7 weken zwanger en test wordt lichter..

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Wollie92, Oct 18, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

Apr 19, 2016
    1,461
    11
    38
    Helemaal in paniek hier..
    Had 7 okt voor het laatst getest en toen was de teststreep donkerder dan de controlestreep, was toen 5,5 weken zwanger. Ik dacht net ik maak mijn allerlaatste kv test op en nu is de test veel lichter, kan wel janken.. Ben nu echt zo bang dat het een mk gaat worden, ben juist meer misselijk deze week. :( ik lees wel dingen over testen die lichter worden naarmate je langer zwanger bent maar dit kan me niet geruststellen, ben zo bang.

Attached Files:

2. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

Apr 19, 2016
    1,461
    11
    38
    Voel me nu echt ook dom dat ik heb getest maar het is zo verleidelijk als je er nog eentje hebt liggen..

3. Elisabeth83

Elisabeth83 Fanatiek lid

Aug 17, 2015
    4,155
    1,493
    113
    Niet doen! Je maakt jezelf onnodig gek en je bezorgt je lichaam onnodig stress. De test ziet er nog steeds goed uit en het klopt dat de test lichter uit kan vallen ivm te hoge hcg niveau.

Alsjeblieft meis het is zo zonde om zo te denken. Afwachten eerste echo duurt lang, maar probeer jezelf niet bloednerveus te maken. Ik weet het, het is makkelijk gezegd... Maar wel waar. Roep jezelf een halt voor zulke gedachten.

Hoe lang nog tot de eerste echo?

4. Carola36

Carola36 Actief lid

Sep 20, 2009
    198
    14
    18
    Female
    NULL
    NULL
    Ik zou me niet gelijk al teveel zorgen maken, mijn dochter had dit ook een het bleek dat ze een heel hoog hcg had. Dit kunnen de testen niet aan en slaan dan lichter uit. Ik zou bellen of je misschien eerder kunt komen voor een echo aangezien je al 7 weken bent en ze dus hartactie zouden kunnen zien.

5. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

Apr 19, 2016
    1,461
    11
    38
    Ik haal sowieso geen testen meer nu want ik merk wat het met me doet en dit is echt niet fijn.. heb 3nov de echo met 9 weken.

6. Meiske2015

Meiske2015 VIP lid

Sep 4, 2016
    7,734
    3,516
    113
    Snap de verleiding maar met die termijn heeft testen echt geen zin.
    Je kan niet nog meer zwanger worden dan je al bent ;)

Vanaf een bepaald niveau aan hcg kunnen de testen het niet meer aan en worden ze lichter. Dit betekend dus niet dat het verkeerd gaat.
    Gewoon weggooien en niet meer aan denken dus!

7. Romymama

Romymama Fanatiek lid

Dec 2, 2014
    1,409
    28
    48
    Ik heb precies hetzelfde gehad! Het resultaat is nu 16 maanden en ligt lekker in haar bedje te slapen..

Ik was ook zo bang dat het mis was. Nu niet meer testen en genieten!

8. Proudmama01

Proudmama01 Niet meer actief

Hier zelf geen ervaring mee, heb in de zwangerschap van mijn 1e kindje paar jaar terug getest toen ik overtijd was, had toen 2 knal plusjestesten en heb verder toen niet meer getest. Lees heel vaak dat de testen op een gegeven moment de hoge concentratie hCG niet meer aankunnen.

Als je je echt veel zorgen maakt en het je erg veel stress geeft, zou je altijd je vk kunnen bellen en vragen of je misschien al wat eerder mag spieken. Is dat geen optie? :) Heel veel succes en geniet van je zwangerschap!

9. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    2,282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Om je gerust te stellen, ik heb dit vorige week ook gehad. Ik heb achteraf gezien met 6 weken getest (Kruidvat) en een dag later de ClearBlue met indicator: zwanger 3+. Afgelopen zondag had ik ineens wat roze/bloedverlies. Ik was zo stom om nog een keer een Kruidvat test te doen en die viel lichter uit. Gelukkig mocht ik gisteren voor een echo komen en toch echt een mooi, kloppend hartje gezien. Geen zorgen maken dus, je waardes kunnen echt te hoog zijn.
    De bovenste test was van afgelopen vrijdag en die andere van de zondag erna.

Attached Files:

10. Kara

Kara Fanatiek lid

Dec 2, 2010
    3,037
    15
    38
    Randstad
    Goed teken juist dat je hcg zo goed doorstijgt dat de test het niet meer aan kan :)

11. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

Apr 19, 2016
    1,461
    11
    38
    Bedankt voor jullie reacties meiden

12. sejh1988

sejh1988 Bekend lid

Jun 28, 2016
    763
    458
    63
    Taalvrijwilliger, activiteitenbegeleider (vrijwill
    En nu lekker doorademen lieve Wollie!
    Ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen!!

13. 82Noor

82Noor Actief lid

Sep 8, 2016
    468
    15
    18
    Ik had precies hetzelfde. En heb inmiddels twee goede echo's gehad en heb dinsdag alweer mijn derde waar ik met goede moed naar toe ga. Zo lang je geen bloedverlies en krampen hebt (en zelfs dan nog is er een kans dat het gewoon goed gaat) zou ik me bij een streepje met deze kleur echt niet te veel zorgen maken.

14. Wollie92

Wollie92 Fanatiek lid

Apr 19, 2016
    1,461
    11
    38
    De echo was 3 november inderdaad helemaal goed dus voor de dames die dit ook hebben: laat je niet gek maken, of nog beter: niet meer gaan testen!

15. meisje1977

meisje1977 VIP lid

Mar 1, 2013
    8,108
    472
    83
    Wat fijn wollige. Fijne zwangerschap toegewenst

16. wondertje2015

wondertje2015 Fanatiek lid

Jan 26, 2016
    1,454
    90