Hoi meiden, Mijn ovulatietesten lopen netjes op, maar wanneer kan ik nu een eisprong verwachten? Ovulatietest is nog niet op positief toch? Kan het zo zijn dat hij straks een paar dagen op de max blijft hangen voor mijn eitje gaat springen? Sinds vandaag heb ik ook wat vruchtbaarslijm. We maken het om de dag gezellig, hopelijk is het genoeg... Ik zal mijn testen met een foto toevoegen.
Ik zou deze wel als positief beschouwen, de teststreep is donkerder dan de controlestreep. Oh, die van vandaag is wel heel duidelijk positief!
@Rozeline ik had gister ochtend dezelfde test als jou tweede van onder en in de avond had ik twee gelijke strepen. Hier ook maar gezellig gemaakt Wanneer is jou nod? Die van mij waarschijnlijk 11 febr ik heb er meestal 33 dagen tussen zitten
Je had je piek inderdaad gisteren. Binnen 48 uurn a de start van de piek vindt je eisprong uiterlijk plaats. Dan vindt dus uiterlijk morgen je eisprong plaats. Veiligheidshalve kun je het beste van morgen uitgaan + 14 dagen = je NOD. Vruchtbaar slijm kun je al vanaf 5 dagen voor je daadwerkelijke eisprong verliezen. Het zegt dus niks over de eispong zelf. Zou het vandaag en eventueel morgen ook nog gezellig maken.
NOD bereken je aan de hand van je eisprong en niet aan de hand van voorgaande cyclussen. Je neemt je eisprong en telt daar de gemiddelde luteale fase van 14 dagen bij op en dat is dan je NOD.
Dank je!!! Maar reken ik dan vanaf gister 14 dagen erbij, of pas over 2 dagen 14 dagen erbij. Omdat een eisprong na een positieve ovulatietest 48 uur kan springen. Bedankt alvast voor je uitleg
Spannend, 11febr. laat het me weten. Ik heb geen idee wanneer de nod is. Het is de eerste keer met ovulatietesten, dus ik weet hoe lang er tussen eisprong en de menstruatie zit. En ik heb hiervoor lucrin gehad, dus ik ben al 6maanden niet ongesteld geweest.