een vraag over de baarmoeder

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door hiltje1981, 7 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hiltje1981

hiltje1981 Nieuw lid

7 sep 2009
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    hallo

ik doe een opleiding verzorgende ig
    nu ben ik met de module kraam bezig nu heb ik wat vraagjes waat ik niet uit kom misschien kunnen jullie mij helpen

1
    . De observatie van de kraamvrouw is terug te voeren op zes B’s. Noem deze zes observatiepunten en leg uit waar met name op gelet moet worden en waarom.

2. Waarom wordt de fundusstand van de baarmoeder ieder dag gecontroleerd?

3 De kraamperiode is de periode van ontzwangeren die zes weken duurt. Na ongeveer zes
    maanden is het lichaam van de vrouw weer in de toestand van voor de zwangerschap.
    Zodra de placenta geboren is, begint het proces van ontzwangeren waarbij verschillende
    veranderingen in het lichaam optreden. Noem minimaal drie van deze veranderingen.

4. Hoe vindt deze screening plaats en welke leeftijd?

5. Waarom is deze screening van belang en wat is de therapie als blijkt dat het kindje PKU
    of CHT heeft?
    6. Zodra het kindje wat ouder is krijgt het te maken met het Rijksvaccinatieprogramma.
    7
    Vroeger lag de kraamvrouw zeven tot tien dagen in bed. Tegenwoordig echter wordt de
    kraamvrouw gestimuleerd snel het bed uit te komen. Noem hiervoor de redenen.

verder heb ik wel alle vragen maar deze kom ik niet uit
    ik hoop op een reactie

groetjes hilda

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Hilda,

ik ben helemaal niet te beroerd om mee te denken, maar met een beetje zoeken in een goed leerboek of op internet moet je hier echt zelf een antwoord op kunnen vinden!

Mirjam

Deel Deze Pagina