Vraagje over vis (tonijn)

Discussion in 'Zwangerschap' started by Aroma34, Jun 18, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Aroma34

Aroma34 Actief lid

Aug 3, 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik heb even een vraag over het eten van vis, en dan bedoel specifiek tonijn.
    Ik had vandaag bedrijfsuitje en we zijn gaan eten bij een Italiaans restaurant. Nu weet ik dat je tonijn salade uit de supermarkt en tonijn uit blik gewoon mag eten.
    Nu hadden we als voorgerecht allemaal stokbroodjes met verschillende salades. Nu had ik een stokbroodje met tonijn salade. En ik had ook pizza tonijn als hoofdgerecht.
    Nu achteraf vraag ik me dus af of dit wet tonijn uit blik is geweest en of dit geen verse tonijn was?
    Ik ben niet echt in paniek, maar vindt t stom van mezelf en maak een beetje zorgen. Wat denken jullie? Zou dit kwaad kunnen?

2. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Nee, ik denk niet dt het kwaad kan! Je mag geen grote tonijn vanwege de hoge levels kwik die erin kunnen zitten, maar een keer lijkt me dit niet erg, het is niet zo als met listeria en toxoplasmose dat je meteen ziek kunt worden... volgens mij is ook het advies om er weinig van te eten en niet verboden.

3. merah

merah VIP lid

Jun 8, 2009
    13,467
    4,919
    113
    Female
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Tonijn-salade? Dat is driekwart mayonaise joh! Hoop dat het lekker was! Ik krijg spontaan trek, hihi

4. Aroma34

Aroma34 Actief lid

Aug 3, 2013
    461
    78
    28
    NULL
    NULL
    Bedankt! Dan maak ik me geen zorgen. Ik eet niet vaak tonijn, maar had er nu wel zin in. Op Voedingscentrum staat geen tonijn dus vandaar even de twijfel over tonijn eten in een restaurant.

5. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

Apr 10, 2011
    2,152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Op de site van het voedingscentrum staat in de tabel bij vis Tonijn bij roofvis en daar staat niet bij. Maar de tonijn in blik heeft inderdaad weinig geroofd denk ik... ;)
    Geen zorgen maken hoor! Daar schiet je überhaupt niets mee op!! :)

Share This Page