Beste verloskundige(n), Ik woon sinds kort in Italië en heb gister een standaard 30-34 weken echo gehad. Alles zag er goed uit. Kindje lag iets voor op de groei (gemiddelde van 31 weken en 3 dagen), maar niets om je druk over te maken. Wat ik me wel afvroeg is of de metingen in elk land dezelfde groei aangeven? Wellicht een vreemde vraag, maar kinderen in Italië zijn, denk ik, wat kleiner dan Nederlandse babies of zie ik dat helemaal fout? Een antwoord heeft geen haast hoor, ik ben gewoon benieuwd of jullie weten of dat per land verschillend is. Liefs, Maggie
Hoi maggie, Wat een goede vraag zeg! Ik weet dat er heel veel verschillende formules bestaan om met een echo te bereken hoe groot het kindje is. Ook in Nederland is niet 1 standaard formule maar zie je wel veel dezelfde. Ik heb geen idee of deze ook in Italie word gebruikt. je zou het eens kunnen vragen ,met welke formule het apparaat staat ingeprogrammeerd. Laat je het me weten, vind ik wel interressant! Groetjes van uit Holland! Imke