Lieve meiden. Ik heb hard wat positiviteit nodig. Wij hebben in juli onze 2e dochter verloren na 32 weken zwangerschap. Als alles goed was gegaan scheelden onze meiden 2,5 jaar. In mijn ogen ideaal. Het verdriet om het verlies van ons meisje is zo groot maar daarnaast ook een toekomstdroom die in duigen valt. We zijn druk bezig maar helaas vandaag weer ongesteld. Dan voelt t gemis weer zo erg en hard. Daarnaast zie ik t leeftijdsverschil steeds verder groeien. Mocht t nu lukken is t al 3,5 jaar. Ik vind t zo jammer voor m'n oudste dat ze dan geen speelmaatje heeft. Het doet me echt pijn en zie nu alleen maar de negatieve kanten van een groot leeftijdsverschil. Ik hoop dat er wat moeders zijn die me kunnen opbeuren met de positieve kanten van een groot leeftijdsverschil.
Wat erg dat je dochtertje overleden is met 32weken. Ik snap dat je graag de kindjes wat sneller op elkaar had gehad. Hier kon dit ook niet door omstandigheden terwijl dat ook mijn "ideaal" beeld was. Als onze dochter geboren wordt in januari en zoonlief alweer 7jaar. Het voordeel hiervan is dat zoonlief al dingen zelf kan,s'morgens bijvoorbeeld aankleden en tanden poetsen. Hij draagt geen luier meer en kan zelf naar het toilet. En nog belangrijker hij kan mama helpen een grote broer te zijn en helpen met de verzorging van de baby. Jou dochter zal dit straks ook Gé-wel-dig vinden om samen de baby te verzorgen en dè Grote zus uit te hangen..dus dat kan ook een heel groot voordeel zijn Succes met zwanger worden!!
Verschrikkelijk dat je je meisje moet missen... Hier zit bijna 6 jaar tussen de 3e en de 4e. Het mooiste hiervan is dat ze het ontzettend bewust mee maken (andere meiden 6. bijna 8 en 9). Er wordt nog iedere dag zoveel gespeeld, enorm genoten, veel geholpen (badje, luier, hapje). Ze mogen pronken op school (of peuterspeelzaal). Ik schil 4.5 jaar met mijn broer en we zijn altijd beste maatjes gebleven. Dus meid; maak je om het leeftijdverschil niet druk; alles heeft zijn voordeel. (behalve een kindje verliezen natuurlijk)
Leeftijdverschil maakt niet zoveel uit denk ik. Ik en mijn oudste zus schelen 6 jaar, maar omdat ze gehandicapt is heb ik daar niet zo een goeie band mee. ik en mijn broer zijn bijna even oud (10 maand verschil) met mijn broer kom ik niet goed overeen nu we schelen te veel in karakter. ik en mijn jonger zus schelen ook niet zoveel (1j10m) en daar heb ik nu wel een hele goeie band mee. Mijn vrouw en haar zus schelen 6 jaar, en voor haar geeft dit verschil nooit een rol gespeeld, ze speelden altijd samen. mijn vrouw was ook al 6 toen haar zusje werd geboren dus ze kon helpen met de opvoeding van haar kleine zusje wat ze heel tof vond!. Maar dat merk je mss ook in vrienschap...daar maakt het ook niet uit hoeveel jaar je scheelt. ik heb bv een hele goeie vriendin en zij is 19 jaar ouder dan mij. ik heb ook andere vriendinnen die 9 jaar jonger zijn, de band is ander en ik zie ze mss meer als een jonger zusje maar dat maakt niet uit. kortom leeftijdsverschil maakt niet zoveel uit. Succes bij je volgende poging ik zal voor je duimen!
Wat heftig dat jullie 2e dochtertje is overleden. Ik had de kindjes ook erg graag met 2 jaar tussentijd gehad, dit was mijn ideale plaatje echter door omstandigheden (kanker) viel deze droom in duigen. Nu ben ik erg dankbaar en blij nog een gezonde dochter te mogen ontvangen met bijna precies 4 jaar tussen de meiden in. Ik vind het nu super. Mijn oudste heeft erg meegeleefd en dingen samen kopen, kleuren uitzoeken voor de babykamer, we lieten haar overal in meedenken. Toen mijn zwangerschap zwaar werd zat de oudste net een paar weken op school, dit vond ik ook echt heerlijk. Nu kan ze goed meehelpen met de verzorging en onderhand zelfs al een beetje met haar spelen. De oudste is natuurlijk al zo zelfstandig en kan veel zelf. Ook vind ik het heelijk dat de oudste al op school zit en haar eigen ding heeft en ik weer helemaal tijd heb voor een 2e thuis. Had het achteraf niet beter kunnen bedenken. Leeftijdsverschil zal ik me niet zo druk om maken...
