zwangerschapstest

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door keina, 12 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ik heb me vandaag echt suf gegoogled maar kan het niet vinden.
    ik ben momenteel 8 wk en 1 dag zwanger.

toen ik ontdekte dat ik zwanger was was ik 5 weken. was een mooie test 2 duidelijke streepjes. omdat is zo lang bezig ben geweest, had ik nog heel veel testen in huis liggen, dus heb ik met mijn man afgesproken om gewoon regelmatig nog eentje te doen, om het tot ons door te laten dringen. nu zag ik dat de streep waar het omgaat steeds donkerder werd. voor ons alleen maar een goed gevoel.

nu heb ik vanochtend nog een laatste testje gedaan met ochtend urine en die was best wel licht vergeleken met de andere testen die ik niet met ochtend urine heb gedaan
    er is wel een streep hoor!! maar vind het wel eng!

morgen heb ik mijn eerste echo en nu maak ik me toch wel een beetje zorgen.

maar is het niet zo dat het hcg afneemt?
    kan je de hele zwangerschap blijven testen? (niet dat ik dat ga doen maar vroeg me gewoon af)
    of is dit toch een slecht teken?

hoop wat van jullie te horen dat ik misschien vanavond toch lekkerde kan slapen.

2. SuLa

SuLa Fanatiek lid

14 feb 2009
    1.765
    1
    0
    Hoi Keina,
    In principe neemt je HCG toe tot en met de elfde week en daarna weer af tot je 16e week. Op dat moment is je hcg net zo hoog als in het begin van de zwangerschap.
    Ik zou nog eens een test doen? Misschien ligt het aan de test?
    Heb je verder nog last van kwaaltjes?

3. L78

L78 Fanatiek lid

7 sep 2009
    2.463
    0
    0
    Noord Holland
    Hi Keina, het kan zijn dat de test al wat ouder is. Mag ik je adviseren om juist niet meer te testen? Probeer vertrouwen te houden en af te wachten tot morgen. Dan weet je echt meer....Sterkte!

4. Ladyhelga

Ladyhelga Actief lid

2 jul 2009
    131
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Ook ik wil je adviseren om niet meer te testen, op die manier maak je je zelf helemaal gek!
    Ik weet er alles van, ik heb ook tijdens mijn 1e zwangerschap meerdere testen gedaan, en het streepje werd bij mij ook lichter, helaas is dat ook niet goed afgelopen...
    Ik wil je niet bang maken hoor, de echo zal je hopelijk geruststellen!

Liefs

5. Seth

Seth Niet meer actief

Wellicht heb je gisteravond meer gedronken....(?)
    of is de test over de datum... dan zijn ze ook ongevoeliger......(?)

Het merk test wil ook wel schelen....
    Zelfs de lichting (productie) wil schelen...... daarom mag je bijvoorbeeld met de persona alleen maar staafjes gebruiken uit het zelfde doosje in een maand....
    omdat de persona anders een fout beeld krijgt....

Maak je dus niet druk...

Succes en veel plezier met de echo morgen... en laat je ff weten hoe het was...?

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

niet meer testen. er verschijnen wel vaker van dit soort berichtjes en meestal is er dan niets aan de hand. ik heb zelf 1x keer posi getest en 2 weken later heeft MvM getest, en that's it.

7. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    Ik had dat ook na de 9de week ofzo dat de testen lichter werken. Niks aan de hand ons beebje zit er nog steeds. Ik zou niet meer testen als ik jouw was.

8. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

22 okt 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Ik wil je adviseren om niet meer te testen; er kunnen zoveel oorzaken zijn waarom een test lichter uitvalt. En morgen heb je een echo, dus ook meer duidelijkheid.
    Veel plezier morgen bij de echo!

9. keina

keina Bekend lid

30 mrt 2009
    675
    0
    0
    ECHO WAS GOED!!!!!!!
    hartje klopt! ga ook niet meer testen!

bedankt!

10. mamabeer

mamabeer VIP lid