Zwangerschapstesten lopen niet op

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door PieterKonijn, 10 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    @PieterKonijn wat spannend weer zo, ik hoop echt voor je dat het deze keer goed zit. Al moet ik eerlijk zeggen dat de testen niet meteen geruststellend zijn. Benieuwd naar je predictor morgen...

PieterKonijn vindt dit leuk.
  2. Doublemom

Doublemom Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.410
    1.190
    113
    Och jeetje meid wat een onzekerheid zeg! Ik hoop dat de kv testen bij jou gewoon een flutpakje waren en dat de predictor morgen een dikke streep laat zien. Liefs

3. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.630
    5.657
    113
    Ik zie wel een oploop hoor! Ik had bij dochter ook geen duidelijke streepjes en ze liepen langzaam op maar ze is er toch echt :) Dus nog niet opgeven!

4. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Bij mij betekende lichte testen en weinig oploop vaak geen goed nieuws helaas :( ik hoop dat het bij jou anders is

5. Juun012

Juun012 Bekend lid

30 jun 2017
    797
    275
    63
    Vrouw
    Ik ben benieuwd of je nog gaat testen?

6. PieterKonijn

PieterKonijn Fanatiek lid

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Ja net gedaan. Dit lijkt me echt niet goed voor 16dpo. Weer niet. :(

Ik weet even niet goed wat ik moet doen. De test lijkt wel héél licht op te lopen, het zal toch geen bbz zijn ofzoiets? Zal ik de vk maar bellen?

@Krily Jeetje meid jij hebt ook veel meegemaakt! Heb je het laten onderzoeken? Ik overweeg om naar Gent te gaan, ik merk dat ik er niet op kan vertrouwen dat dit toeval is... Alle tips zijn welkom.
    Wel echt onwijs mooi om te zien dat jouw kindje er nu al bijna is! Dat geeft hoop :)

Bijgevoegde bestanden:

7. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Ik vind ze ook wel erg licht.. :(

8. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Wij zouden inderdaad naar Gent gaan, maar net daarvoor was ik zwanger van dit wonder. Heb je al onderzoeken laten doen in Nederland? Anders kan je dat misschien beter eerst doen. :) Dan heb je ook sneller een afspraak.

Wij hebben het eerst in Nederland laten onderzoeken, maar hier is niets uitgekomen. Heb wel utrogestan gehad en aspirine gebruikt.

9. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Nee nog geen onderzoeken in Nederland! Ik wil eigenlijk graag utrogestan en aspirine, maar lees overal dat ze daar in Nederland niet in geloven en in Gent wel. :$ Jij hebt het dus wel gekregen van een Nederlandse arts?

10. Krily

Krily VIP lid

20 jul 2017
    5.050
    3.780
    113
    Vrouw
    Ja ik heb bij het Isala Zwolle gelopen en daar heb ik het wel gekregen van mijn arts. Nu hielp dit toevallig ook voor de pijn tijdens mijn menstruaties. Aspirine 100 mg kan je op eigen houtje ook gebruiken, is gewoon te koop bij de Kruidvat :)

11. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Bah, vind het er ook niet zo hoopvol uitzien:(

12. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Dit lijkt best op mijn biochemische vorig jaar, toen ook hele lichte maar iets oplopende testen, werd toen 3 dgn later dan normaal ongesteld :( zou over 2 dagen nog eens testen maar denk geen goed nieuws :(.
    Utrogestan gaat je niet helpen dat is echt Voor vrouwen met een progesteron tekort en bij een MA met 10wkn heb je dat niet anders zou deze uit zichzelf wel loskomen. Als je lf ook minimaal 10 is dan is de kans klein dat je progesteron tekort hebt. Utro helpt bij vrouwen die veel tussentijds bloedverlies hebben, korte lf, veel krampen en bloedverlies tijdens zwangerschap en als het telkens rond 4 wkn misgaat. Het is geen pretje om te gebruiken (heb t tegen beter weten in ook x gebruikt, weer ma) veel bijwerkingen en vieze troep in je onderbroek.
    Aspirine kun je gewoon zelf proberen, bij de drogist de 100mg per dag. Kan echt geen kwaad.
    Ik weet helaas uit eigen ervaring dat het moeilijk is vertrouwen te hebben maar met 1 ma heb je echt nog net zoveel kans op goede zwangerschap als ieder ander.

13. Liana84

Liana84 VIP lid

11 jun 2014
    6.243
    1.767
    113
    Vrouw
    Zwolle
    Je hebt er waarschijnlijk geen zak aan, maar mijn eerste zwangerschap eindigde ook in een MA en mijn 2e zwangerschap kort daarop in een MK. Kort daarop weer zwanger geraakt - zelfs van een tweeling - en dat ging goed. Dus wat @vlinderCN zegt, je hebt echt nog even veel kans. Miskramen komen helaas vaak voor, zonder dat daar gelijk een oorzaak voor hoeft te zijn. Heb je nu niks aan dat ik dit zeg, maar ik hoop dat het je een beetje helpt. Knuffel.

14. LilyB

LilyB Niet meer actief

Jeetje @PieterKonijn het ziet er idd niet echt overtuigend uit :( vind het zo rot voor je.
    Hoe werkt dat dan met die aspirine? Moet je dat de hele cyclus slikken of pas na eisprong??
    Ik heb ook gelezen dat vitamine d3 ook goed kan helpen, schijnt dat de meeste mensen dat tekort hebben. Dat veroorzaakt ook miskramen. Ik heb zojuist een pot besteld van echte hoge dosis, hoeft maar 1x per week ingenomen te worden en mijn partner gaat ze ook gebruiken. Baadt het niet dan schaadt het niet...

