Waarom ovulatietesten?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door gemini020, 5 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemini020

    gemini020 Actief lid

    28 sep 2014
    444
    57
    28
    Hoihoi, ik ben nog heel nieuw in de zwangerschapspogingen dus nog veel te leren. Ik lees hier dat veel mensen ovulatietesten gebruiken maar ik vraag me beetje af waarom. Als je elke 2-3 dagen sex hebt mis je je eisprong toch sowieso niet?
     
  2. Smeetjuh1990

    Smeetjuh1990 Bekend lid

    11 mei 2014
    974
    0
    16
    Ja maar je moet het ook wel fijn vinden om elke 2-3 dagen seks te hebben ;) Dan erbij, niet bij elke man is het zaad even goed. Dan is het beter om minder seks te hebben zodat het sperma wat kan aansterken en dan seks te hebben op de momenten dat de eisprong is.
    En persoonlijk vind ik het ook erg prettig om te weten wanneer ik mijn menstruatie weer kan verwachten. Afgelopen keer voelde ik helemaal niets (geen pijn, niks) en ik sta voor de klas. Vorige cyclus was 27 dagen en deze cyclus zal uitkomen rond de 37, toch wel even een verschil als je maandverband gaat dragen voor de zekerheid ;)
     
  3. Beckje

    Beckje VIP lid

    12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    #3 Beckje, 5 okt 2014
    Laatst bewerkt: 5 okt 2014
    handig bij onregelmatige cyclussen. zo weet je ook wanneer je NOD is.
    gelukkig hebben we het probleem frequentie niet, maar velen helaas wel... ik had ze iig om mijn cyclus te volgen :) zeker gezien mijn ei rond dag 12-25 komt haha
     
  4. merelfox

    merelfox Actief lid

    4 dec 2013
    445
    0
    0
    Inderdaad. omdat niet elk stel het om de dag wil doen. Als je een drukke baan hebt of ander ritme of je hebt al kids dan is sex om de dag niet super realistisch meer.