Hoi! Ik ben 20 weken zwanger van mijn eerste kindje, dus geen idee wat normaal is en niet. Maar ik heb sinds enkele weken dat ik direct na het eten (vooral het avondeten) ik enorm last krijg van mijn buik. Het is echt alsof er een ballon van binnen is opgeblazen en tegen het knappen aan zit. Ook een opgeblazen/opgezette buikgevoel, wat bijna pijn doet. Moet daarna echt gaan liggen, en soms trekt het pas in de nacht weg. Zijn dit mijn darmen? Of is het iets anders? Ik eet niet anders dan de weken ervoor, en probeer ook vezelrijk te eten gedurende de dag. Dus snap niet echt wat het is? Iemand die het herkend?
Er is ook een topic geopend op ZP, misschien deze even lezen en kijken of je je klachten herkent? Topic heet harde buik ook. er worden meerdere dingen geopperd ook
Ik herken het wel na het eten, door hormonen reageren je darmen en maag allemaal anders, en dan ligt er ook nog een baby tussen , dus je hebt gewoon minder ruimte. Ik zou wat kleinere porties gaan eten , dat helpt hier. Hier is het trouwens echt geen harde buik. M'n buik voelt wel hard en strak maar bij een harde buik voel je echt een harde bol van je baarmoeder. Dat zakt ook af na een minuut ofzo.
Heb ik ook sinds een aantal weken. Ik denk doordat de baarmoeder nu opeens heel hard gaat groeien en je andere organen incl darmen nog een ander plekje zoeken dat het te krap is. Kleine hoeveelheden eten helpt hier.
Ik had het de laatste 10 weken ofzo ook. Er was gewoon geen plek meer om hele maaltijden kwijt te kunnen, ik at halve porties.
Ik heb er in het tweede trimester ontzettend last van gehad. Net als jij beschrijft. Na het avondeten zo’n opgeblazen gevoel alsof ik een meloen had ingeslikt. Nu in het derde trimester is het weg gegaan, thank god want het was echt onprettig.
Dank lieve dames voor de reacties! Ik ga ook maar eens proberen kleinere porties te eten. Hopen dat het voor meer lucht zorgt, letterlijk haha
Herkenbaar. Bij mij is het ook als ik te veel gegeten heb. Hopelijk gaat het helpen als je kleinere porties eet.
ik herken dit ook. Voelde voor mij aan alsof ik teveel had gegeten en ben dus iets minder gaan eten en dat helpt. Als ik me een keer laat verleiden tot meer eten omdat het zooo lekker is dan is het meteen weer bingo