zwangerschapstest wordt nauwelijks donkerder

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door annabeth, 6 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Ashiki: ja dat is waar, als HCG pas echt begint op te bouwen vanaf de innesteling kan het nog kloppen... Innesteling was denk ik 10 dpo. Toen had ik enorme buikpijn en een temperatuur-dip. Ik kreeg toen ook wat bruin verlies (dat inmiddels weer helemaal weg is).

Medische geschiedenis: geen bijzonderheden. Eerste zwangerschap was van maart 2011 --> mei 2011 mis en curettage. Tweede zwangerschap eindigde in oktober 2011 in een vmk (4,5w), derde zwangerschap van maart 2012 bleek op 29 mei te zijn overleden (cytotec) en nu dus dit...
    Nooit operaties oid gehad verder aan baarmoeder, niks geks qua vruchtbaarheid voor zover ik weet.

2. meidenmama76

meidenmama76 Niet meer actief

Heb je bij de vorige zwangerschappen bloed laten prikken? Misschien dat de HA daar naar keek. ;)

Ik zag je dip inderdaad op 10 DPO. ;) Het zou heeft goed kunnen, helemaal als je die dag nog meer signalen van een innesteling kreeg (buikpijn).

Ik wil niet zeggen dat het goed zit, maar vind de reactie van de HA wel wat negatief. Vraag mij dan af waarom... ;) Als hij nou zei "wel wat laag" oid.. Maar fors aan de lage kant, klinkt erg hopeloos. :(

Ik hoop gewoon dat je waarden maandag stukken hoger zijn! Sterkte tijdens het wachten... Wat een spanning en onzekerheid...

3. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Ashiki: Ja die 10 dpo had ik enorme buikpijn. En omdat de temp zo laag was, dacht ik dat ik ongesteld zou gaan worden. Zo voelde het echt. Dus ik denk dat dat de innesteling was. :)

Bij de vorige zwangerschappen is geen hcg geprikt. Ik heb nu een nieuwe huisarts en de vorige vond het niet nodig (al was het toen ook niet zo nodig omdat ik direct knaltesten kreeg en het toen natuurlijk nog niet zo vaak mis was gegaan als nu).

Tsja ik vind de reactie van de HA ook negatief. Hij zei ook nog "vloei je al?"... Ehhh... nee. En toen ik maandag weer wilde prikken zei hij eerst ook nog iets als "tsja misschien is de waarde wel veel hoger geweest en zakt ie al". Nou, laten we dat testen dan. Tsss...

Idd vreselijke onzekerheid. Bah! Ik kan maandagochtend dus weer prikken en dan dinsdagmiddag bellen voor de waarden en evt een doorverwijzing naar de gyn.

4. meidenmama76

Dan gaan we er maar gewoon van uit ;) dat jij maandag prachtige hcg-waarden in je bloed hebt zitten en gewoon hartstikke zwanger bent en blijft!

En zo'n man mag je best op zijn plaats zetten hoor! :x Zelfs als hij zeker wist dat het hopeloos was had hij het nieuws wel op een wat vriendelijkere manier kunnen vertellen. Helemaal omdat hij heel goed wist dat het al 3x eerder mis is gegaan. Wat een &%#!@#... ;)

Maar goed, nu dus aftellen naar maandag, eigenlijk dinsdag... Dat zullen lange dagen worden. ;) Ik hoop voor je dat ze voorbij vliegen!

Nogmaals sterkte en ik hou het hier in de gaten. ;)

5. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Ashiki: dank je! :D Ja laten we 't hopen dat ik maandag een mooi hoge waarde heb. Moet tussen de 350 en 400 zijn heb ik zo'n beetje berekend. Pfff echt veel onzekerheid weer inderdaad. Dat is nog het ergst. Wat een lange dagen. Bah bah bah bah! (En dan nog wat er achterweg komt als het weer niet goed is. Laatste keer was ik bijna 3 weken zoet met ziekenhuisbezoekjes en controles).

6. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Hier is een onderzoekje naar de relatie tussen hcg-waarden en MK's. Ik word er niet heel vrolijk van moet ik zeggen:

16 Days Past Ovulation (DPO) and hCG levels

Blijkt wel uit dat er meer zijn op 16 dpo met een waarde onder de 100, maar 75% van die zwangerschappen eindigt in een MK. Ik zit gelukkig wel vrij dicht bij de 100 en bij een waarde van 100-199 gaat opeens al 73% goed. Heel verschil. Maar goed, ik blijf toch een beetje balen. :(

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.939
    15.588
    113
    Nabij Utrecht
    Als je zoveel mk's hebt gehad na een kloppend hartje, hoor je dan niet onder begeleiding van een gyn te komen deze eerste weken?

Overigens vind ik je testen perfect voor je duur en ook je bloeduitslag is prima hoor. Je bent pas 3 dagen overtijd en dus nog heel pril zwanger ;)

De indicator moet je niet vanuitgaan. De een heeft 1-2 met 4 wkn en de ander al 2-3, dat zegt helemaal niks.
    Overigens heb ik nooi een knaller gehad met de kv2v5. Deze werkte bij mij mega slecht (alleen maar vage streepjes na afleestijd) terwijl de cb plus een knalstreep gaf.

8. meidenmama76

Ik had ook al wat gegoogelt voor je en was die site ook al tegengekomen... ;) Had hem maar niet gepost.. ;)

Maar net wat je zegt.. Je zit op het randje en veel eitjes nestelen rond de 7/8 dagen in (meen ik) en dan heb je toch weer een paar dagen extra groei van het hormoon, misschien had dat net het verschil gemaakt. ;)

9. Queenie180

30 aug 2012
    36
    0
    0
    Alphen aan den rijn
    Hallo Dames ,

Ik lees nog niet zo lang mee op het forum maar wat bedoelen jullie eigenlijk met dpo???

groetjes Queenie

10. meidenmama76

Days Past Ovulation oftewel de dagen na je eisprong. ;)

11. Queenie180

30 aug 2012
    36
    0
    0
    Alphen aan den rijn
    aha Dank u dank u :)

12. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    M'n test knalde pas met 5 weken, de kv dan.....

Hcg verdubbelt elke 48 - 72 uur, hier echt elke 72 uur. Maak je niet teveel zorgen, is makkelijker gezegd als gedaan.... I know!

13. Babii

Babii VIP lid

10 jun 2009
    11.520
    3
    38
    Waarden z'n ook normaal..... En dat weet ik door jarenlang bloedprikken en meerdere vmk's in de mmm.

Nu nog verdubbelen.....

14. meidenmama76

You're welcome! You're welcome! :D

15. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Maar een waarde van 94 zou dus normaal kunnen zijn op 16dpo? :$ De huisarts gaf aan dat dit een miskraam is/wordt...
    Ik twijfel zelf ook heel erg en mijn gevoel zegt ook dat het niet goed zit. Ik voel namelijk totaal niks en bij eerdere zwangerschappen had ik eigenlijk al vanaf een week na de eisprong behoorlijk last van mijn borsten. Andere kwalen ontstonden na ca 5 weken zwangerschap. Nu is er echt niks... Als ik niet beter zou weten zou ik durven zweren dat ik niet zwanger was. :(

16. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Babii: ik heb trouwens toevallig een tijdje geleden jouw verhaal gelezen hier op het forum. Kreeg het er koud van. Bah! Dapper dat je je er zo doorheen slaat en ik hoop echt dat je met je kleine uk straks nog een hele mooie tijd tegemoet gaat!

17. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    Even weer een update hier....
    16dpo was mijn hcg 94 en 20 dpo was het gestegen naar 465! Er is weer een klein mini sprankje hoop!

18. Panter

Panter VIP lid

14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ziet er goed uit dus!!! Super hoor!

19. anna123

anna123 Fanatiek lid

12 feb 2009
    2.021
    0
    0
    Wat goed!!:)

20. annabeth

annabeth Fanatiek lid

21 jun 2011
    1.253
    1
    0
    iets juridisch... ;)
    Groningen
    @Anna & Panter: Ja 't lijkt de goede kant op te gaan, maar mijn gevoel blijft zeggen dat het niet goed is. Totaal geen zwangerschapsverschijnselen, zelfs geen zere borsten... Maar goed, misschien ben ik na drie *** wel gewoon heel wantrouwend... (Al denk ik echt... nou ja... maandag afwachten, dan krijg ik een vroege echo).

Deel Deze Pagina