het is al even geleden maar zit er nog best mee. toen ik ong 38weken zwanger was, zei de vk dat kindje helemaal goed was ingedaald, hoefde dus niet te bellen snachts als vliezen braken en het helder was. 2 dagen later ging ik naar andere vk (overgestapt omdat ik laatste weken bij mn moeder was) en die zei dat het kindje wel mooi naar beneden lag maar niet goed ingedaald dus WEL gelijk bellen bij brekende vliezen. Dus vk opgebelt toen het zover was, kindje nog niet goed, naar het ziekenhuis en 9uur na het breken van mn vliezen is keizersnee besloten omdat het niet door mn bekken paste. Kan dat, eerst helemaal goed ingedaald en dan weer omhoog komen? die 2 dagen heb ik niks ervaren wat iknormaal niet had. heeft al die gtijd tegen mn ribben gelegen, flink kind en ik ben niet zo groot. En hoevaak gebeurd het dat er niet van te voren gezien word dat het niet gaat passen? ik had dat graag eerder geweten zodat ik ook niet 9 dagen overtijd hoefde te lopen. bij 30weken twijfelde ik en werd gerustgesteld. mijn vertrouwen in vk's is hierdoor wel geschaadt
Hoihoi, Je kan van te voren niet zien of het gaat passen ja of nee. Pas bij de bevalling kan dit vast gesteld worden. Het is vervelend dat de ene verloskundige zegt dat eht wel is ingedaald en de ander niet. Helaas kan een kindje er altijd nog uit het bekken wippen. En er is een verschil tussen diep ingedaald liggen of net voldoende ingedaald te liggen. Ik weet niet hoe het voelde bij jou op dat moment dus kan er geen uitspraak over doen. Maar op je kaart schrijven ze middels afkortingen op in wele mate de kleine is ingedaald. Imke
bij ligging is alleen plaatje tezien van hoe het ligt (hoofdje) onder ind. staat bbbi bij de eerste VK, bij de 2de staat er vibi, verder naar onder nog iets met vast (o of a ervoor), laatste 2 keer weer bibi onder cor. eerst veel dt+, aan het eind +/+ (uitleg staat er niet op) kunt u dit uitleggen/zien of het omhoog is gekomen?