Ik ben sinds een week ontzettend misselijk. M'n maag doet zeer en draait steeds rondjes. Sta steeds te kokhalzen boven de wc maar er komt niets. Gek word ik ervan! Voel me zo beroerd en dat dag en nacht. Wel of niet eten maakt geen verschil. Maar zolang ik niet spuug krijg ik er vast ook niets voor van de huisarts? Herkenbaar?
Ik kreeg gewoon Emesafene voorgeschreven hoor, heb wel een paar keer flink moeten overgeven, maar zeker niet dagelijks ofzo. Meestal was ik gewoon ongelooflijk misselijk. Emesafene haalde de ergste pieken weg, waardoor ik weer wat normaler kon functioneren (want continu zo kokhals-misselijk zijn is echt vermoeiend!).
Inderdaad emesafene vragen. Dat haalt de scherpte van het misselijk zijn weg en ook het kokhalzen word een stuk minder.
Herkenbaar. Hier helpt of een klein hapje eten, of wat cola drinken. Soms ook misselijk door maagzuur, dan helpt een rennie erg goed. Ik zou als ik jou was niet naar de wc gaan en staan kokhalzen, maar juist proberen even rustig te zitten en de boel laten kalmeren dat helpt bij mij in ieder geval beter, anders wordt het alleen maar erger.
Ik lees even mee, want ik ben nu ook sinds 3 weken super misselijk en heb al meerdere dagen overgegeven, maar ook een aantal dagen veel kokhalzen, maar niet overgeven. De huisartsassistent vindt het normaal en verwijst me verder door naar de verloskundige of in mijn geval de gynaecoloog. Die zie ik donderdag dus hoop er dan ook iets voor te krijgen....
Eerste 10 weken ook gehad en daarna begon het overgeven. Wat bij mij hielp en nog helpt is vanille vla eten en kleine slokjes lauwe cola. Zodra ik misselijk word eet ik iets kleins, wilt ook vaak helpen.
Dat misselijk gevoel is verschrikkelijk. Had dat bij de zwangerschap van mijn zoontje ook enkele weken. Hier hielp even iets eten (rijstwafel, cracker, chocolade) en op de bank hangen. Niet te veel bewegen hielp nog het beste. Medicijn nemen zou ik persoonlijk pas doen als het echt weken aanhoudt, maar dat is ieder voor zich.
Voel je je beter met medicijnen Niks? Hier inmiddels ook enorm aan het spugen. Gisteren zo erg dat ik zelfs bloed spuugde Ik heb ook medicatie maar dat doet hier echt niks...
Hier geen Emesafene maar Suprimal. In beiden zit Meclozine wat misselijkheid tegengaat. Emesafene krijg je via HA, Suprimal is een wagenziekte-pilletje wat de apotheek heeft liggen. Ik kreeg overigens al medicijnen voorgeschreven toen ik een dag lang niets binnen kon houden. Beetje overdrijven aan de telefoon tegen de assistente. Bij mij werk idd kleine beetjes eten, ieder uur iets. Cracker, halve eierkoek, Sultana-koekje, en genoeg drinken! 's Ochtends moet ik echt opstarten met een crackertje en dan uur later een kwart eierkoek. Meer kan ik niet hebben, anders gaat het mis. Succes, hopelijk wordt het snel minder!
Gewoon de HA bellen ik heb het ook gedaan ik ben 17 weken 24uur per dag misselijk geweest zonder spugen. Nu is het nog met vlagen... Helaas hielpen de medicatie helemaal niet (ik heb 2 soorten gehad en maagzuurremmer en gemberpillen) Hopelijk helpt het bij jou wel! Want misselijk zijn is zo irritant bah. En wat eten drinken betreft hier hielp kleine beetjes eten enz helemaal niet.
Vandaag heb ik Emesafene getest. Het hielp niet volledig tegen de misselijkheid, maar wel genoeg dat ik een stuk sneller kan opstaan en 's ochtends eerder kan eten. Dat was wel fijn. Ik heb vandaag ook niet hoeven spugen, voor het eerst in 2 weken. Ik ben wel nog flink misselijk geweest, maar het haalde de piek er wat af
Ik zit inmiddels ook aan de meclozine bij mij helpt het om 's avonds een tabletje te nemen voor het slapengaan. Nog wel misselijk maar niet zo heftig. Het is echt vervelend he die misselijkheid, vermoeiend ook! Hoop voor je dat het snel wegtrekt!
Ja die misselijkheid is erg vervelend en vermoeiend! Heb jij trouwens ook dat je van die pil heel erg moe en duf wordt? Ik kan met de misselijkheid weinig, maar nu ook vanwege dat ik echt super duf ben en nog meer vermoeid ben. Misschien moet ik er nog even aan wennen. Toch ben ik voor nu even liever duf dan zo misselijk en steeds moeten spugen
Ja inderdaad super suf word je ervan. Goed slapen helpt bij mij dan wel weer tegen de misselijkheid. Volgens mij kun je dit het beste ondervangen door 1 of een half tabletje in te nemen voor het slapen gaan, en vooral niet overdag in te nemen. Ik zou als ik jou was uitproberen of je met een zo klein mogelijke dosis toe kan. Ik heb namelijk wel eens andere antihistamines gebruikt (cetirizine tegen hooikoorts) en dan nam ik ook maar de helft, was ook voldoende tegen de klachten, terwijl voor volwassenen een hogere dosis wordt voorgeschreven. Hopelijk zijn we er na het eerste trimester vanaf
Ik heb zetpillen, dus denk niet dat je die makkelijk door de helft doet. De vorm is dan toch ook enigszins belangrijk . Heb jij gewone tabletten? Ik neem er 1 midden in de nacht als ik naar het toilet moet. Als ik ze voor het slapen gaan neem dan werkt het niet lang genoeg voor de hele ochtend. Overdag neem ik er geen. Hopelijk zijn we er snel vanaf inderdaad!