vraagje over foliumzuur

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door French, 23 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik heb misschien een stomme vraag maar ik stel 'm toch maar...
    nog even en dan ga ik stoppen met de pil.
    er word gezegt dat je foliumzuur moet gaan slikken ongeveer 4 weken voor de bevruchting is het beste....kan je ook foliumzuur gelijk met de pil slikken?
    als ik namelijk met de pil ga stoppen dan gaan we gelijk ''proberen'' en de kans bestaat dat het misschien gelijk raak is.
    zijn er meer meiden die dit hebben gedaan?
    en kan het kwaad?
    oja enne gravitamon is het beste...die kan je denk ik ook bij de kruitvat kopen?

    ik heb even je titel aangepast, zo is het duidelijker wat de vraag is. Natasja
     
  2. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    dat kun je gewoon samen slikken hoor. foliumzuur is gewoon een soort vitamine/ mineraal en zit ook gewoon in voedingsmiddelen.
    en gravitamon kun je idd gewoon bij kruitvat kopen! heel veel succes
     
  3. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    bedankt voor de reactie!
     
  4. melliemel

    melliemel Fanatiek lid

    31 aug 2005
    2.081
    0
    0
    hoi albertina,

    van solar heb je ook een speciale prenatal complex, daar zit ook mangaan in waardoor je vit b beter worden opgenomen. dit kan je in de meeste reform zaken halen. succes in ieder geval

    gr saskia
     
  5. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    bedankt natas! ;)
     
  6. Patrice

    Patrice Lid

    28 dec 2005
    56
    0
    0
    Bij de aptoheek zeiden ze me dat je beter eerst alleen folium kan slikken en als je zwanger bent pas over moet gaan op de gravitamon. Daar zitten meer vitamines in maar minder foliumzuur dan hoeveel je in het begin nodig hebt.

    Tsja, ik ben ook maar een leek op dat gebied dus ik neem alles aan van ze ;)
     
  7. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Tja en dat is dus niet zo.. in gravitamon zit net zo veel foliumzuur als in mijn losse pilletjes die de aanbevolen hoeveelheid hebben.. Op mijn pakje staat ook (van de gravitamon) dat het zeer geschikt is voor vrouwen de zwanger willen worden en je dan ook 4 weken voor de bevruchting kan beginnen.
     
  8. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    Hoi hoi, ik heb gewoon 'Kruidvat' foliumzuur tabletten. zijn deze ook goed?
    :(:
     
  9. Natasja

    Natasja VIP lid

    1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    tuurlijk! folium is folium!
     
  10. Moontje

    Moontje Bekend lid

    9 jan 2006
    848
    0
    0
    Oh, gelukkig maar.....thanx :D
     
  11. Lesley

    Lesley Actief lid

    4 jan 2006
    134
    0
    0
    bediende
    Antwerpen
    hey, foliumzuur moet je innemen vanaf het moment je een kind wilt, dus vanaf het moment dat je stopt met de pil!

    groetjes
     
  12. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    maar je kan het al wel samen gebruiken hoor!
     
  13. jope

    jope Actief lid

    30 nov 2005
    108
    0
    0
    holland
    De apotheek raden bij mij aan om bij mijn laatste stip pil meteen folliumzuur te starten. Dan heb je bij directe zwangerschap genoeg folliumzuur in je. Als je pas begint als je al gestopt ben met de pil moet je lichaam eerst het foliumzuur gehalte opbouwen......

    Succes!
    gr Jope
     
  14. Annelies

    Annelies Niet meer actief

    dat bedoelde ik dus...
     
  15. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    ik ben gisteren met de foliumzuur begonnen en ik word volgende week zondag ongesteld (ik moet t/m volgende week woensdag de pil nog slikken) dan heb ik denk ik net genoeg opgebouwd....
     
  16. ilseD

    ilseD Lid

    10 jan 2006
    95
    0
    0
    Denk er wel aan, als er risico is op neurale buisdeffecten (open ruggetje enzo ), omdat dit in de familie zit (is erfelijk), moet je een 10-voudige dosis foliumzuur nemen. dus 4 mg ipv 0,4 mg!! Moet ik ook doen.
     
  17. French

    French Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.195
    0
    36
    ...
    's-hertogenbosch
    dit komt gelukkig niet bij ons in de familie voor.
    maar bedankt voor de tip...ik denk dat veel mensen dit niet weten (ik ook niet)! ;)
     
  18. miss anita

    miss anita Bekend lid

    22 jan 2006
    796
    0
    0
    hoi ik heb ook gewoon kruidvat folium dacht als dat wel goed was :(: is het eingelijk noodzakelijk om het te slikken? mischien beetje rare vraag je hoort van iedereen verschillende meningen mijn moeder heeft het nooit gebruikt tja die is nu ook al 43 :p dus mischien was het toen nog niet? ik lees jullie reacties wel alvast bedankt :D :D

    kuzz anita
     
  19. Chrisje

    Chrisje Fanatiek lid

    23 nov 2005
    1.484
    1
    0
    Brabant
    Als je folium zuur slikt is er minder kans op een open ruggetje e.d. Het is wel het meest verstandige om het gewoon te slikken.
     
  20. patricia24

    patricia24 Actief lid

    27 jan 2006
    439
    0
    0
    hengelo overijssel
    hoi
    ik slik de foliumzuur bijna 3 weken, mijn vruchtbare periode is aankomend weekend.
    Is het dan al wel verantwoord om zwanger te worden, er zijn geen afwijkingen in de familie wat betrefd open ruggetje enz.

    groetjes patricia :)
     

Deel Deze Pagina