Mijn afscheiding verandert niet

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Parvati, 15 sep 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Parvati

    Parvati Lid

    14 aug 2020
    75
    50
    18
    Vrouw
    Hi ladies!

    Of het nou in magazines, boeken of online is, overal lees ik dat het normaal is dat je afscheiding verandert gedurende je cyclus. Dat is bij mij dus niet zo. Ik heb nooit slijmerige afscheiding rond mijn ovulatie.
    Het is eigenlijk altijd gewoon plakkerig wit.

    Ik ben hier al meerdere keren mee naar de huisarts geweest, die dacht aan een schimmelinfectie (vertoon verder geen symptomen zoals jeuk etc) en heb 2 keer een kuur gekregen. De eerste heb ik gedaan. De tweede durf ik nu niet te doen omdat ik in de wachtweken zit en bang ben dat het invloed kan hebben. (zal vast niet, maar toch).

    Ik las ook dat het rekbare, doorzichtige slijm er voor zorgt dat het sperma makkelijker naar je baarmoeder kan bewegen, en als je deze afscheiding niet hebt dat dat belemmerend kan werken voor het sperma.

    Ben ik de enige die dit heeft of zijn er meer die hier mee kampen?
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Het kan best zijn dat dat slijm wel in je baarmoedermond en hals zit tijdens je vruchtbare periode, maar dat het er niet "uitloopt" zodat je het zelf niet goed herkent.

    Heb je wel een vrij regelmatige cyclus met eisprong?
     
  3. Parvati

    Parvati Lid

    14 aug 2020
    75
    50
    18
    Vrouw
    Mijn cyclus is echt enorm regelmatig, en mijn eisprong ook. Ik gebruik ovulatietesten en BBT methode om dit na te gaan.

    Wellicht blijft het slijm inderdaad wat hoger zitten, rond mijn ovulatie is de afscheiding wel wat nattiger maar nog steeds gewoon wit en dikkig.
     
  4. Sel078

    Sel078 Bekend lid

    28 dec 2018
    764
    695
    93
    Vrouw
    Hier eigenlijk hetzelfde, ik heb eigenlijk uberhaupt geen afscheiding, ook niet dat witte.

    Een paar maanden geleden heb ik wel eens dat rekbare slijm gehad, maar sinds een tijdje, nu ik er dus op let omdat ik graag zwanger zou willen worden, heb ik dit helemaal niet. Ik moet binnenkort naar de gynaecoloog voor iets anders, ik zou wel eens kunnen informeren.
     
    Parvati vindt dit leuk.
  5. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Ik heb ook nooit dat het eruit loopt, maar vanbinnen zit het er echt! Geen enkel probleem, zegt mijn fertiliteitsarts altijd. Juist fijn als het binnen blijft, dan hebben de zaadjes er ook daadwerkelijk iets aan, toch? ;)
     
  6. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Niet bij iedereen loopt het eruit :) gaat oa om de baarmoedermond en daar zit het wel :)
     
  7. Parvati

    Parvati Lid

    14 aug 2020
    75
    50
    18
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties! Dan ga ik er maar gewoon van uit dat het inderdaad wel goed zit.

    Ben benieuwd wat de gyn er over te zeggen heeft @Sel078. Hopelijk moet je er niet voor iets vervelends heen. In ieder geval succes!
     
    Sel078 vindt dit leuk.
  8. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Ik dacht ook altijd dat dat bij mij niet veranderde. Totdat ik begon met zwanger proberen te worden en er eens op ging letten en van binnen af en toe gevoeld heb. Ik heb het dus wel maar het loopt er bijna niet uit.
     

Deel Deze Pagina