LH piek door stress i.p.v ovulatie?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Mamalyn, 16 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Hoi!
    Even een vraagje, kan je door stress ook een LH piek hebben maar dus nog geen eisprong?
    Ik zit namelijk in dag 3 van m'n cylcus en heb vandaag voor het eerst een ovulatietest gebruikt en tot mijn grote verbazing krijg ik 2 duidelijke strepen, de testlijn is wel ietsje lichter dan de controle streep...maar scheelt heel weinig.
    Maar vandaag heb ik dus een vergadering gehad wat ik altijd spannend vind...kan dat ook je LH doen pieken?
    Ik heb namelijk wel eens ergens gelezen dat door de stress dat kan gebeuren.
    Ik ben overigens gewoon relaxed hoor, alleen een vergadering vind ik soms spannend;)
    Ik heb op 11-8 een mk gehad, daarna een cyclus van 5 weken en daarna een cyclus van 3 a 3,5 week, het zou dus misschien kunnen dat ik weer een cyclus van 3 weken heb?

2. Niet meer actief

Als ik jou was zou ik er eens een zwangerschapstestje tegenaan gooien.
    De ovulatietest kan ook (bijna) positief uitslaan bij zwangerschap.

3. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Nou, ik ben behoorlijk ongesteld, dus ik ben onmogelijk zwanger;)
    En ik heb 1 dag voor m'n ongesteldheid nog een zwangerschapstest gedaan en die was negatief, dus ik ben echt niet zwanger.

4. Niet meer actief

Sorry dan weet ik het echt niet.
    Heb wel gehoord dat je standaard lh in je lichaam hebt.
    Maar dat het ook vrij donkere streepjes kon geven buiten je ei of zwangerschap om wist ik niet.

5. hanna1974

hanna1974 VIP lid

9 sep 2007
    8.888
    0
    0
    Zuid-Holland
    Volgens mij kan stress geen invloed hebben op de LH piek hoor.
    Wel raar dat je nu al een bijna positieve ovutest krijgt.
    Van welk merk is de test?

6. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Hij is van sensitest, de dipstick..ik vind het ook heeeel erg raar.
    Ik zal vanmiddag proberen een foto te maken en ga zometeen weer een nieuwe test doen, ben benieuwd naar wat daar op komt te staan!

7. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    hoi het lijkt mij dat stress geen lh piek kan veroorzaken. Ik denk gewoon een vroege eisprong heb het zelf regelmatig vorige cyclus op dag 2 een positieve ov test en een cyclus van 17 dagen dus klopte precies succes met klussen

8. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    sorry dubbel geplaatst :oops:

9. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Ik heb vanmoregn weer getest, niet met ochtend urine en de teststreep was weer behoorlijk donker, wel weer iets minder dan de c.streep.
    Omdat ik dit heel raar vond heb ik 2 uur hierna weer getest en toen was de t.streep een heeeel stuk lichter dan de c.streep.
    Maar ik denk nu te weten hoe dat komt, mijn urine was elke keer heel donker van kleur, dus ik denk te geconcentreerd.
    Toen ik dus begin van de middag teste was mijn urine een stuk lichter van kleur, zeker niet te licht hoor, het was gewoon licht geel zeg maar.
    Ik ga wel verder met testen, elke dag 1 rond dezelfde tijd, ben benieuwd!
    Een lichte streep, wil dat zeggen dat je ei er over een paar dagen aankomt?

10. tummetje

tummetje Fanatiek lid

4 dec 2007
    4.270
    1
    0
    in mn holletje
    Ik wilde al zeggen dat het misschien komt door de hoeveelheid lh in je urine door bv. 's ochtends plassen etc. maar daar was je zelf al achter.
    Je ei komt er aan als het streepje steeds donkerder word, als het streepje van de test af knalt is je eisprong binnen 24-28 uur. Dus = klussen tot je blaren hebt :) :)

als je denkt 'oh..nu word ie donkerder' gewoon klussen tot je een echte knal test hebt ;)

11. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Blaren?whahaha, we gaan ons best doen;)
    Wil je eens in mijn fotoalbum kijken, wat vind je daarvan?van boven naar beneden lezen, de donkere zijn met gecontreerde urine gedaan, de derde van onderen is van vanmorgen en de onderste(de allerlichtste)is van vanmiddag...lijkt me stug dat m'n LH zo snel piekt en weer daalt in 1 dag?

12. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    O'ja, de bovenste 2 zijn van gisteren, die daaronder van vandaag...alle 3 op 1 dag.
    Ze knallen geen van allen he?
    Suc6 vandaag trouwens, zie dat je, je ei hebt vandaag :D

13. Niet meer actief

De bovenste zien eruit als mijn posi ovutesten (ze zijn bij mij nog nooit echt positief geweest als het hoort).
    En bij mij zijn ze 1 dag donker en daarna ineens weer heel licht.
    Maar vind er wel altijd mijn eisprong mee.

