Waneer voel je de baby?

Discussion in 'Zwangerschap' started by July, Jan 24, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. July

July Lid

Nov 8, 2007
    42
    0
    0
    Friesland
    Hoi Allemaal,
    Ik ben nu 16 weken zwanger en ik heb echt nergens meer last van..geen zwangerschap symtomen..dus soms denk ik..is alles wel okay :rolleyes:
    Maar waneer voel je de baby? Kan ik het bijna voelen?

2. joyo

joyo Bekend lid

Sep 4, 2007
    543
    0
    0
    kapster
    Als dit je eerste is moet je denk ik nog ff geduld hebben. Je kan die zo rond de 18-22 weken gaan voelen.

Maar bij de 2e is het wel wat eerder. Alleen het is ook afhankelijk waar de placenta ligt. Bij ligt hij voor... En dat duurt het langer voordat je schopjes voelt. Maar wees geduldig.... de een is niet zo bewegelijk als de ander.

3. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

Mar 17, 2006
    4,738
    0
    36
    Vanaf de 17e week voelde ik echt plopjes en vlindertjes.. en vanaf de 22e week ongeveer duidelijke schopjes :)

4. Natasja

Natasja VIP lid

Aug 1, 2005
    25,784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Ligt er een beetje aan..
    hier al duidelijk plopjes met 15 weken, maar dat was wel aan de vroege kant.

5. Liesje76

Liesje76 VIP lid

Nov 16, 2006
    24,463
    0
    0
    Twente
    ik heb sinds vorige week dat ik ook af en toe plopjes voel maar niet aanwijsbaar de beeb, toch nog helaas even wachten...

6. tienagemum

tienagemum Actief lid

Nov 18, 2007
    241
    0
    0
    student
    hier ook al plopjes en vlindertjes, by eerste zwangerschap hoor :D
    Xxx

7. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    heb wel eens gehoord dat iemand al 20 weken geweest was voor ze het voelde

hier al met ruim 13 weken. hoop dat het dit keer ook zo snel is. maar het kan iedere keer anders zijn

8. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,848
    3,364
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik voel ook nog niets ;) maar hoop vanaf 18 weken echt wat te voelen... Hoewel je als je hier gaat lezen ook veel meiden zult vinden die het al lang voelen ;) is rond de 20 weken volgens mij nog steeds zo'n beetje waar je vanuit moet gaan...

9. marla

marla Fanatiek lid

Oct 24, 2006
    2,239
    2
    0
    Ik wist zeker dat ik de baby voelde toen ik 19 weken en 4 dagen was, maar achteraf bleek dat ik haar al wat eerder had gevoeld.
    Het hangt natuurlijk ook af van de ligging van je placenta. Die van mij ligt tegen de buikwand aan en de baby ligt daarachter, maar het kan ook andersom zijn. In mijn geval voel je alles wat later.

Liefs,
    Marla

P.s. maak je vooral niet ongerust, want mijn VK vond dat ik haar al vroeg voelde met een placenta aan de voorkant en bij een eerste kind, kun je nagaan.

10. July

July Lid

Nov 8, 2007
    42
    0
    0
    Friesland
    Dank jullie wel voor al jullie reachties..
    ik weet dat ik nog even geduld moet hebben maar ik weet nog wel met mijn laatste zwangerschap dat ik de baby voelde met 15 weken..en nu voel ik niks..maar idd het kan zijn dat de baby achter aan ligt.

;)

11. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

ik voelde mn kleintje met ongeveer 16 weken.. net zo ver als jij nu bent dus.. het kan wel.. alleen wist ik toen nog niet zeker of mn kindje het was.. voelde als van die darmgassen wat je normaal in je buik hebt als je net hebt gegeten ofzo.. dus ik was er toen nog niet helemaal zeker van.. maar nu dus wel.. nu voel ik hele duidelijke schopjes..

zal vast wel snel gebeuren dat je denkt.. hey wat was dat? geniet ervan meid!

12. Niet meer actief

Ik voelde hem met 18 weken, net op de dag dat ik van tevoren bij de vk was geweest ;)

13. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    bij youame 13 weken en met de 2e 12 weken

14. OemOethmen

OemOethmen Actief lid

Jan 13, 2008
    164
    0
    0
    De eerste met de 14 weken, hopelijk dit keer weer of iets eerder.

15. annetske

annetske VIP lid

Sep 14, 2007
    5,112
    1
    0
    Friesland
    Bij mij ligt mij placenta voor, ik voelde eerst plopjes, maar ga het kindje nu wel heel duidelijk voelen, vooral als ik op de rug lig... dan voel ik het echt schoppen :)

16. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Ik dacht dat ik m laatst ook al voelde, maar een collega-tje had het nog eens aan de verloskundige gevraagd en die zei dat je je kindje echt nog niet kan voelen met 12 weken, het kindje heeft nog zoveel ruimte om te bewegen en dat het me darmen zijn geweest...
    Maar als ik hier lees dat er ook meiden zijn die het met 12/13 weken hebben gevoeld, ben ik toch wel benieuwd of het echt mijn darmen of toch mijn kindje was... ach het was in ieder geval een fijn gevoel.. ;)

17. noura

noura VIP lid

Apr 27, 2006
    8,819
    0
    0
    mijn vk zei dat het wel kon, en je weet echt het verschil wel, maar als je het voelt dan voel je het de dag erna weer, en dan steeds regelmatiger waardoor je weet dat het echt je kindje is.

18. Beastie

Beastie VIP lid

Jul 9, 2007
    10,314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    Ik wacht ook nog in spanning af :rolleyes: Maare wanneer op de dag voelen jullie het...gewoon overdag of als je s'avonds rustig in bed lig??

19. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home
    Heb het daarna niet meer gevoeld helaas...

Share This Page