Zwangerschapstest

Discussion in 'Eerste symptomen' started by Janan, Aug 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Janan

Janan Actief lid

Feb 26, 2008
    132
    0
    0
    Hallo, ik zit met een vraag. Ik heb gisteren een zwangerschapstest gedaan van de Kruidvat (2 voor 5e). Deze gaf een positieve uitslag. Omdat ik zelf niet het gevoel heb zwanger te zijn, heb ik ook nog een test gedaan die ik van moeders voor moeders heb gekregen bij mijn vorige zw. schap. Deze test was houdbaar tot januari 2011, maar ook deze test gaf een positieve uitslag. Ik werd hier heel onzeker van en heb daarom testen van de etos gehaald (2 voor 9.50) Gisteravond dacht ik een heel vaag streepje te zien, maar dat weet ik niet zeker. Net weer gedaan omdat ik gek werd van die onzekerheid en het streepje is nog steeds vaag (in het testvenster dus), maar er is een dun streepje. Het streepje is niet net zo dik als die in het controle venster. Ik had gehoopt nu duidelijkheid te krijgen, maar dat heb ik nog niet. De test geeft aan 99% betrouwbaar te zijn.
    Maar ik zit ook een beetje met die testen die ik gister gedaan heb en waarvan er 1 over de houdbaarheid heen was.
    Heeft iemand antwoord voor mij?
    Ik wil er wel even bij vermelden dat we het super zouden vinden als het positief is

2. Maybe01

Maybe01 Actief lid

Aug 30, 2010
    408
    0
    0
    Je hebt nu dus eigenlijk 5 positieve testen in handen en je wil meer duidelijkheid? Meid je bent gewoon hartstikke zwanger! Gefeliciteerd!
    En dat je je niet zo voelt is niet raar ik voelde er ook niets van tot 6,7 weken. En alle keren dat ik dacht dat het raak was omdat ik wel iets voelde was het niet raak. En elke zwangerschap is anders, dus misschien lijkt het gewoon totaal niet op je vorige zwangerschap, en ben je het onbewust daarmee aan het vergelijken.

3. Janan

Janan Actief lid

Feb 26, 2008
    132
    0
    0
    Ik snap dat het raar is dat ik 4 testen heb gedaan en het allemaal niet geloof. Maar ik heb gelezen dat die kruidvat 2 voor 5 niet altijd betrouwbaar is. En die ene test die ik gedaan heb van moedersvoormoeders die was houdbaar tot januari 2011 en bij die etos testen is het streepje bijna niet te zien.Dus vandaar mijn onzekerheid. En ik weet niet wat de betrouwbaarheid is van die moedersvoormoederstest als die over datum is

4. Cindy84

Cindy84 Bekend lid

Aug 15, 2008
    914
    1
    16
    ik heb altijd kruitvat en ik vind hem hardstikke betrouwbaar! je bent zwanger hoor! een streepje is een streepje.:D
    ik merkte bij mijn eerste zwangerschap ook helemaal niets, pas na 8 weken begon ik dingen te merken en was in die begin periode ook hel onzeker omdat ik niks merkte geloofde ik het nauwelijks.;)

5. noensje

noensje Bekend lid

Jul 25, 2011
    968
    0
    0
    In me holletje
    :DIk had er voor de gein 2 van kruidvat gekocht allebei positief, toen een clear bleu en die gaf aan zwanger 3+ , geloofte ik eht nog niet toen een predictor die was heel dun en vaag, de dag erna bij de dokter gewoon ZWANGER en al minimaal 17 weken toen en niks gemerkt;)

6. Maybe01

Maybe01 Actief lid

Aug 30, 2010
    408
    0
    0
    Bij mij was predictor ook heel vaag. Terwijl CB idd al heel duidelijk aangaf zwanger. Daarna predictor gebruikt (een week later) en die gaf een heel vaak streepje aan. Wel heel raar want ik had ook nog dubbel hcg ivm tweeling. Dus Predictor vind ik de slechtste test die er is. Dus als je nog wat zsekerheid wilt, neem die dan niet! Maar ClearBlue is wel heel goed, die geeft ook aan hoelang ideaal! Dat word niet een streepje maar daar staat gewoon zwanger of niet zwanger!

