Is er hier een tandarts (assistente)? Ik ben vandaag voor een vervanging van een kroon bij de tandarts geweest en heb verdoving gekregen. (ongeveer 40 minuten boren) Maar ik heb er helemaal niet bij nagedacht dat de verdoving misschien kwaad kon. Ik had wel aan een loodschort gedacht bij een evt foto. Voel me zo stom, daar niet over nagedacht te hebben. Maar ja inmiddels is de verdoving bijna uitgewerkt en is het dus te laat. Weet iemand (die weet waar zijn over praat) er iets van?
hi, er bestaat een speciaal soort verdoving dat voor zwangeren word gebruikt, anders bel je even de tandarts op en vraag je het? Waarschijnlijk heeft hij nu gewone gebruikt met adrenaline, maar kan vlgs mij niet echt kwaad hoor. Gewoon even bellen dan kan hij je geruststellen, hij weet precies welk stofje erin zit en wat het kan doen. Ohja en foto laten maken NOOIT doen hoor, met loodschort kan wel ja als het echt nodig is, maar waar ik werk doen we het dus NIET! Ook niet met loodschort! Groetjes mwjalloh
Hoi, Het is gebeurd en je kan er niets aan veranderen. De verdovingen van tegenwoordig zijn niet zo spannend meer maar inderdaad een tandarts wil het wel graag weten of je zwanger bent. Voor een volgende keer dus echt even onthouden en goed aangeven of je nu 5 weken of 25 weken bent. Dit geldt trouwens voor alle medische instanties (dus ook fysio e.d.) even vertellen dat je zwanger bent (hoe pril dat ook is). De kans dat het vandaag mis is gegaan bij jou is HEEEEEEEL klein dus niet druk maken! Elle
Hoi geef overal aanwaar je heen gaat dat je zwanger bent, zodat ze er rekening mee houden Ik heb ook foto laten maken met loodschort. Toen zei de tandarts dat de foto straling zo weinig invloed had op je kindje dat een loodschort eigenlijk niet zo heel nodig is.. alleen wel verstandig en uit voorzorg en daarvoor gebruiken ze em.. En verdoving.. ik heb ook van te voren aan gegeven dat ik zwanger was en toen zei hij dat hij verdoving gebruikte die geen kwaad kon.. hopelijk help ik je hiermee... Groetjes Danielle
meestal hebben ze bij de tandarts verdoving die geen kwaad kan echteer hebben ze meerdere soorten verdoving en ik weet niet zo welke jij heb gehad je had eingelijk wel moeten melden dat je zwanger was. kortom imischien kun je de vraag stellen bij verloskundige mischein hebben zij een antwoord. maar goed veder denk ik dat het geen kwaad kan maar zeker weten doe ik natuurlijk niet
nou dat is echt niet erg die verdoving komt niet in je bloed dus ook niet bij je kindje! als dat wel zo was was het nu goed mis met mijn kleintje want ben bij de kaakchirurg plat gespuit!
als je bij de tandarts zegt dat je zwanger bent dan vraagt hij/zij hoe lang... en hij/zij geeft een speciale verdoving aangepast aan het aantal weken... zo was het bijmij toch... groetjes x
Ik heb ook gewoon 3x een verdoving gehad, maar wel meteen verteld dat ik zwanger was (was ook wel te zien btw) Maar volgens me tandarts kon het geen kwaad hoor, want ze had een speciale verdoving zei ze..
Ik heb vanmorgen toch nog maar even gebeld en de assistente kon me geruststellen dat het echt geen kwaad kon. pfff toch wel fijn om te horen. Ik blijf weg van alles wat slecht is en dan vergeet ik zoiets. Wanneer ik naar de fysio ga zal ik er aan denken. Hoewel ik me ook afvraag wat die daar voor baat bij heeft!
Mooi en handig dat je even gebeld hebt, ben je tenminste gerust gesteld. Achteraf heb ik tussen ovulatie en NOD foto's gehad (zonder loodschort) en me daar nog heel lang druk over gemaakt. Het enige verschil tussen verdoving voor zwangeren en normaal is dat er geen adrenaline in zit. Heel soms komt dit in een bloedvaatje en dan krijg je wat je ook onder hoge stress krijgt (hoge bloeddruk hartkloppingen etc) maar het laat ook de bloedvaatjes samenknijpen, ofwel je placenta zou dan minder goed doorbloed worden. Maar als alles normaal verloopt schijnt het geen effect te hebben. (je hebt immers van je zelf ook adrenaline in je bloed) Succes met je zwangerschap!
Dank je Mariss Alles is nog zo in het begin, veel doorbloeding is er ook nog niet en er is nog nauwelijks placenta. Er is natuurlijk ook geen onderzoek mogelijk of dit soort dingen kwaad kunnen of niet. Uit voorzorg wordt veel afgeraden, vaak is dit meer, je weet maar nooit...