Oh wat erg voor jullie, daar ga je niet meer vanuit met 32 weken toch? Tja het leeftijdsverschil, ik snap dat dat je wens is,maar het is geen garantie. Tussen mijn oudste 2 zit precies 2 jaar en ze vechten echt de hele dag door tot dat ze naar bed gaan en als ze wakker worden begint het van voorafaan. Tussen de 1e en de 3e zit 3.5 jaar en zij kunnen zo mooi samen spelen zijn ook super lief voor elkaar. Mijn man is ook met 4 thuis. Hij kan het beste met z'n oudste zus dat scheelt 5 jaar. Ik hoop voor je dat je snel zwanger mag raken en dat jullie een mooi klein wondertje mogen krijgen!!!
Ten eerste, wat erg dat jullie meisje* overleden is. Dat gemis zal vreselijk zwaar zijn. Ik heb geen ervaring met kindjes verder uit elkaar maar als ik in mijn omgeving kijk en het verschil zie tussen en 2 of 3/4 jarig kindje dan zie ik duidelijk hoe veel bewuster de oudere kindjes de komst van een brusje mee maken en hoe leuk dat moet zijn! En, ik denk voor de ouders ook iets makkelijker. De oudste kan al wat dingetjes zelfstandig. Maar ik snap je toekomstdroom die zo perfect leek en nu in duigen valt heel goed hoor
Vreselijk het verlies van je dochtertje, Wbt leeftijdsverschil.. Ik en mn zus schelen 5 jaar maar zijn de beste maatjes!
Eerst: wat vreselijk dat jullie je meisje moeten missen! Hier zit er tussen mijn jongens zelfs 4,5 jaar. Ze missen inderdaad een speelmaatje, maar de oudste heeft gewoon leeftijdsgenootjes uit de wijk waar hij mee speelt. En het leuke vind ik de manier waarop de oudste alles beleefd. De hele zwangerschap, nu zijn broertje groot zien worden. En hij vindt het geweldig allemaal. Hij is erg betrokken (dat remmen we wel iets af soms), en heeft toch ook al iets meer geduld en zelfstandigheid, waardoor het voor ons ook makkelijker is. Bij mijn zusje zit er maar 1,5 jaar tussen. Die 2 kunnen dus echt niet samenspelen. Die zijn ruim 2 en bijna 4, en hebben een hele andere manier van spelen. De eerste meer fysiek, de 2e meer fantaserend. Waardoor de 1e over het mooi uitgestalde speelgoed van de 2e heenwalst, en de 2e vervolgens een peuterbui op nr1 uitleefd.. Ik vind het hier gezelliger Zodra ze groter zijn kunnen ze misschien wel beter samen spelen, maar juist dan hebben ze wel vriendjes op school.
Nog gecondoleerd met het verlies jullie kleine meisje, heel veel sterkte toegewenst. Over leeftijdsverschil: mijn zusje en ik schelen maar een jaar en negen maanden. En wat hebben we een ruzie gehad zeg. Achteraf denk ik dat het beter was geweest als er meer tijd tussen had gezeten. Leeftijden zeggen niks over de band tussen broers en zussen. Mijn moeder heeft bijvoorbeeld 2 zussen, de oudste is 9 jaar ouder en de ander is zes jaar ouder dan zij is. Mijn moeder heeft de beste band met haar zus die 6 jaar ouder is, de andere twee hebben vrij weinig met elkaar terwijl die qua leeftijd toch echt een stuk dichter bij elkaar in de buurt komen. Wat andere meiden hier ook zeggen: je ziet vaak dat een iets ouder kind wat meer snapt van de zwangerschap en het hele 'babygebeuren'. Dat is ook heel erg leuk en het heeft vele voordelen, zoals geen dubbele kosten luiers en niet meer zoveel hoeven tillen etc. Ik hoop dat je snel weer zwanger bent!