Wanneer? (ovulatietest)

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Sugarblossom, Aug 16, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Hoi allemaal,

Ik wordt een beetje droevig. Ik heb Ovulatietesten gekocht omdat ik er best wel goede verhalen over hoor. Maar nu snap ik niet wanneer ik moet testen en ben ook nog maar pas begonnen en snap nog niet echt veel van cyclussen enzo. Ben al op internet gaan zoeken maar kom er niet echt uit of ik maak het mezelf allemaal zo moeilijk?

Ik denk dat ik een cyclus heb van 26 dagen als ik het goed heb gerekend en ben afgelopen vrijdag 13e `s nachts ongesteld geworden. Maar nu kom ik niet verder... Wie weet wanneer ik dan zou moeten testen? :( Alvast bedankt, liefs!!

2. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Globaal gezien (als je lichaam zelf redelijk functioneert, amar dat moet je even uitzoeken de komende maanden), dan mag je aannemen dat je ongeveer 14 dagen nadat je ongesteld bent geworden, je eisprong hebt. Voor de zekerheid moet je dan iets eerder beginnen met ovulatietesten.
    De meeste sites en voorschriften raden dag 10 of 11 aan om te beginnen. Je doet je ovulatietest in de ochtend, maar niet met ochtendurine (na het opstaan). Aangeraden wordt ook om dan een paar uur niet te drinken en daarna pas naar de wc te gaan en die urine te gebruiken voor de test. Je test dan elke dag op ongeveer dezelfde tijd. Zo is de kans dat je je positieve test mist minimaal.
    Bij jou is zaterdag cyclusdag 1, ik zou dan maandag 23 augustus beginnen met testen. Dat is voor jou dan cyclusdag 10.
    Succes!

By the way. Hou er rekening mee dat je cyclus nog onregelmatig kan zijn vanwege het ontpillen. Ik zie dat je net gestopt bent met de pil. dan kan het wel een paar maanden duren voordat je cyclus weer goed op gang is. (kan ook gelijk goed gaan hoor!)

3. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Hoi Merah, echt super bedankt voor je hulp! Vind ik echt fijn.
    Ik had gelezen dat rond 12:00 de beste tijd is om te testen voor ovulatietest? en dan 2 uur van ter voren niks drinken? Ik heb 5 testen gekocht van de Kruidvat. Hoeveel dagen moet je testen?

Cyclusdag 1 is dan toch de laatste dag van je menstruatie? Ik ben ook benieuwd hoe mijn cyclussen vallen eigenlijk. Heel erg bedankt!

4. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    Sugarblossom: Cyclusdag 1 is de EERSTE dag van je menstruatie. Omdat je dus niet zwanger bent begint je cyclus opnieuw met het schoonmaken van je baarmoeder, ongesteld dus.

Als je een cyclus hebt van 26 dagen is dag 10 of 11 wat laat om te testen. Je Luteale fase (de tijd tussen eisprong en menstruatie kan verschillen van 12-16 dagen). Dus als je het ruim wilt nemen zou ik persoonljk beginnen op dag 8.

Op deze link vind je een testschema voor ovutesten:
    Gebruiksaanwijzing Sensitest Ovulatietest dipstick | Sensitest

5. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je al dag 8 begint (vind ik zelf jammer van het geld, maar dat is persoonlijk), dan zou ik zeker testen van sensitest of matcare bestellen. Deze zijn goed en niet duur.
    Durf het bijna niet te zeggen, maar die van het kruitvat hebben geen goede reputatie. Ik zelf heb er ook erg slechte ervaringen mee.
    Als de doos nog dicht zit zou ik ze terugbrengen en snel een bestelling op internet doen! ;)

6. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Oops ik weer! Zie je wel ging al bijna de fout in.. Bedankt!! Bedoel je met dag 8 dat het je cyclusdag 8 is dan? En dan 21 augustus testen? Ik ben echt lastig volgens mij, hihi. Alvast bedankt!

7. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Ja de verpakking is nog helemaal nieuw en niet gebruikt. Ik ga nu dan de Sensitest Ovulatietest dipstick pakket 6 stuks van € 6.49 bestellen. ;) Heel erg bedankt voor je hulp!!

8. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

Jan 9, 2007
    8,722
    628
    113
    zwangerenkids.nl is nog voordeliger!

Als je ovutest positief is ovuleer je binnen 24-36uur. Dus als je ei op dag 10 zou springen kan je al een posi ovutest hebben op dag 8 ;)

(trouwens merah, die twee ovutests per "ronde" extra is toch een kleinigheid als er een zwangerschap tegenover staat?:) )

9. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Ik heb ze daar besteld! Ze zijn zeker goedkoop en hoor er goede verhalen over zag ik. Dus ben benieuwd!

10. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Ben alleen benieuwd nu wanneer ik nou moet testen. Ik weet niet of ik moet tellen na mijn menstruatie naar dag 8 of als ik ongesteld ben 8 dagen tellen?

11. Tooske

Tooske Fanatiek lid

Aug 7, 2010
    1,678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Sugarblossom! Je begint altijd met tellen vanaf de eerste dag van je menstruatie. Succes!

12. MissQ

MissQ Fanatiek lid

Jun 3, 2006
    4,824
    1
    0
    Hoi Sugarblossom, ik las dat je de ovulatietesten van sensitest hebt besteld, heel goed! Gebruik ze zelf hier ook. Het voordeel van deze testen is ook nog eens dat er op de verpakking die je zeer binnenkort krijgt, een tabel staat wanneer je het beste kunt gaan testen. Met een cyclus lengte van 26 dagen geeft sensitest aan dat je het beste op dag 9 kunt gaan starten met ovulatietesten. Vrijdag 13 aug neem je dan als dag 1 en tel je verder. Dus starten op 21 augustus met testen. Het tijdstip maakt niet echt uit, maar het beste is wel om het niet in de ochtend te doen. 12 uur zou prima zijn, test dan wel alle dagen om 12 uur. Succes en hopelijk heb je je ei snel opgespoord!

13. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Dankjewel Tooske!

14. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Ik wilde die bestellen maar kreeg te horen dat Zwangerenkids.nl goedkoper waren en heb ik ze daar besteld en hoorde er ook weer goeie ervaringen over. Ik ga deze gewoon proberen van Z&K anders stap ik over op Sensitest.. dus ben benieuwd! Bedankt voor de uitleg meis, denk dat ik het nu snap allemaal. ;) Jullie horen van me!!

15. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    #15 Sugarblossom, Aug 18, 2010
    Last edited: Aug 18, 2010
    Ik heb de Ovulatietesten binnen van Zwanger & Kids !! Zaterdag is het zover!

Is vroeger testen niet eventueel mogelijk? of wordt hij dan negatief? Alvast bedankt!

16. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Deelight, wij zijn als sinds 2007 bezig. Dan is het dure business elke maand hoor! Ik ben niet zo testerig meer. Zal ook nooit meer testen voor NOD. Ik ben er wat makkelijker in geworden.
    Maar ieder zo zn ding hoor.

17. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Je kunt op elk tijdstip van de dag testen, alleen niet met ochtendurine (eerste plas na opstaan). Om de urine een beetje geconcentreerd te laten zijn kun je het beste even niet al te vaak naar de wc.
    Wij kunnen een positieve test tussen 9:00 en 11:00 doorbellen (voor behandeling) dus ik test altijd in de ochtend. Als je gewoon zelf klust kan het gewoon op ieder ander moment van de dag. Slim is wel om het elke dag een beetje rond hetzelfde tijdstip te doen

18. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    Hihi bedoelde eigenlijk vrijdag ofzo al met testen.. maar achteraf zit ik te denken dat kan helemaal niet (denk ik) omdat het is aangegeven om op dag 8 te doen (bij mij). Wel bedankt voor de uitleg over de ochtend urine enzo!! ;) Doe je geen testen meer? Ik ga het eens proberen.. is allemaal voor het eerst.

19. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Als je wilt kun je al op cyclusdag 1 beginnen met testen. Je test dan wel heeel lang voor niets, want dan zal hij gewoon negatief blijven. Voor het resultaat maakt het niet uit wanneer je begint, dag 6, 7, 8, 9... wat je wilt. Het wordt dan alleen allemaal een beetje duur. Het wordt wel een probleem als je te laat begint met testen. Stel, je hebt je LH-piek op dag 12 en je begint dag 13 met testen (ik noem maar even iets doms) dan kan je je ovulatie missen en dat willen we natuurlijk niet.

Ik test idd bijna niet meer. Maar dat komt ook omdat ik nu IUI met hormonen doe, waarbij de de ei-groei bijhouden met behulp van echo's. Zwangerschapstesten... ik test echt pas een dag na NOD. Het scheelt zoveel teleurstelling en ook getuur naar vaag 'postieve' testen... Het geeft te veel stress en onzekerheid.

20. Sugarblossom

Sugarblossom VIP lid

Jul 23, 2010
    5,439
    11
    38
    Female
    Nederland
    @Merah Ik ga gewoon geduldig wachten tot zaterdag ;) anders is het zeker zonde van het geld en schiet er niks mee op zo te horen, bedankt meis!

P.S. Oh dat ken ik wel (mijn zus heeft dat ook gedaan) die heeft er jaren over gedaan om kinderen te krijgen enzo voordat ze dat ging doen met IUI hormonen (lang verhaal). Ik hoop dat het er bij jou ook een keer van komt om zwanger te raken!

Share This Page