7. Janan

Janan Actief lid

Feb 26, 2008
    132
    0
    0
    Bedankt voor jullie reacties. Ik ben nog steeds niet ongi. Had het afgelopen woensdag moeten worden, maar denk steeds dat het komt omdat ik op dit moment in een rouwperiode (ivm overlijden familielid)zit en dat dit invloed heeft op mijn hormonen. Maarja, dit kan vlgs mij geen invloed hebben op de HCG. Op dit moment lijkt het wel alsof ik elk moment ongi kan worden. Dit voelde ik bij de 1e zwangerschap niet. Ben dus ook bang dat er misschien wel wat HCG in mijn lijf zit, maar dat het mis gaat.
    Ik weet nog steeds niet zo goed wat ik moet denken van die (over datum) moeders voor moeders test die ik gedaan heb. Weet niet of het uitmaakt dat dit over datum is

8. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Jij bent zwanger hoor meid, gefeliciteerd!
    Het kan inderdaad voelen alsof je ongesteld moet worden. Dat is normaal en kan een zwangerschapskwaaltje zijn. Elke zwangerschap is anders dus het kan zijn dat je dat bij de eerste niet voelde.

9. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,550
    526
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik heb bij beide zwangerschappen veel ongipijn gevoeld en heb twee heel gezonde dochters!
    Enne... streepje is streepje bij zwangerschapstesten hoor! Ook al zijn ze vaag.

10. Janan

Janan Actief lid

Feb 26, 2008
    132
    0
    0
    En wat als de test over de houdbaarheidsdatum is?

11. Djamila

Djamila Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,221
    3
    0
    Als ik het zo lees ben je gewoon zwanger. Bij de tweede zwangerschap voelde het bij mij ook of ik ongi moest worden maar was echt zwanger. Doe anders nog een tast van CB zo een digitale dan weet je het helemaal zeker.

12. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    jamaar je hebt ook 4 testen gedaan die niet over datum waren he!!! Je bent echt zwanger hoor :D

13. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Inderdaad je heb toch maar 1 test gedaan die over datum was...
    Je bent gewoon zwanger hoor meid!

En als je ons niet gelooft... en jezelf dan ga je toch nog lekker naar de kruidvat testjes halen..;)

En dat ongi gevoel is heeeel normaal hoor;)

14. Janan

Janan Actief lid

Feb 26, 2008
    132
    0
    0
    Ik heb dus toch nog een duurdere kv test gehaald. Het plusje was duidelijk te zien. Dus geen twijfel mogelijk lijkt me.
    Wat wel raar is is dat het plusje nu (vele uren later) veel vager is geworden, terwijl op een oude test van mijn vorige zw.schap het plusje nog overduidleijk te zien is.
    Maar dit terzijde. Ik ben dus idd zwanger. Ik kan het nog niet helemaal geloven. Had het ook niet zo snel verwacht omdat we lange tijd (bijna 4 jaar) op onze 1e hebben moeten wachten. En die is nu nog geen 8 maanden.

15. mano82

mano82 Fanatiek lid

May 15, 2007
    1,554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Gefeliciteerd! En wat leuk om een tweede kindje te hebben kort na je eerste! Geniet ervan!

16. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,252
    36,066
    113
    Je bent echt zwanger hoor!! Gefeliciteerd en wat is het dan nu snel gegaan.

Heb je nog een beetje twijfel, koop je een clear bleu met de tekst zwanger erin, altijd leuk!

17. Arnoe

Arnoe Bekend lid

Sep 1, 2010
    869
    1
    0
    Gefeliciteerd joh!
    Ik moet stiekem een klein beetje lachen... wij denken met heftig turen naar witte testen dat er een streepje staat :) en jij hebt vijf positieve testen en twijfelt nog :D.

Hopelijk kan je er na deze berichtjes lekker van genieten en blijven de ergste zwangerschapskwaaltjes voor je bewaard! Alvast een hele mooie goede zwangerschap gewenst!

Share This Page