Ik heb geen ervaring met de sensitest ovulatietesten maar hoor er goede verhalen over.
    Misschien toch een hele korte cyclus.
    Heb je normaal een regelmatige cyclus?

14. justamember24

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Ik had toevallig deze maand hetzelfde probleem; ik zat op de 5e dag van de cyclus (heb een redelijk regelmatige cyclus van tussen de 24 en 26 dgn) en had ook een positieve ovulatietest. Dit was woensdagavond laat (overigens de eerste die ik deed deze maand omdat ik wat steken in mijn zij had, die leken te duiden op ovulatiepijn), toen ik er donderdagochtend nog eentje deed (dat was ik nl van plan; om do. ochtend te beginnen met testen) was de streep een stuk lichter.

Ook ik ben verschrikkelijk ongesteld, dus niet zwanger, maar het is ook een beetje vreemd dat ik nu al een eisprong hebt, terwijl ik die pas 20 of 22 oktober verwacht.

Ik blijf dus maar testen (en klussen; vreselijk woord overigens... wie heeft dat bedacht? ;o)); heeft dat zin?

15. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Haha, ja wie "klussen"heeft bedacht vroeg ik me gisteren ook al af haha, de eerste keer dat ik het las dacht ik dat het werkelijk om klussen gingen als in huis de muren verven en zo :)
    Ik denk dat je iig een poging kan wagen, baad het niet dat schaad het niet ;)
    Ik heb nog geen actie ondernomen, kan ten eerste niet voorstellen dat ik me ei al op dag 3 heb gehad...namelijk nog nooit voorgekomen.
    En ten 2de vindt ik "klussen"niet zo fijn als ik nog zo erg ongesteld ben :(
    Dus we zullen zien, ik denk zelf dat mijn testen nog niet positief genoeg waren maar dat het echt door te geconcentreerde urine kwam.
    Ik verwacht dus nog een veel donkere teststreep over een paar dagen.
    Hoop dat dan m'n testen niet op zijn inmiddels :oops:

16. justamember24

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Ik heb gisteren nog maar een nieuw pak van die testen gekocht, want ik kan me ook niet echt voorstellen dat dit mijn eisprong al was. En door de 'monthly gift' van 'mother nature' had ik de afgelopen dagen ook niet echt behoefte om te 'klussen', dus we hopen maar dat er over 5 dagen weer een positief testje is.

Is het trouwens zo dat als de streep lichter is, dat ie dan donkerder wordt omdat de hoeveelheid LH toeneemt (en weer lichter als je na je eisprong weer zou testen)? Op mijn bijsluiter staat nl gewoon: no LH bij een lichtere teststreep dan controle streep en high LH als de streep donkerder of net zo donker is als de teststreep.

Het is allemaal wat....

17. Mamalyn

Mamalyn Actief lid

15 okt 2008
    497
    0
    0
    Hoi,

Nou, het is echt positief als de t.streep net zo donker of dokerder is als de c.streep.
    Hij wordt volgens mij niet donkerder als je LH piek nadert.
    Wat bij mij het geval is, is dat als ik met iets geconcentreerde urine test de t.streep een stuk donkerder is en als ik wat later(als ik meer gedronken heb) test is de streep weer bijna niet te zien.
    Dus je kan naar mijn weten(maar zoveel ervaring heb ik ook weer niet hiermee)niet je naderende ei aan zien komen, het wordt plotseling positief, maar dat moet de streep dus wel echt vet donker of donkerder zijn.

Tis idd allemaal wat hihi.

18. justamember24

24 sep 2008
    26
    0
    0
    Ik word er gek van... (nu al... hahaha), want ik zou dus vandaag mijn meest vruchtbare dag moeten hebben, de test zegt al 5 dagen niets (heb elke ochtend getest, met de eerste urine; mijn test zegt dat dat gewoon kan), ik ben inmiddels in ieder geval niet meer ongesteld, maar wat die positieve test 6 dagen geleden nou betekent... we hebben ons best gedaan deze maand in ieder geval... dus we zien het over een dag of 10 wel (of eerder als mijn eisprong inderdaad op die dag van die test was...).

19. Ladymoi

Ladymoi Actief lid

24 okt 2008
    229
    0
    0
    utrecht
    Klussen jullie zelfs als jullie ongesteld zijn? kan je dan een eisprong hebben?! huh?
    Kan toch niet! Is toch behoorlijk vies om te klussen tijdens ongi!Ik zou dat niet kunnen!

no way

20. Sandra88

Sandra88 Lid

12 okt 2008
    17
    0
    0
    Op de gebruiksaanwijzing van mijn testen( zie hier) staat dat als je een tweede streep hebt die even donker of donkerder is dat je een positief resultaat hebt. Dat het na een aantal uur een tweede streepje hebt die wat lichter is kan betekenen dat je piek net voorbij is. De eisprong is dan volgens mij nog niet geweest, diekomt 24 tot 48 uur later. KLUSSEN DUS.

Ik gebruik de testen van zelfovulatietesten en had binnen een week een positief resultaat gevonden.

Deel Deze Pagina