lichter werd. En ik had inderdaad ook minder gespannen borsten.
    En helaas ging het ook mis.

Ik hoop dat het bij de andere dames goed blijft gaan, want het is toch in onzekerheid zitten en dat is niet fijn.
    Sterkte met wachten.

17. Vinkje

Vinkje Bekend lid

31 jan 2009
    526
    0
    0
    sociaal werker
    ergens in zuidholland
    hey,

vaak als je verder in je zwangerschap komt, kan het voor komen dat de test lichter wordt. Dat zei mijn gyn, ze raad het daarom ook af om dan te testen. Vertrouw op je lichaam en het verdwijnen van kwaltjes wil niet altijd zeggen dat het misgaat. Vertrouw op de mooie echo die je hebt gehad

18. Noukje

Noukje Fanatiek lid

14 sep 2009
    2.263
    3
    38
    Succes en sterkte met je echo vandaag! Ik duim voor je dat je een mooie echo gaat krijgen. Laat je weten hoe het was?

19. yasmine1974

yasmine1974 Actief lid

19 jul 2009
    377
    0
    0
    far far away land
    Laat ons weten hoe het gegaan is he...x

20. happiness

happiness Actief lid

4 jan 2010
    222
    0
    0
    Nederland
    Hallo lieve meiden,

We zijn voor de echo geweest. Alles ziet er goed uit.
    Ben 7 weken en 3 dagen zwanger en hebben een kloppend hartje gezien. ZO BIJZONDER!!!
    Zijn natuurlijk erg blij en gelukkig maar toch nog beetje onzeker. Dat zal de eerste tijd ook wel blijven. Is denk ik ook normaal als je een miskraam hebt gehad.

Had het verhaal van lichter streepje ook verteld en de vk zei; tja een streepje is een streepje. Hoe donker hij ook is. Kan wel eens voorkomen.

Over 3,5 week terug voor termijnecho en intake.
    Hopelijk dan ook nog alles goed.
    Nu proberen er een beetje van te genieten.

Bedankt meiden voor de reacties!

Deel Deze Pagina