Lieve @PieterKonijn ik wil je bij deze een hele dikke digi knuffel sturen, en ik hoop heel hard dat ik er naast zit en je alsnog een mooie oploop krijgt ❤️

15. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Zou na eisprong starten en dan 1 p.d. tot 12 wkn (officieel mag t tot 36wkn) , kan mogelijk doorbloeding verbeteren.
    Ik heb ook al mijn vitamines laten checken. B12 tekort (bleek niet uit gewone test maar wel de actieve b12 test) en idd D ..maar dat heeft echt bijna iedereen met al dat binnen zitten. Ik neem sindsdien 5000 iu p.d. en zelfs daarmee kom ik nog niet aan de 100 (wat mooie waarde is, artsen zeggen 25-50 Maar dat is echt te laag) ..
    Ook moet je folaat slikken ipv foliumzuur en de actieve B vitamine b6 (p5p) en b12 (methylcobalamine als zuigtablet onder tong) omdat 40% vd bevolking de MTHFR gen mutatie heeft en deze niet goed kan omzetten..mogelijk zou dit ook verhoogde kans geven op miskramen (hiervoor wordt vaak je homocysteine geprikt om te zien of dit in orde is, moet onder 10 zijn, niet zoals artsen zeggen 15)

margarethd en LilyB vinden dit leuk.
  16. LilyB

LilyB Niet meer actief

Die b12 heb ik idd als zuigtablet onder de tong (orthica)
    Ik heb de vitamine d3 10000 IU besteld, maar die mag dan gerust vaker dan 1x per week aangezien jij dagelijks 5000 slikt...
    Wat is dan precies folaat? En dan geen foliumzuur? Heb je misschien een supplementnaam zodat ik kan kijken?
    Het schijnt als het steeds vroeg misgaat dat er toch iets niet goed gaat bij de celdeling, dat schijnt veroorzaakt te worden door vit d3 tekort, vandaar dat ik die besteld heb.

17. vlinderCN

vlinderCN VIP lid

21 mei 2018
    5.338
    1.820
    113
    Vrouw
    Folaat is de actieve vorm van foliumzuur. Als je MTHFR mutatie hebt kun je zelf die foliumzuur niet goed omzetten en gaat dat stapelen en krijg je verhoogde homocysteine, verlaagde b12. Lees dit maar eens https://www.rikaonline.nl/herhaalde-miskramen/
    Merk maakt niet uit, als het maar folaat is (heb zelf nu via vitaminesperpost maar ook solgar, vitals en orthica hebben t)
    Die d 10000 zou je idd vaker kunnen nemen. Hoe hoog is je D? Ik had iets van 30 en toen een stootkuur gedaan (14 dgn x 10000) en vervolgens 4 wkn 5000, toen was het 80. Daarna naar 3000 terug gegaan maar blijkbaar niet genoeg want weer gezakt naar 50:rolleyes: (Ben geen zonaanbidder dus dat werkt ook niet mee). Je moet het wel nog eens prikken als je zoveel gebruikt want je wil geen vergiftiging. En de liquid versie gebruiken dus geen droge pillen maar in olievorm.
    Denk niet dat alleen d tekort oorzaak is voor miskramen, vaak kunnen meerdere zaken meespelen maar het is sowieso goed dat alles op peil is! Heb echt alles laten onderzoeken wat mogelijk is (gent, dd, andere arts in belgie) en nog steeds geen eenduidig antwoord maar kan ook best zijn dat het ene keer door aanlegfoutje komt (50%van alle zwangerschappen stopt voor 5wkn en wordt ook eigenlijk niet meegerekend, maar tis wel enorm frustrerend en verdrietig als je dat meerdere keren gebeurd) en andere keer infectie bijv. Maar als het vaak op zelfde termijn misgaat dan speelt er wel iets...

18. LilyB

LilyB Niet meer actief

Het is idd de 2e keer rond dezelfde termijn mis (deze x 2 dagen later)
    Ik heb nog geen bloed laten trekken dus weet ook geen waarden. Ik weet wel dat ik in het verleden al te laag b12 en foliumzuur had waarvoor ik hoge dosis foliumzuur van de huisarts kreeg.
    Omdat bekend is dat vrij veel mensen hier een vit d tekort hebben wilde ik die sowieso gaan aanvullen. Dankje voor de link, die ga ik sowieso even goed doorlezen :)

19. PieterKonijn

24 mrt 2019
    1.387
    1.578
    113
    Vrouw
    Merk dat ik nu ook denk: had ik maar aspirine geslikt, dan was het nooit gebeurd.

Maar dat is stom, ik had nooit kunnen weten of het dan wel of niet was gebeurd :$

20. LilyB

LilyB Niet meer actief

Daar heb ik ook over gelezen, maar toch schijnt ook een grote groep die placebo gebruikten ook een goede zwangerschap hadden. Het helpt niet altijd om een miskraam te voorkomen :(
    Ik heb zojuist toch het ziekenhuis gebeld. Mag binnenkort afspraak plannen voor op de miskraampoli voor verder onderzoek!
    Geeft me wel wat rust. Voor nu moet ik afwachten wat de bloeding brengt en als het erg wordt met veel stolsels of ik me koortsig of duizelig voel mag ik meteen bellen..

vlinderCN vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina