Om het juiste moment van mijn IUI te kunnen bepalen moet ik van mijn gyn ovulatietesten gebruiken. Gisteren was mijn negende dag en mocht ik starten met testen. De test van Zwanger & Kids (16.30 uur) liet een goede teststreep zien maar was nog lichter dan de controlestreep. Later die avond (23.30 uur) nog een test gedaan van de kliniek omdat ik eerder met deze testen geprobeerd heb maar deze niet positief wilde worden. Natuurlijk was het ook nu weer negatief en zelfs bijna niets te zien. Vanmiddag 12.30 uur weer getest met een test van Zwanger & Kids en hij testte positief. Mooi, dacht ik. Thuisgekomen nogmaals met die van de kliniek geprobeerd maar daar heb ik alleen een vaag streepje. Hoe kan dit? Wie heeft ook deze ervaringen? Zijn de testen van Z&K gevoeliger? Ik heb een afspraak voor morgen gemaakt maar misschien rij ik dus wel voor niets.. Wie kan mij adviseren wat te doen?
Wat gek zeg. En je hebt nog nooit positief getest met die testen van de kliniek? Ik gebruik ook de testen van Z&K en deze kloppen bij altijd als een bus. Ik zou hier dus wel vanuit gaan.
Nee, geen een keer. Ik ben nu met mijn derde poging bezig maar ik heb met die testen nog geen goed tweede streepje gezien. Deze keer wel een vaag streepje... Vorige keer moest ik van de gyn ter plekke testen omdat het niet kon missen maar ook toen bleef hij omo-wit. De assistente moest er erg om lachen. Vandaag kwam de tweede streep bij de test van Z&K wat laat op gang maar werd alleen maar duidelijker... Raar toch?
Nou ja.... dan rij ik morgen naar de kliniek en dan weet ik zeker of deze testen betrouwbaar zijn of dat ze gevoeliger zijn dan de andere testen .
ik heb 1 x de z&k testen (ovu) gebruikt puur voor de fun.. toen ie positief was was ie ook knaller de knal.. de teststreep stond eral voor de controle streep er stond en werd ook heel snel heel donker.. dus misschien heb je morgen je piek.. zou morgen in de loop van de ochtend nog eenkeer testen.. maar doen ze bij de kliniek geen echo dan om te checken of je eitje aan het springen gaat???
Natuurlijk doen ze eerst wel een echo.. alleen is het voor mij 2.5 uur rijden (en terugweg meer dan 3.5 uur :x). Dus "even" op en neer is niet fijn.. Maaaarrr... Ik heb het antwoord!! Mijn ei stond op springen dus de testen van Z&K doen het prima!! De IUI had niet op een beter tijdstip kunnen plaatsvinden, volgens de gyn. Ik moet de testen van de kliniek er wel naast blijven gebruiken maar de andere testen aanhouden. Nu weer afwachten..