Vitamines en mineralen bij melkallergie

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by madelein, Aug 31, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Beste verloskundige,
    Ik ben nu 5,5 week zwanger. Ik heb een melk en soja allergie, waarbij dus alle melkproducten ( ook geitenmelk) en melkvervangers voor een hoop ellende zorgen bij mij.

Ik vraag me af of ik voldoende binnenkrijg voor mijn kindje.

Ik ontbijt iedere ochtend met havermout gemaakt met rijstmelk, hier zit extra calcium in. Verder gebruik ik een multivitamine van orhtica, 'prenafem'. Volgens de verpakking moet je tijdens de zwangerschap 2x daags 1 capsule nemen, dus die neem ik ook.

Verder neem ik 1x in de 2 dagen een tablet calcium met vitamine D3 en K1. ( 500 mg calcium, 5 microgram D3 en 35 microgram K1 per tablet).

Ik eet gezond, veel fruit en groente.

Krijg ik zo genoeg binnen?

Groetjes Madelein

2. Gea T

Gea T Actief lid

Jun 26, 2013
    445
    0
    0
    Hallo Madelein,

De dagelijks aanbevolen hoeveelheid calcium is 1000mg/dag. Prenafem bevat 70mg per capsule dus daar krijg je 140mg van binnen. Van de rijstmelk ongeveer 120mg per 100ml? En dus vanuit de calciumtabletten 250gram per dag. Als ik het zo bereken zou je te kort komen. Maar kijk voor de zekerheid zelf op de verpakking om het nog even na te rekenen. Anders kun eventueel de calciumtabletten dagelijks nemen om aan de 1000mg te komen.

Groetjes Gea

3. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    De getallen die je noemt kloppen wel aardig volgens mij! De rijstmelk is inderdaad 120 mg per 100 ml.
    Is deze aanbevolen hoeveelheid ook tijdens de zwangerschap? Ik heb wel eens ergens gelezen dat te veel calcium ook voor te veel bloedstolling kan zorgen bij een kindje in ontwikkeling. Of is dat nog lang niet bij deze hoeveelheden?
    Ik zal dan vanaf nu in ieder geval elke dag de calcium gaan slikken.

Share This Page