zwangerschapstest wordt nauwelijks donkerder

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door annabeth, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Hoi Meiden,

Ik ben nu voor de 4e keer zwanger. De tweede is met 4,5 al mis gegaan en toen had ik geen mooie testen. Bij zwangerschap 1 en 3 die ook in vlindertjes eindigden, had ik wel echt knallers.

Nou ja, na drie misgelopen zwangerschappen ben je erg onzeker, dat zullen jullie begrijpen. Zeker omdat ik nu bij deze vierde zwangerschap helemaal niets voel. Ja, wat buikpijn en ik ben ook erg koud wat ik herken van vorige zwangerschappen, maar verder is er eigenlijk niets. Geen enorme trek, niet misselijk, zelfs geen zere borsten. En dat laatste had ik bij alle zwangerschappen al voor de NOD.

Ik heb voor het eerst positief getest op 12 dpo. Daarna weer op 13 dpo. Het streepje leek een heel klein beetje donkerder, maar niet veel. Dat maakte me zo onzeker dat ik op 14 dpo 's ochtends niet testte. Maar ja 's avonds hield ik het niet meer en heb ik wel getest. Dom want die streep was veel lichter, dus: dikke stress. Nu heb ik 15 dpo ook overgeslagen en vandaag, 16 dpo weer getest. De streep wordt nu wel donkerder, maar is nog steeds lang niet zo donker als de controlelijn. Dat had ik eerder altijd wel. Is dit nu foute boel? Ik ben zo bang voor weer een missed abortion.... :(

O ja en op 15 dpo heb ik de streepjestest overgeslagen, maar heb ik wel een cb digital gedaan met indicator. Resultaat: 'zwanger 1-2' (waar dus denk ik al 2-3 had moeten staan).

Wat denken jullie?

Bijgevoegde bestanden:

• 12-16.jpg
      12-16.jpg
      Bestandsgrootte:
      29,4 KB
      Weergaven:
      514
  2. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Hhmm inderdaad heel vreemd.
    Weet je zeker dat je pas 12dpo getest hebt en niet eerder?

Ik zelf teste namelijk op mijn Nod met de cb 2-3 weken.
    Nu kan het zijn datbjiu hcg wat trager is.
    Je ziet duidelijk wel verschil hoor,zou nog even afwachten.

Kwaaltjes zeggen ook niks,hier nergens last van gehad bij onze zoon.
    En nu alleen van groeiende (.)(.)

Succes!!

3. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    die van 16dpo is een prachtige test hoor!! En met 15 dpo ben je 4 weken 1 dag zwanger dus is het normaal dat er geen 2-3 op de CB staat.

4. Anzza

Anzza Fanatiek lid

23 jun 2012
    2.345
    0
    36
    drenthe
    Ik denk dat de streepjes er goed uit zien hoor! En de cb, het is maar een indicatie :) 16 dpo is natuurlijk maar net 2 weken, dus als jij nou net iets minder snel hcg aanmaakt, geeft ie daarom 1-2 weken..
    Test over een paar dagen gewoon nog een keer, dan heb je vast een knaller!
    Ik duim in ieder geval met je mee dat deze blijft plakken :)

5. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Melanie: Ja ik weet heel zeker dat de eerste 12 dpo was want ik temperatuur ook. Enige dat zou kunnen is dat deze uk wat laat ingenesteld is...

@Andere meiden: super bedankt voor de lieve reacties. Ik hoop ook zo dat het nu eens goed gaat... en ik merk dus dat ik ook niet meer zo onbevangen ben als met de eerste en tweede zwangerschap. Pffff.... doodeng dit! Misschien loopt mijn hcg nu inderdaad langzaam op. Mijn temperatuur was ook vrij laag na mijn eisprong. Pas sinds 11-12 dpo schiet ie echt flink omhoog. Heel gek.

(Voor temperaturende dames die mee willen kijken: zie hier. En dan zie je ook direct dat deze grafiek na de eisprong heeeeel anders is dan die van mijn zwangerschap van maart...)

6. mamaLot

mamaLot Lid

31 mei 2010
    73
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap je stress heeeeel goed! Ik heb ook een aantal miskramen met lichter wordende streepjes gehad. Echter, jouw testen zien er goed uit! Knaller had ik pas met 6 weken bij deze intacte zwangerschap en het hartje klopt.

7. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Mamalot: jij ook bedankt! Pfff ja stressen is het hè, echt verschrikkelijk!

Moet wel zeggen, bij de twee zwangerschappen waarin ik knallers had, hebben de ukjes het ook niet gered. En toen heb ik zelfs beide keren echo's met kloppende hartjes gezien. Dus het zegt niet alles.
    Maar ja mijn gevoel zegt dan: als dat al mis ging, wat moet hier dan van terecht komen... dan lijkt dit helemaal hopeloos... :(

Laten we hopen dat ik ongelijk heb. Er is in elk geval vanochtend voor het eerst HCG geprikt. Morgen kan ik bellen voor de uitslag. Wie weet geeft dat al wat meer duidelijkheid. En dan ga ik vragen of ik maandag weer HCG mag prikken om te zien hoe het verloopt. (Ja tenzij ik morgen hoor dat het echt extreem laag is, dan lijkt de kans op een goede zwangerschap me echt verkeken).

8. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

15 aug 2011
    4.055
    4
    38
    Meid, heel herkenbaar jouw verhaal. Maar kop op, de testen worden mooi donkerder, dus dat komt helemaal goed meid!!

Succes!!

9. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Bedankt voor je begrip FBdB! Ik zie aan jouw onderschrift dat je 't ook al 3x hebt meegemaakt. Ik moet even kijken hoe ik het in mijn handtekening kan zetten. Ik heb nu alleen de twee 'late' omdat die hartjes hebben gehad die klopten. En ik kan niet meer regels kwijt in de handtekening. :(

Maar goed, vreselijk dus, die MK's. Ze maken je enorm onzeker. Hoe ben jij daar mee omgegaan?

10. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Mijn testen zijn nooit knal geweest!

11. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    De derde is donkerder als de eerste...dus dat is toch helemaal goed!! test hoeft echt niet te knallen hoor!
    Bij mijn kindje was de test ook niet super knallend maar heb toch echt een peutertje rondhollen hier !
    x

12. Liefoe

Liefoe Niet meer actief

je hcg loopt mooi op en je bent nu 4 w 2 dagen dus 1-2 weken is toch goed??

13. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dat je in de stress zit kan ik goed begrijpen hoor. Maar je hcg loopt wel op, je streepjes worden duidelijker. Je hoeft niet altijd een knaltest te krijgen, dus focus je daar niet teveel op.

Ik heb zelf ook meerdere mk gehad en weet hoe nerveus je bent de eerste weken en om eerlijk te zijn ben ik dat ook de hele zwangerschappen gebleven, het duurt wel even voor je er weer een beetje vertrouwen in krijgt, daar kun je niks aan doen. Hopelijk is dit een plakbeebje meid, gefeliciteerd en geniet er van.

14. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Nogmaals bedankt voor jullie lieve berichtjes. Ik ben echt knaltesten gewend en nu ik een paar miskramen heb gehad ben ik natuurlijk als de dood dat het een slecht teken is dat ik nu niet eens knaltesten zie. Maar misschien is het inderdaad vooral angst en is er niet zoveel aan de hand. Ik vind het gewoon heel eng.

Ik heb eigenlijk ook niet echt klachtjes. Ik voel me alleen een beetje 'niet lekker'. Niet echt misselijk, maar ook niet fit. Dat herken ik wel. Maar verder niets. Zelfs geen zere (.) (.) en dat had ik toch altijd wel heel erg...

Nou ja, nog even in spanning blijven wachten. Vanmiddag ga ik eens bellen om te kijken of de uitslag van mijn HCG prikken al binnen is...

15. meidenmama76

meidenmama76 Niet meer actief

Spannend. Het kan heel goed dat het kindje wat later is ingenesteld en je daardoor nog licht positief test, al begrijp ik je angst na de vorige miskramen.

Misschien is het feit dat je nu lichte testen hebt en weinig kwaaltjes juist een positief iets. ;) Ik zal voor je duimen.

Ik ben benieuwd wat de uitslag is. Kom straks nog even hier kijken.

16. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    #16 Luvv, 7 sep 2012
    Laatst bewerkt: 7 sep 2012
    Zal wel gewoon goed zijn hoor. Ik heb 1 keer gehad dat cb niet klopte en mijn testjes niet echt snel donkerder werden en toen had ik helaas een bbz. Maar de kans dat jij dat ook hebt is natuurlijk heel klein. Ik lees wel vaker dat de uitslag van de cb niet klopt en de zwangerschap toch gewoon goed verloopt. Succes!

17. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Net de uitslag van de HCG bloedtest: 94...

Duidelijk zwanger maar wel erg laag voor de termijn... Bloed is geprikt op 16 dpo

met 14 dpo ligt de waarde tussen 3 en 426
    en met 21 dpo tussen 18 en 7340

Dus fors aan de lage kant. Maandag moet ik weer prikken om verloop te zien.

18. meidenmama76

Ligt het aan mij of is de waarde prima voor de termijn... :(

Vindt jij de waarde laag of zei de gyn/arts arts dat?

19. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    De huisarts zei dat de waarde fors aan de lage kant was...

Ik heb tabellen opgezocht maar daar word ik niet echt wijs uit. 14 dagen na bevruchting ligt de waarde tussen 3 en 426
    21 dagen na bevruchting tussen 18 en 7340

Dus ja dat zijn wel heel erg ruime marges.... Bovendien ben je volgens de huisarts bij een waarde onder de 5 niet zwanger...

20. meidenmama76

Ok, ik vraag mij af of de huisarts wel weet waar hij precies over praat. :) Niet dat ik nou een expert ben hoor, maar het lijken mij in principe best goede waarden, wat laag, maar "fors laag" zou ik het niet noemen...

Stel dat je innesteling later was, bv 11 dpo, dan zou je hcg elke 48 uur verdubbelen, dus 11 dpo (bv) 10, 13 DPO 20, 15 DPO 40... Etc. Dan klopt een wat lagere waarde wel met de termijn... Vind persoonlijk dat de HA wel snel oordeelt... ;)

Ik heb de hoop nog niet opgegeven, maar ik ken je hele medische geschiedenis niet en de HA wel. ;) Het blijft spannend...

Blijf even doorduimen! ;)

Deel Deze Pagina