Dag dames, Ik zal proberen het zo kort mogelijk te houden. Misschien heeft iemand tips of iets soortgelijks meegemaakt? Half oktober gestopt met de pil. De gebruikelijke ontrekkingsbloeding. Daarna helaas geen menstruatie meer. Wel last gehad van opvliegers. Wegens buikpijn, opvliegers een verwijzing naar de gynaecoloog gevraagd. Bij de gynaecoloog een inwendige echo Gehad. Het baarmoederslijmvlies was mooi dik, het zag er uit alsof ik midden in een cyclus zat. De eierstokken waren slecht in beeld te brengen. Deze lagen verstopt tussen de darmen. Wel meende de gyneacoloog een rijpen de follikel te zien. Ook moest ik bloed prikken. Prolactine is 0.12. E2 was 0.12. Fsh 76!!! En lh 56!!!. Vermoeden van een vroege overgang. De e2 spreekt dit vermoeden weer tegen. Ook zijn mijn ovulatietesten vrij donker maar niet echt helemaal positief. Tot deze week, toen wel op eens positief maar dan 3 dagen lang? Vandaar toch maar een zwangerschapstest gedaan. Zie de foto. De bovenste is een extra gevoelige van sensitest en de 2 eronder zijn de normale van sensitest. Vandaag nogmaals getest maar deze zijn negatief. Ik ben zo overstuur nu. Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken. Zien jullie ook streepjes op de testen?
Je zit dus vlak na je positieve ovulatietest een zwangerschapstest te doen? Terwijl je dan rond je eisprong zit? (Immers, je eisprong vindt binnen 48 uur na positieve ovulatietest plaats.) Het komt heel vaak voor dat een ovulatietest een paar dagen lang positief blijft aangeven; ,de Kruidvat wil zelfs wel 5 dagen achtereen positief geven. Aangezien je zwangerschapstest vandaag negatief was, vermoed ik dat je eerdere zwangerschapstesten op je eisprong hebben gereageerd.
Oh, er ging iets mis met de foto. Ik deed de zwangerschapstest omdat de ovulatietesten positief bleven. Ik begreep dat een ovulatietest kan reageren op hcg maar een zwangerschapstest niet positief wordt van lh. En de lh was een week daarvoor al 56?!?!? Dus vandaar ook de keuze voor een zwangerschapstest
Hmmm ik zie zeker streepjes. Je kunt er maar op 1 manier achter komen of hij op hcg reageert, door even door te testen en als ze oplopen is het van een zwangerschap. De linker is wel een gekke test omdat ie niet helemaal door loopt. Hoop voor je dat ze oplopen!
Hebben er nog meer dames een te hoge fsh en lh na het stoppen met de pil? Vanaf de 2de week na het stoppen had ik opvliegers. Deze zijn een paar maanden gebleven. Opvliegers worden veroorzaakt Door een te laag oestradiol level. Mijn oestradiol is nu weer op peil. De opvliegers zijn verdwenen. Mijn basale temp is ook weer normaal. De eerste maanden meestal boven de 37. Sinds een paar weken rond de 36.6/36.7. Nu trouwens 36.9 Wanneer de oestradiol te laag is krijgt de hypofyse niet het signaal dat ze geen lh en fsh meer hoeft te produceren. Daardoor blijft dit maar stijgen Ik hoop nu mijn lh en fsh dus nu ook weer wat gaan zakken
Ik ga eigenlijk niet uit van een zwangerschap. De testen zijn vandaag weer negatief. Dat zwangerschapstesten ook uitslaan op een eisprong verklaart nu een boel. De gyneacoloog zag een rijpen de follikel vorige week donderdag. Mijn ovulatietesten waren de afgelopen dagen positief. Net als de zwangerschapstesten. En mijn temp is nu een paar tienden hoger dan eerder deze week. Ik hoop dus de afgelopen dagen een eisprong gehad te hebben
Welke onderzoeken gaan ze nog doen dan? Ik meen dat er bij een vermoeden van vervroegde overgang ook de amh waarde geprikt wordt.
Ik neem aan dat ze de amh waarde as dinsdag zullen prikken. Ik baal een beetje van mezelf. Normaal temp ik doordeweeks om 7 uur. Net nu heb ik gerommeld met tempen..... Eergisteren een uur te laat en gisteravond gedronken waardoor de temp zakt. Ik hoop dat ik gezien de testen...zowel ovulatietest als zwangerschapstesten alsnog een ovulatie heb gehad
En nog een laatste vraag: ik vind het zo gek dat ik maar een licht streepje op de ovulatietest had op 10 maart terwijl mijn lh blijkbaar 56 was. Zit er zoveel verschil tussen bloed en urine monsters? Boven de 56 zou ik toch ook iedere dag een positieve ovulatietest moeten hebben? Ik probeer mezelf een beetje moed in te praten Door te denken dat de fsh 7.6 was en de lh 5.6. Dat zou namelijk alles verklaren.....maar durf het nu nog niet te hard te hopen
Ik heb echt geen idee hoeveel lh voor een positieve test zorgt Weet alleen dat lh schommelt en meestal wel voor een streepje zorgt Maar hoeveel deze bij de piek is , geen idee Zover je het van opgedroogde testen kan beoordelen , vind ik die van de 17e positief Maar uit je templijst zie ik nog niet echt een duidelijke eisprog
Je fsh waarde is verhoogd maar wel onder de grens van 10. Het is nu vooral afwachten wat je amh waarde is. De combinatie is belangrijk voor t vaststellen van eventueel de vervroegde overgang. Mijn fsh waarde ligt ook rond de 7,5 en heb een amh waarde van 0,6. Diagnose voorstadium van de overgang maar het kan nog een aantal jaren duren. Hopelijk heeft de zwangerschapstest op je eisprong gereageerd en heb je over 2 weken een positieve test.. Ik heb nog nooit een positieve ovulatietest gehad maar had wel gewoon een eisprong.
mijn fsh is 76 niet 7.6. En mijn lh is 56. De e2 is 0.12 dus die spreekt de overgang weer tegen. Maar een fsh van 76 is natuurlijk torenhoog. Vorige week een echo gehad. Daarop was een rijpend eitje te zien. Lijkt me bijzonder bij een fsh van 76 en lh 56.???? Vandaar dat ik me afvraag zou de fsh niet 7.6 zijn en de lh 5.6? Dus met een punt ertussen. Dat zou veel logischer zijn bij de e2 en de positieve ovulatietest en van de afgelopen dagen.
Ovulatietesten hebben een gevoeligheid van 40. Op 10 maart -de dag van het bloedprikken- had ik blijkbaar een lh van 56. Maar de ovulatietest geeft een licht streepje. Dat lichte streepje zou wel kunnen bij een lh van 5.6. Bij de lh van 56 zou je een heeeeeeeeeeeeeel donker teststreep je verwachten
Dit had ik dus ook. Ik heb nooit een echte positieve ovulatietest gehad. Maar er was wel een eisprong. Ik zou even alle uitslagen afwachten frummelke, je maakt jezelf nu alleen maar druk. En je hebt nog niet alle informatie.